Ik loop zo'n 24 uur achter de feiten aan, maar hee. Blijkbaar de Amerikaanse overheid 'geshutdownd' of wtf dan ook omdat (voor zover ik begrepen heb) de Republikeinen het niet met de Democraten eensch zijn over Obamacare, dus zijn er deadlines overschreden en is de overheid failliet (wat? blijkbaar wel ja).
Dus jongens, wok de fok?
My two cents is dat hieraan te zien is dat twee dingen drastisch kut en gedateerd zijn. Het hele twee-partijenmodel is er één van, wij krijgen in zo'n situatie lekker een Paars-Plus kabinet dat wordt gedoogd door de PVV. Niks failliet.
En daarnaast blijft het me verbazen hoe erg 'wealth before health' daar is. Over de hele wereld wordt gezegd dat het Europese zorgstelsel zo ongeveer het beste is want IEDEREEN MAG HET ZIEKENHUIS IN, maar toch blijven de rijke lullen hard huilen dat ze een klein beetje extra belasting moeten betalen. Ja, want die extra paar dollars per maand zijn zóveel belangrijker dan de honderden mensenlevens die het zou redden...
Maar goed, dit is geen Republikeinen-bashtopic. Wat is jullie mening over (de oorzaak van) de shutdown en denken jullie dat wij er nog wat van gaan merken?