21 sep 2014, 17:39
Jongens heb ff advies nodig, graag serieus reageren. Zal het een beetje kort houden.
Ik ben al een tijdje verliefd (geworden) op een meisje. Niet eens per se om het uiterlijk maar omdat ik gewoon graag bij haar ben en ik gewoon altijd mezelf kan zijn. In principe niet zo'n probleem natuurlijk. Echter, het is de ex-vriendin/scharrel van mijn beste vriend. Ik heb het hier al met die vriend erover gehad en hij was er 100% oke mee als ik haar zou zoenen, hij is er nooit echt verliefd op geweest zei hij. Zij vindt hem ook totaal niet leuk meer omdat die vriend van mij best wel een eikel is geweest tegenover haar (ik bespaar de details). Ander detail: ze is autistisch (ik weet niet welke vorm) maar tot nu toe heb had ik daar nog niks van gemerkt eigenlijk.
Naar mijn idee is er al sinds de zomer een soort van spanning tussen ons. Ze smst mij elke week altijd vol enthousiasme of ik die avond naar de stad kom en als ik er ben is ze ook heel blij dat ik er ben. Ook tijdens het zwemmen wilde ze heel de tijd om mijn rug ging ze tegen me aan liggen. Ik haar enkele weken terug tijdens het uitgaan bij me genomen om te vragen wat ze nou voor mij voelde. Ze zei "ik weet het niet" (dit antwoord gaat nog terug komen). Ik heb toen besloten haar maar niet te zoenen hoewel ik de mogelijkheid daar wel toe had. Ik heb toen niet letterlijk gezegd dat ik haar leuk vond. Wel gezegd dat als ze een keer wil afspreken mij kon bellen. Naar mijn gevoel toen voelde ze meer voor mij maar weet ze niet goed wat ze met het gevoel aanmoet (ex van beste vriend/onzekerheid/autisme?).
Goed, nu naar gisteravond. Ze kwam wat later binnen bij het uitgaan dan ikzelf en bij de begroeting sloeg ik haar op de kont. Toen ging ik een drankje halen en deed ze hetzelfde bij mij. Vervolgens een paar opmerkingen over en weer die vrij flirterig waren. Daarna een paar uurtjes op het terras gezeten achter en wéér voelde ik continu die spanning. Op een gegeven moment was iedereen al weg behalve wij. Ze wilde dat ik naast haar kwam zitten en ik doe mijn arm om haar heen. Vervolgens raken we aan de praat en ik vertel uiteindelijk wat ik voor haar voel. Ze was geschokt, meer in de zin dat ze al die tijd niet doorhad dat ik moves heb lopen maken. Ze reageert echter positief en biedt zelfs kusjes aan. Ik besluit haar naar huis te brengen. Hand in hand lopen wij het cafe uit.
NU KOMT DUS HETGENE WAARVAN IK NU HEEL DE TIJD DENK WTF. We zitten voor haar huis nog even te praten, ik met mijn arm om haar heen. Ze vraagt "wat wil je?" en ik zeg dat ik haar wil zoenen. Ze begint te lachen en kan me niet meer aankijken want als ze dat doet schiet ze nog harder in de lach. Mijn zelfvertrouwen springt naar -2929439 en ik vraag haar waarom ze lacht. Heel de tijd zegt ze "ik weet het niet". Uiteindelijk kom ik erachter dat ze me niet uitlacht maar juist toelacht (haar woorden) en mij ook wil zoenen. Dat gebeurt dan ook maar na enkele seconde schiet ze heel de tijd in de lach. Nogmaals vroeg ik wat ze voor me voelde maar nog steeds wist ze het niet zij ze. Wel dat andere jongens die bij haar probeerden (fedorakneuzen btw) dat ze hen maar raar vond en mij heel chill. Uiteindelijk ben ik maar gewoon gegaan omdat ik het gelach behoorlijk beu was.
Goed mijn vraag is dus: wtf betekent deze shit en is het sowieso wel allemaal slim wat ik loop te doen? Naar mijn idee is het ex-vriendin gedoe geen probleem, ik heb het heel goed besproken met die vriend van mij. Ik heb echter totaal geen idee hoe ik haar reactie op moet vatten. Ik ben van plan het haar vandaag/morgen te vragen via sms maar wil jullie visie/advies ook wel horen.
@The Vice
Waarschijnlijk weet je wel wie ik bedoel maar svp ff op het forum houden. Ik weet dat je dat doet maar ik zeg het nog maar even.