Een lijst aan dingen die verbeterd kunnen worden.

Niets is perfect, zelfs wij niet. Heb je op- of aanmerkingen? Dump het hier in leesbare taal, en misschien doen we er zelfs wat mee!

Bericht26 apr 2013, 15:59

Dit is namelijk erg makkelijk voor de mods!
Als iedereen meehelpt kunnen we een lijst maken van dingen die we tegen zijn gekomen
en die veranderd kunnen worden om de gebruiksvriendelijkheid en algehele usability te verbeteren.
Ik zal de lijst aanvullen met tips die jullie hier ook neer zetten. Al zal ik zelf afwegen hoe triviaal deze zijn.

De lijst zal de moderatoren helpen om prioriteiten te stellen.


Layout en usability

1. Waar je je account gegevens kunt aanpassen is onduidelijk, ik wou bijna klikken op mijn naam rechtsboven, maar die zorgt dat ik uitlog.
2. Profiel foto's zouden beter aan de linkerkant geplaats kunnen worden (Zie de fotoshop)
Schijnbaar werkt dit bij veel mensen nog niet optimaal. Soms staat ze weer rechts. Wellicht een fout in het systeem. (Zie reacties). [Als dit niet werkt moet je je Cache ff leegmaken.

3. "Re: (titel)" kleiner maken of weghalen, gebruikersnaam groter maken en onder/boven avatar gezet worden. (Zie photosoep)
4. Het invullen van je profiel zou beter van tevoren kunnen worden gedaan, op het moment dat je je account aanmaakt.
Met uitzondering je onderschrift en profiel plaatje. Triviale gegevens zoals geboorte datum/mail/interesses kun je het beste van tevoren optioneel in laten vullen.
5. Betere indicatie op het forum overzicht in welk topic er een bericht geplaatst is. Nu staat er bijvoorbeeld: door Boomstein 25 apr 2013, 22:35. Dit zou dan worden: door Boomstein 25 apr 2013, 22:35 in ´Zet hier je piemel neer´.
6. De site onthoud niet altijd of je het forum oplopend of aflopend wilt zien. Dit kan ook een fout van je browser zijn.

DEZE KAN JE INSTELLEN IN JE OPTIES:http://www.bruinepoep.nl/forum/ucp.php?i=prefs&mode=view


7. De forum tijd loopt een uur achter op de tijd in nederland. (Wij zitten in GMT +1 als ik het goed heb). [Fix'd] aangeven dat je op Zomertijd zit in je profiel.
8. Grote afbeeldingen die via [img] geplaatst worden, worden niet goed geresized waardoor de helft van de afbeelding buiten beeld valt.
9. Als men wilt posten op een topic, en je tijdens dat je je bericht aan het typen bent word er gepost door iemand anders, kom je terecht in een tussenscherm. Dit tussenscherm laat je zien wat voor bericht er is gepost en vraagt je NOG een keer om je post te bevestigen. Dit is een beetje overbodig naar mijn mening.

Overig:
1. Avatar bestanden moeten wel erg klein zijn (20 kib). Dit moet toch iets groter. [Is nu 200kB]
2. Foutmeldingen bij het plaatsen van widgets in je onderschrift.[Fix'd]
3. Opmaak tools werken nog niet helemaal. Waaronder [*], List= en overigen.
4. Tekst posts wat duidelijker scheiden (?) [Afstand tussen posts vergroot]


Hier onder zien jullie een mogelijke wijziging van wat beter zou zijn voor de usability van de site.
Ik heb de img even verandert, zodat het niet zo chaotisch is.
Klik Rechtermuisknop op de link > Openen in nieuw tablad; middelmuisknop.

http://i.imgur.com/RxJiuKL.jpg


Verzoeken

1. Mogelijkheid om Youtube filmpjes te embedden.
2. Een snelle reageerknop, of veld, op het topic zelf die je niet naar een nieuwe pagina brengt maar toestaat om snel te reageren zonder opmaak tools etc. (Dit zie je wel vaker op fora, maar ik ben ff de precieze naam kwijt.)
3. Een spoileroptie in de BBcode.



Aan de hand van kleuren codering laten we zien welke dingen gefxed zijn, welke in behandeling zijn en welken niet opgelost kunnen worden:
Gefixed
In behandeling
Kan niet worden opgelost
Laatst bijgewerkt door h0bb1t op 29 apr 2013, 16:26, in totaal 25 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
h0bb1t
Moderator
 
Berichten: 791
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:01
Woonplaats: Limburg, Nederland, Europa, De Aarde, Sol, De Melkweg, Het Universum.

Bericht26 apr 2013, 16:50

Mods? We hebben geen mods! HAHAHAHAHAHAHA!!! Maar goed idee hoor! :oops:
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht26 apr 2013, 17:01

Update aan de post. :!:
PU-Forum en Ronde Tafel veteraan.
Afbeelding
Avatar gebruiker
h0bb1t
Moderator
 
Berichten: 791
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:01
Woonplaats: Limburg, Nederland, Europa, De Aarde, Sol, De Melkweg, Het Universum.

Bericht26 apr 2013, 17:07

Misschien zie ik het over het hoofd, maar is er een duidelijke indicatie in het forumoverzicht in welk topiek er nieuwe content is geplaatst? Dan kan je wat gerichter klikken!
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht26 apr 2013, 17:12

Eensch met de layout op de fotosoep.
Thanks, but no thanks!
Avatar gebruiker
Enzevil
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:47
Woonplaats: Gummi Ship

Bericht26 apr 2013, 17:27

Baron Bonk schreef:Misschien zie ik het over het hoofd, maar is er een duidelijke indicatie in het forumoverzicht in welk topiek er nieuwe content is geplaatst? Dan kan je wat gerichter klikken!


Ik zal het toevoegen.
PU-Forum en Ronde Tafel veteraan.
Afbeelding
Avatar gebruiker
h0bb1t
Moderator
 
Berichten: 791
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:01
Woonplaats: Limburg, Nederland, Europa, De Aarde, Sol, De Melkweg, Het Universum.

Bericht26 apr 2013, 17:48

Ondanks dat ik het niet geheel eens ben met de omgekeerde layout heb ik deze toch toegepast. Ik hoor wel van jullie wat jullie ervan vinden.
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht26 apr 2013, 18:04

Boomstein schreef:Ondanks dat ik het niet geheel eens ben met de omgekeerde layout heb ik deze toch toegepast. Ik hoor wel van jullie wat jullie ervan vinden.


Ben je het aan het testen?
PU-Forum en Ronde Tafel veteraan.
Afbeelding
Avatar gebruiker
h0bb1t
Moderator
 
Berichten: 791
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:01
Woonplaats: Limburg, Nederland, Europa, De Aarde, Sol, De Melkweg, Het Universum.

Bericht26 apr 2013, 18:07

h0bb1t schreef:Ben je het aan het testen?


Heb het één en ander gewijzigd inderdaad. Doet 'ie vreemd dan? Bij mij ziet het er aardig uit...

Heb overigens ook het topictitel verwijderd uit reacties.
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht26 apr 2013, 18:11

Boomstein schreef:
h0bb1t schreef:Ben je het aan het testen?


Heb het één en ander gewijzigd inderdaad. Doet 'ie vreemd dan? Bij mij ziet het er aardig uit...

Heb overigens ook het topictitel verwijderd uit reacties.



Hee! Netjes! Ik vind dit al fijner lezen om eerlijk te zijn, maar eens zien hoe de rest het bevalt.:)
PU-Forum en Ronde Tafel veteraan.
Afbeelding
Avatar gebruiker
h0bb1t
Moderator
 
Berichten: 791
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:01
Woonplaats: Limburg, Nederland, Europa, De Aarde, Sol, De Melkweg, Het Universum.

Bericht26 apr 2013, 18:16

Oke, puik werk. :mrgreen:

Alleen nu is de naam boven je post ook zo dubbel-op.

(door h0bb1t » 26 apr 2013, 19:11)

Misschien kun je de naam weg halen boven de post. Aangezien links al de naam staat is het een beetje zonde van de (al is het kleine) ruimte. :)
PU-Forum en Ronde Tafel veteraan.
Afbeelding
Avatar gebruiker
h0bb1t
Moderator
 
Berichten: 791
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:01
Woonplaats: Limburg, Nederland, Europa, De Aarde, Sol, De Melkweg, Het Universum.

Bericht26 apr 2013, 18:25

Bij de uitlog-link rechtsbovenin is de username weggehaald. Deze staat nu linksbovenin als link naar de user cp.
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht26 apr 2013, 18:27

Ik zie het, keep 'em coming! Anders werk maar even door en dan als je klaar bent geef je maar meteen een changelog vrij ;)
PU-Forum en Ronde Tafel veteraan.
Afbeelding
Avatar gebruiker
h0bb1t
Moderator
 
Berichten: 791
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:01
Woonplaats: Limburg, Nederland, Europa, De Aarde, Sol, De Melkweg, Het Universum.

Bericht26 apr 2013, 18:48

Hmm, waarom kan ik niet de beheerders/mods toevoegen aan mijn negeer-/vijandenlijst? Ik vind dit namelijk wel een belangrijke feature hoor!
Avatar gebruiker
Roan
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 26 apr 2013, 18:36
Woonplaats: Ypenburg (Den Haag)

Bericht26 apr 2013, 18:54

Roan schreef:Hmm, waarom kan ik niet de beheerders/mods toevoegen aan mijn negeer-/vijandenlijst? Ik vind dit namelijk wel een belangrijke feature hoor!


Uiteindelijk wil ik de 'vriend/vijand' optie er helemaal uit werken. Nergens voor nodig mijns inziens. Mensen die bewust irritant zijn worden toch vanzelf geband.
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht26 apr 2013, 19:57

Boomstein schreef:
Roan schreef:Hmm, waarom kan ik niet de beheerders/mods toevoegen aan mijn negeer-/vijandenlijst? Ik vind dit namelijk wel een belangrijke feature hoor!


Uiteindelijk wil ik de 'vriend/vijand' optie er helemaal uit werken. Nergens voor nodig mijns inziens. Mensen die bewust irritant zijn worden toch vanzelf geband.

Eensch, overigens lijkt het mij ook best onhandig als een post naar een ander gericht is die de een negeert bijvoorbeeld.
Avatar gebruiker
Roan
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 26 apr 2013, 18:36
Woonplaats: Ypenburg (Den Haag)

Bericht27 apr 2013, 09:38

Bij mij staan profielfoto's nog steeds rechts :?:
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht27 apr 2013, 09:40

Ik heb nog wel een paar dingen.

Ik zie nog steeds de avatar rechts ipv links, is dit nog niet volledig aangepast of ligt het aan mij?
Het zou fijn zijn als je berichten aflopend/oplopend weergeeft aanvinkt, dat hij dat opslaat en voortaan alles zo weergeeft. Ik vind aflopend fijner, maar moet het constant veranderen. Tevens staat deze optie onderaan de pagina, zou het ook bovenaan kunnen? Minder scrollwerk!

En dat was het voor nu.
Thanks, but no thanks!
Avatar gebruiker
Enzevil
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:47
Woonplaats: Gummi Ship

Bericht27 apr 2013, 10:38

Post is bij gewerkt :!:
Avatar gebruiker
h0bb1t
Moderator
 
Berichten: 791
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:01
Woonplaats: Limburg, Nederland, Europa, De Aarde, Sol, De Melkweg, Het Universum.

Bericht27 apr 2013, 11:32

Nu geeft hij wel de avatar links aan enzo, en dit blijft.
Gefixed dus! Bij mij dan tenminste.
Thanks, but no thanks!
Avatar gebruiker
Enzevil
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:47
Woonplaats: Gummi Ship

Bericht27 apr 2013, 11:33

Enzevil schreef:Nu geeft hij wel de avatar links aan enzo, en dit blijft.
Gefixed dus! Bij mij dan tenminste.


Mooi!
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht27 apr 2013, 11:55

Bij mij staat het nu ook links. Leest een stuk prettiger/duidelijker wie iets post.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht27 apr 2013, 12:05

Baron Bonk schreef:Bij mij staat het nu ook links. Leest een stuk prettiger/duidelijker wie iets post.

Inderdaad! En punt 6 is erg belangrijk voor mij!
Thanks, but no thanks!
Avatar gebruiker
Enzevil
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:47
Woonplaats: Gummi Ship

Bericht27 apr 2013, 13:03

Regel 8 toegevoegd :!:
PU-Forum en Ronde Tafel veteraan.
Afbeelding
Avatar gebruiker
h0bb1t
Moderator
 
Berichten: 791
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:01
Woonplaats: Limburg, Nederland, Europa, De Aarde, Sol, De Melkweg, Het Universum.

Bericht27 apr 2013, 13:07

Zou er een snelle reageerfunctie toegevoegd kunnen worden?
Nou moet je op die knop klikken om naar de reactiepagina te gaan en alles...
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Snel reageren

   
Verberg snel reageren
Volgende

Keer terug naar Feedback

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten