Ik zal even het spits afbijten met wat me vandaag overkwam als serveerster in een restaurant;
Een gast had een bedrag van €58,65. Hij gaf me een briefje van 100, maar helaas had ik daar niet van terug. Ik hoopte in mijzelf dat hij zou zeggen ''maak er maar 60 van'', zodat ik niet helemaal naar de receptie moest gaan om geld te wisselen. Ik had namelijk maar 40 euro in mijn beurs. Helaas was dit (uiteraard, anders had het geen zin om dit verhaal te typen) niet het geval en moest ik bij de receptie wisselen. Ik gaf de man zijn wisselgeld en hij haalde 41 euro van de tafel en liet 35 cent liggen. Hierbij sprak hij de woorden; ''alsjeblieft, dit is voor jou! bedankt voor de goede service''
Het punt van dit verhaal is: ALS JE GEEN FOOI WIL GEVEN, GEEF HET DAN NIET. LAAT MIJ NIET EERST NAAR DE RECEPTIE GAAN EN DAAR 10 MINUTEN WACHTEN OM TE WISSELEN TERWIJL IK NOG TIEN ANDERE TAFELS HEB DIE IK MOET BEDIENEN. DAARNAAST ZEG JE GEEN ''dit is voor jou!'' ALS JE 35 CENT ACHTERLAAT.
Ok dit moest ik kwijt. Ik snap dat sommigen van jullie niet in fooi geloven maar dan werk je vast ook niet in de bediening