Yannie schreef:[...]
Ook: Laatste plaatjes raytracer:
http://imgur.com/a/LnWhe
Die cursors op de plaatjes komen door mijn screengrabber, te laat gezien.
Boomstein schreef:Yannie schreef:[...]
Komt die ruis in de renders door een te laag aantal samples? Of zijn jullie hier nog mee bezig?
Yannie schreef:Boomstein schreef:Yannie schreef:[...]
Komt die ruis in de renders door een te laag aantal samples? Of zijn jullie hier nog mee bezig?
Inderdaad. De meeste renders zijn wel oké, maar dan zijn er maar vier samples genomen ofzo. Nu staat hij op 64, maar na 16 merk je er eigenlijk al niks meer van behalve op de hele sterke depth of field effecten. Morgen is de deadline om het in te leveren, maar ik ga nog wel dingen veranderen ( het levert wel hele zieke plaatjes op voor een portfolio). Een deel optimizen, model importer verbeteren (Werkt nu alleen met triangles en één texture, maar ik wil scenes kunnen importeren), wat debug features en overstappen naar path tracing (een systeem waarmee je ook licht door glas heen kan maken en veel mooiere light bounces). Hij begon erg sloom te worden boven de acht lichtbronnen.
Boomstein schreef:Path tracing is eigenlijk een soort van Global Illumination begrijp ik? In mijn ervaring kan je best wegkomen met lagere samples als je ver genoeg van je object verwijderd bent.
edit: Tevens zijn acht lichtbronnen meestal niet echt nodig...
MajestueuzeEenhoorn schreef:Raad eens wat voor iets ik aan het programmeren ben...
Yannie schreef:MajestueuzeEenhoorn schreef:Raad eens wat voor iets ik aan het programmeren ben...
Een rogue-like randomized dungeon crawler?
Tip: Als je nog wat extra uitdagingen zoekt, probeer dan ook kamers te maken groter dan één node (1x2, 2x2, 2x3), dan kun je spelers beter desoriënteren
MajestueuzeEenhoorn schreef:
Exact. En raad eens wat al in de planning staat?
EDIT: Daarnaast ben ik naast de standaard dingen ook nog van plan om licht en schaduwen toe te voegen, en een quest-, level-, en randomized lootsysteem toe te voegen.
Also, randomized tegenstanders. Wolfleeuwolifant met acht tentakels? Sure. Maar eerst dus de generator.
MajestueuzeEenhoorn schreef:Yannie schreef:MajestueuzeEenhoorn schreef:Raad eens wat voor iets ik aan het programmeren ben...
Een rogue-like randomized dungeon crawler?
Tip: Als je nog wat extra uitdagingen zoekt, probeer dan ook kamers te maken groter dan één node (1x2, 2x2, 2x3), dan kun je spelers beter desoriënteren
EDIT: Daarnaast ben ik naast de standaard dingen ook nog van plan om licht en schaduwen toe te voegen, en een quest-, level-, en randomized lootsysteem toe te voegen.
Also, randomized tegenstanders. Wolfleeuwolifant met acht tentakels? Sure. Maar eerst dus de generator.
Yannie schreef:MajestueuzeEenhoorn schreef:
Tof. Schoolproject?
Sjenk schreef:Ik verwacht wel bp eastereggs enzo. Als de game af is zou ik dan uw code is door kijken, beetje kijken naar andere talen (Dit is c# toch?) en kijken of ik nog wat van dat algoritme voor genereren wat kan leren. Zou ik geen plagiaat plegen hoor! Ik zweer!
DarknessFood schreef:omg kut grefix n00bspel ga kot splen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten