24 okt 2014, 22:45
"Sittard: Beter dan Geleen"
Oh en ik zit nog in Turkije, over 8 uurtjes naar het vliegveld. Maar nu is het tijd voor verhaaltijd met Crypt:
Wij zaten lekker in Istanbul, beetje gebouwtjes bekijken, als er naast me opeens een Turk vol hard onderuit gaat. Dus iedereen kijkt naar de vent, maar hij staat niet op. Daarentegen, hij begint te schuimbekken en krijgt spastische aanvallen. Komen al die Turken erom heen staan en gaan kijken. Ik en mn ma rennen er meteen naartoe, en terwijl ik zn benen vasthou, mn broertje zn armen klemt en mn ma zn hoofd van de grond afhoudt, komt er opern een Turk aangerend met een fles water, terwijl ie met gebroken Engels "water, water" begint te roepen. Denkt die mongool dat je iemand water moet geven als iemand een epileptische aanval heeft. Ik schreeuw dat ie moet opbokken als ie m niet wil doodmaken, en we houden hem op z'n zij aangezien een andere hoogintelligente Turk de man op z'n rug wou leggen. Komt een derde, die gaat een stuk lentenui onder zn neus houden.
Een van de omstanders belt na 5 min pas een ambulance, en de vent kwam weer een beetje bij toen de broeders aankwamen. ik heb iemand zijn leven gered. Intens.