Ik luister de laatste tijd veel naar Bass Communion en The Hummer van Devin Townsend, en heb nu wel meer interesse in ambient en drone muziek. Heeft iemand nog aanraders in die genres?
Voor ambient: Ulrich Schnauss, Boards of Canada, Need a Name, Solar Fields, Coil, Jean-Michel Jarre. Voor drone: Ben Frost, Sunn O))), Burzum, White Suns Tim Hecker weet ik niet te plaatsen, beide kan wel.
Ulrich met A Strangely Isolated Place vind ik een van de beste ambient albums die er zijn.
Wat Wallie zegt. Tevens dat je misschien Grouper digt, ze is een singer/songwriter maar met heel erg veen drone en ambient elementen. Haar nieuwe album Ruins is best wel een toegankelijk album van haar. Persoonlijk ben ik ook best wel fan van The Disintegration Loops van William Basinski maar ik kan me voorstellen dat je het te repetitief vindt. Tim Hecker is misschien de beste om mee te beginnen aangezien hij op dit moment wel de grootste niet-metal Drone/Ambient artiest van het moment is, hoewel ik zelf geen fan van hem ben.