Baron Bonk schreef:Duc schreef:Baron Bonk schreef:Percy Jackson: Sea of Monsters
Een film die vooral wordt gedragen door de overvloed aan CGI. En een groot budget voor mooi computerwerk staat absoluut niet gelijk aan een goede film. Ze hadden wat van dat geld beter uit kunnen geven aan fatsoenlijke casting, een betere coördinator voor de actiescènes of een scenarist die wel leuke grappen in het script kan verwerken. Blijkbaar was zelfs het giga CGI budget aan het einde op, want de grande finale zuigt echt donkey balls en is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te snel afgelopen. Het enige dragelijke was het acteerwerk van Leven Rambin, maar wat een tijdverspilling verder... Duidelijk gericht op een publiek met een maximale leeftijd van 10 jaar en het IQ van een chimpansee.
Hm, vond het eerste deel enigzins leuk, maar de sequel is dus niet een bioscoopbezoek waard?
En Leven Rambin, is dat niet die blonde meid die de wannabe boogschutter in The Hunger Games is, voordat Katniss besluit dat zij de boog wil?
Ik heb het eerste deel nooit gezien, dus kan niet inschatten hoe de relatieve bioscoopbezoekwaardigheid op dit moment is. Als ik nu zou moeten kiezen als ik maar 1 bioscoopkaartje kan kopen zou ik naar Pain & Gain gaan. En Leven Rambin is wat ik gelezen heb inderdaad een district 1 offering ofzo. Las het op IMDB, The Hunger Games niet gezien.
3D word ik ook helemaal moe van zeg. Hoe meer 3D-films ik zie, hoe meer het een gimmick wordt. Bij Avatar was het vet omdat het niet was, maar tegenwoordig is de meerwaarde er wel vanaf. Ik ga iedere keer de ondertiteling dubbel zien na vijf minuten :/
Ik moet zeggen, tegenwoordig (want Transformers vond ik heel tof als 13-jarige) blijf ik ver van Michael Bay-films af, en ik heb nada met gewichtheffen, The Rock, mevrouw kabaal of Mark Wahlberg, en ben ik daarentegen wél geïnteresseerd in Griekse mythologie. Dus ik weet niet zo of ik diezelfde keus zou hebben gemaakt.
Gister maar eens Inside Man gekeken.
Verhaal zat goed in elkaar en de twee negers waren sterke leads.
Maar Willem Dafoe had een veel te insignificante rol, dus daar gaan punten vanaf.
7/10
Vanaaf/vannacht eerst Once Upon A Time In The West, en daarna (niet per se in die volgorde) 2001: A Space Odyssey en The Departed. Toppersavond (en nee, niet die zingende homo's) dus.
Ofzoiets.