Eerste ervaring VR:
Twee dingen vallen op. Namelijk wat gaaf, het is echt net alsof je daar bent. De immersie is echt. Je krijgt niks meer mee van je omgeving. Het tweede is dat het echt wel een beetje pixels tellen is, maar op zich niet onverwacht met 900p per oog. Het zou ook iets moeten schelen als ik een PS4 Pro zou hebben schijnbaar. Misschien later als ik ook een 4K HDR TV heb
Als je dan voor het eerst gaat rijden in Driveclub en gewoon de bochten in kan kijken en hoogteverschillen goed op waarde kan schatten wordt het wel echt vet. Ik heb nog wel wat uitdagingen met de setup, aangezien de PS Camera recht voor je moet staan en onder een bepaalde hoek zodat ie je goed kan zien, maar op de tv zit al een Wii motion sensor, voor de tv staat al een center speaker en het snoertje van dat klereding is natuurlijk weer veel te kort (waarom Sony, waarom iedere keer?). Nu hangt ie een beetje half op die center speaker en dat ging gisteren goed. Nog even de vraag of die positie van de camera ook nog goed is als ik m'n racestuurtje er nog tussenin heb staan.
Daarnaast had ik na een uurtje spelen wel wat issues met scherp stellen van het beeld dat uiteindelijk resulteerde in misselijkheid en hoofdpijn, maar met wat settings en wat onderzoek naar wat voor mij de sweet spot is zou dat beter moeten gaan. Het is ook nog even wennen natuurlijk dat je echt je hoofd kan/moet draaien, maar al met al verwacht ik hier wel wat plezier aan te gaan beleven.