Squalldiarreeaanval schreef:Beetje gitaar, maar loop vast. Ken niet echt iemand die het me kan leren en heb geen zin/tijd lessen te volgen. Op youtube gaat alles me te snel. En moet nieuwe snaren kopen...
Ik heb het me ook zelf geleerd en ik ben eigenlijk begonnen met de muziek zelf. Dus eerst akkoorden leren en begrijpen wat voor een greep je vast hebt, welke tonen erin zitten enzovoorts. Daarna ga je muziek luisteren en probeer je die op gehoor na te spelen. Meeste popliedjes hebben tegenwoordig hetzelfde akkoordenschema en een bluesschema is ook altijd hetzelfde, dus als je daar eens mee begint dan ben je al een eind op weg. Als je dat onder de knie hebt, probeer je uit te vogelen wat de gitaristen spelen, zoals de riffjes en de solo's. Als je van een lied de akkoorden uitgevonden hebt, kan je heel makkelijk een riff of een solo na spelen zonder tablatuur erbij. Daarnaast ook veel toonladders en vingerzettingen oefenen! Zo leer je de muziek beter kennen en sla je nooit meer mis ;D
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen hebt, want ik weet niet precies hoe ver je bent met spelen. Ik heb het mezelf zo geleerd in ieder geval, maar ik heb elektrisch gitaar een tijdje terug opgegeven dus aan moeilijke solo's waag ik me niet meer. Ik speel wel nog steeds akoestisch gitaar maar deze ''tips'' zijn daar nog steeds op van toepassing!