BPSG #33 Sjaak en Marietje weten het ook niet meer

Gooi hier alles in wat niet in andere fora thuishoort!

Bericht28 mei 2014, 14:48

The Vice schreef:Wordt dopethrone niet gezien als de godfather van stoner-doom?

En Joe, maak die account

Nee Sleep en Kyuss eerder. En daarvoor gewoon Black Sabbath en al die Heavy Psych bands.
Guitarherozero

Bericht28 mei 2014, 14:54

Oke bij deze mijn Last.Fm account. Ik zou zeggen voeg mij lekker toe enzo als je lief bent.
Guitarherozero

Bericht28 mei 2014, 15:15

3NCrypt3D schreef:Nog meer dieettips?
Want stiekem ben ik veel te dik

Het begint bij voeding. Zoek eens naar The Zone van Dr. Sears of op het Paleo diet. Ik zeg niet dat je één van die dingen strikt moet gaan volgen, maar het zal je vanzelf al googelend naar het één en ander aan info leiden waardoor je wat te weten komt over de basis van hoe je lichaam reageert op de voeding die je binnen krijgt.

Daarna is bewegen gewoon uitermate belangrijk. Net als over voeding zijn hier ook heel veel verschillende meningen over, maar mijn inziens kan je als je wilt afvallen er nog altijd vanuit gaan dat je een combi moet opzoeken van kracht en cardio. Dit kan in een reguliere fitness zijn (gaap), Bootcamp (lafjes), CrossFit (!!!), of op een andere wijze (zwemmen bijv.) of via een (intensieve) teamsport o.i.d. Je kan ook eens een heel andere kant opdenken: Krav Maga combineert stevige conditionele training en krachttraining met het leren van martial arts technieken, dus naast dat je fit wordt leer je ook nog eens jezelf te verdedigen. Puur cardio (hardlopen en/of wielrennen) zonder daarbij iets aan kracht te doen zou ik niet aanraden als je echt af wilt vallen. Bedenk je goed dat minder eten geen oplossing is, daarmee put je je lichaam alleen maar uit en hoewel veel mensen af kunnen vallen met een crash diet, raken ze meestal niet vet kwijt, zoals ze willen, maar spieren en vocht. Zodra ze daarna weer "normaal" gaan eten worden deze verloren reserves weer aangevuld en jojo-en ze weer terug naar hun oude gewicht.

Al met al begint het bij voeding en speelt sport een belangrijke rol om de verbranding aan de gang te krijgen en te houden. Bovendien zijn mensen gemaakt om de hele dag in beweging te zijn.

Simpele dingen waar je NU mee kan beginnen: drink water i.p.v. frisdrank (suikers!!!), ook geen light dranken. Beperk inname van koffie en doe het met alcohol ook rustig aan.

Enzevil schreef:Minder vet eten + 3x per week goed en intensief sporten.

Ik hoop dat je alleen transvetten bedoelt. Om vet te verliezen, zal je vet moeten eten *head explodes*
En wanneer is er sprake van "goed" sporten? 3x per week minimaal 30 minuten intensief bewegen is iets specifieker (om maar even een dwarsstraat te noemen).
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Baron Bonk

Bericht28 mei 2014, 15:39

Dankjewel.
Frisdrank drink ik nooit, en ik ben van plan om wekelijks te gaan zwemmen (naast gym), aangezien ik ook een jaartje op wedstrijdzwemmen heb gezeten.
3NCrypt3D

Bericht28 mei 2014, 15:45

Guitarherozero schreef:
The Vice schreef:Wordt dopethrone niet gezien als de godfather van stoner-doom?

En Joe, maak die account

Nee Sleep en Kyuss eerder. En daarvoor gewoon Black Sabbath en al die Heavy Psych bands.

Black Sabbath can je niet echt Stoner Doom noemen, eerder gewone Doom
Lief klein konijntje
The Vice

Bericht28 mei 2014, 16:03

Guitarherozero schreef:Ja doen. Ga je trouwens nou zeker weten naar Flylo?

Jup. We gaan rond etenstijd naar Utrecht, doen we daar nog meeten ofzo?
Afbeelding
Kwakvusj

Bericht28 mei 2014, 16:22

Woop woop nieuw carach angren album aangekondigd.
I'm on a ship. If you dont know. Well now you know.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Sjenk

Bericht28 mei 2014, 16:57

Kwakvusj schreef:
Guitarherozero schreef:Ja doen. Ga je trouwens nou zeker weten naar Flylo?

Jup. We gaan rond etenstijd naar Utrecht, doen we daar nog meeten ofzo?

Ja ist gut hoor. Doen we dan wel op station ofzo.
Guitarherozero

Bericht28 mei 2014, 17:06

Ik vind het grappig dat het BPSG beter werkt om last.fm vrienden te krijgen dan het topic voor last.fm.
Lief klein konijntje
The Vice

Bericht28 mei 2014, 17:09

Vier dagen weekend, hooray!
MichaDutch

Bericht28 mei 2014, 17:12

Hmmm, ik weet niet hoeveel weken vakantie! 3 maanden ongeveer!
Lief klein konijntje
The Vice

Bericht28 mei 2014, 17:22

Ik heb wel echt weinig compatibility met jullie allemaal (behalve Wallie), hoe kan dat?
Afbeelding
Kwakvusj

Bericht28 mei 2014, 17:24

Omdat ik bijna alleen maar naar zware metalen luister.
Lief klein konijntje
The Vice

Bericht28 mei 2014, 17:28

Hoi, ik luister geen metal. Heel soms wat A7X, ACDC en Metallica, maar dat is het wel.

Edit: en om even Bonk aan te vullen/erop te reageren met dat gedinges over beweging:
Mijn dag ziet er qua voeding zo ongeveer uit:
's Ochtends cornflakes met magere fruityoghurt. Sla ik nooit over.
's Middags fruit en/of een gebakken ei. Fruit is meestal sinaasappels.
's avonds wissel ik af tussen 2 dingen:
- Gebakken stukken kipfilet met paprika (bak ik erbij) en zilvervliesrijst.
- Salade van ijsbergsla, zalmfilet, komkommer en tomaat. Soms doe ik er feta bij, maar nooit een dressing.
Hiernaast drink ik water en groene thee (zonder suiker). Ik probeer 2 tot 3 liter hiervan te drinken.

Qua beweging:
4x per week naar de universiteit fietsen, 12 min heen en 12 min terug.
Daarnaast nog 3 of 4 keer per week naar de sportschool (ongeveer een kwartier fietsen).
Workout hier begint met 25 minuten op de loopband. 1 minuut opwarmen (6km), 12 minuten op 9km want mijn conditie is betreurenswaardig, 3 minuten op 5km, en dan nog 9 minuten op 8,5. Meestal nog 1 tot 2 minuten uitlopen, weer op 5km.
Hierna 3 kwartier krachttraining. Benen train ik minder vaak dan bovenlijf, ze zijn sterk genoeg en ik train ze al genoeg op de loopband. Voor de rest bijna altijd alles in mijn bovenlichaam (alle buikspieren, borst, biceps, triceps, rug, nek, schouders).
Hierna 20 minuten op de crosstrainer, 130+ toeren op weerstandsniveau 11 volhouden, maar dit wisselt tussen sportscholen hoe zwaar dit is.

Ben bijna 20 kilo's kwijt, maar ik heb geen flauw idee of ik nou goed bezig ben.
Laatst bijgewerkt door Duc op 28 mei 2014, 17:44, in totaal 1 keer bewerkt.
Ofzoiets.
Duc

Bericht28 mei 2014, 17:29

AC/DC, metal, kies er één.
Lief klein konijntje
The Vice

Bericht28 mei 2014, 18:12

Oké.
Tevens, mijn huisgenoten zijn in deze video te bewonderen. Ik sta zelf niet in de video, maar ik sta wel in het Utrechts Nieuwsblad van vandaag. Heb er alleen geen scan van, want ik ben niet in Utrecht.
Ofzoiets.
Duc

Bericht28 mei 2014, 18:18

Duc schreef:Benen train ik minder vaak dan bovenlijf, ze zijn sterk genoeg en ik train ze al genoeg op de loopband.

Vergis je niet. De eerste keer dat jij zwaar gaat squatten kan je vijf dagen niet traplopen. Dat gaat je met hardlopen alleen lukken als je ongetraind een dubbele marathon gaat lopen. Bovendien, omdat de benen zo'n grote spiergroep is moet het lichaam meer testosteron aanmaken om de spier te laten groeien (bedenk ook maar eens dat je bij een inwendige bloeding 60% van je bloed kan "verliezen" in je bovenbeen, zo groot is het t.o.v. de rest). Verhoogde testosteronproductie = harder resultaat in andere spiergroepen.

Wat betreft je voeding: het is goed nooit het ontbijt te skippen en is het goed dat je eiwitten opzoekt bij het ontbijt, maar vergis je niet in de hoeveelheid suikers in de fruityoghurt! Afhankelijk van het merk zal het grotendeels of helemaal uit fructose uit het toegevoegde fruit zijn, maar het is net als met van die literflessen vers sinaasappelsap bij de AH: het klinkt heel gezond, maar je klokt in vijf minuten de hoeveelheid fructose weg die normaal in twintig sinaasappels zit. De cornflakes zijn een graanproduct (gluten = darmprikkelend) en ook snelle energie (hoog glycemische index). Ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat je niet gedurende de tweede helft van de ochtend (uitgaande van een normale dagstart, zeg voor een student eens iets geks als ontbijten om acht uur 's ochtends) niet een dipje hebt/voelt.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
Baron Bonk

Bericht28 mei 2014, 18:25

Hm, ik zal erop letten qua benen. Maar kuiten kan ik al 3x20 op maximale gewicht, dus dat lijkt me een beetje overbodig.
Qua ontbijt, dat hangt van de dag af, soms om half 9, soms om half 11, soms om 12 uur. Meestal de eerste 2. Van dat dipje heb ik geen last, en anders pak ik een stuk fruit. Magere fruityoghurt vind ik persoonlijk wat lekkerder dan gewone magere yoghurt, wat dan ook de reden is dat ik dat neem. Ik zit er over te denken om over te stappen op brintapap. Is dat een goed idee?

Edit: Ik neem trouwens sinds vorige week vòòr mijn workout even snel een banaan, want mijn huisgenoten zeggen dat dat goed voor je is. Klopt dit?
Ofzoiets.
Duc

Bericht28 mei 2014, 18:39

Duc schreef:Ik zit er over te denken om over te stappen op brintapap. Is dat een goed idee?

Edit: Ik neem trouwens sinds vorige week vòòr mijn workout even snel een banaan, want mijn huisgenoten zeggen dat dat goed voor je is. Klopt dit?

Brinta is een tarweproduct en een koolhydratenbom, lijkt mij geen verbetering/goed alternatief voor wat je nu doet. Je onttrekt alle eiwitten eraan (brinta met melk compenseert dat niet, aangezien melk - heel grofweg gezegd - hetzelfde component aan koolhydraat als aan eiwitten vertegenwoordigt).

De banaan kan, afhankelijk van je doelen natuurlijk: een banaan is één van de weinige stukken fruit met een hoog glycemische index, ofwel voedingsstoffen worden snel opgenomen. Je kan 'm nemen om snel voor de workout je energieniveau aan te vullen en daarmee meer vol power te kunnen gaan. Wil je vooral vet kwijtraken dan kan je je natuurlijk afvragen in hoeverre je vlak voor de training je koolhydraten aan wilt vullen (met de banaan), aangezien koolhydraten de voorkeur krijgen van het lichaam voor verbranding (makkelijker te mobiliseren dan vet, hoewel vet efficiënter is; vandaar dat het lichaam het bewaart voor als koolhydraten niet direct voor handen zijn, in magere periodes die we tegenwoordig niet meer kennen dus).
Baron Bonk

Bericht28 mei 2014, 18:50

Wat gaan we eten vandaag?
Kip met paprika, champignons en goulashsaus, of pollo alla Romana?
Afbeelding
Dr. Oetker

Bericht28 mei 2014, 18:53

Alles.
Afbeelding
Kwakvusj

Bericht28 mei 2014, 18:58

Ik doe 5x5 bevalt me goed.
I'm on a ship. If you dont know. Well now you know.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Sjenk

Bericht28 mei 2014, 18:59

Christus zeg, kan je met je werklaptop niet thuiswerken omdat dat klereding zo verrot is dat je meer bezig bent met opnieuw opstarten en gefrustreerd raken dat je noodgedwongen via webmail op je thuislaptop werkt, kan je &*@^&*^(@*(R() niet meer inloggen... Op deze manier wordt het een heel frustrerend weekend....
Baron Bonk

Bericht28 mei 2014, 19:09

Als dat de meerkeuzemogelijkheden (3x Scrabble woordwaarde) zijn, kies ik...
A.
Afbeelding
Dr. Oetker

Bericht28 mei 2014, 19:36

Poker.
Afbeelding
Kwakvusj

Snel reageren

Verberg snel reageren
VorigeVolgende

Keer terug naar Slap Geouwehoer