Het arbeitgerelateerde zeur-topic

Gooi hier alles in wat niet in andere fora thuishoort!

Bericht12 jul 2014, 22:07

Iedereen heeft er wel eens last van; leidinggevenden die fouten maken, klanten die achterlijk zijn of het lage loon dat je maandelijks ontvangt.

Spuw hier je gal; [disclaimer]ik ga er vanuit dat dit forum veilig is en dat je werkgevers niet hier lopen te neuzen. Mocht dit wel het geval zijn, dan ben je zelf verantwoordelijk voor wat je gepost hebt.[/disclaimer]
Avatar gebruiker
Doornroosje
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 27 apr 2013, 09:58
Woonplaats: Sirius B

Bericht12 jul 2014, 22:14

Ik zal even het spits afbijten met wat me vandaag overkwam als serveerster in een restaurant;

Een gast had een bedrag van €58,65. Hij gaf me een briefje van 100, maar helaas had ik daar niet van terug. Ik hoopte in mijzelf dat hij zou zeggen ''maak er maar 60 van'', zodat ik niet helemaal naar de receptie moest gaan om geld te wisselen. Ik had namelijk maar 40 euro in mijn beurs. Helaas was dit (uiteraard, anders had het geen zin om dit verhaal te typen) niet het geval en moest ik bij de receptie wisselen. Ik gaf de man zijn wisselgeld en hij haalde 41 euro van de tafel en liet 35 cent liggen. Hierbij sprak hij de woorden; ''alsjeblieft, dit is voor jou! bedankt voor de goede service''

Het punt van dit verhaal is: ALS JE GEEN FOOI WIL GEVEN, GEEF HET DAN NIET. LAAT MIJ NIET EERST NAAR DE RECEPTIE GAAN EN DAAR 10 MINUTEN WACHTEN OM TE WISSELEN TERWIJL IK NOG TIEN ANDERE TAFELS HEB DIE IK MOET BEDIENEN. DAARNAAST ZEG JE GEEN ''dit is voor jou!'' ALS JE 35 CENT ACHTERLAAT.

Ok dit moest ik kwijt. Ik snap dat sommigen van jullie niet in fooi geloven maar dan werk je vast ook niet in de bediening ;)
Avatar gebruiker
Doornroosje
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 27 apr 2013, 09:58
Woonplaats: Sirius B

Bericht13 jul 2014, 16:41

Ik werk bij een bedrijf dat exclusieve vis carpaccio's maakt. google het.
Die dingen maken we en masse, maar het gebeurt ZO VAAK dat we om half 5 klaar zijn en net in de auto willen stappen als er nog 'even' een order binnenkomt van 300 van die teringdingen. zucht.
Bananen zijn geel en daarom was 9/11 een inside job.
Avatar gebruiker
sloth on meth
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 27 jun 2014, 11:36
Woonplaats: Alkmaar

Bericht15 jul 2014, 11:37

Ik werk bij de bioscoop en heb een hekel aan van die mensen die met een kind van 15 naar een 16+ film willen en dan helemaal tegen je uitvallen. Irritante kutmensen zijn het.
Zoals het potje thuis poept, poept het nergens.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Neyeox
 
Berichten: 1664
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:48
Woonplaats: Delft

Bericht16 jul 2014, 18:41

Ik heb er een hekel aan als mensen 's avonds op straat de hele tijd lopen te mekkeren. Dat is niet perse werkgerelateerd, maar als je om 06:15 de deur uitgaat en om 18:30 weer terug bent, wil je ook wel eens wat rust.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht16 jul 2014, 21:19

Laatst moest ik wel lachen om een klant. Moeder ging met dochter mee om een iPad te kopen. Moeder vroeg op een zeker punt hoeveel jaar garantie er op dat ding zat. Ik gaf haar het antwoord, en toen begon moeder.
Ze stelde mij de vraag wat te doen als die stuk is. Ik zei dat ze hem langs moest brengen, en dat wij voor de rest alles doen. Daarna vroeg moeder of zij (de dochter dus) dan een leentoestel krijgt. Nee was mijn antwoord.
Toen begon ze over Kassa. Dit is namelijk erg leerzaam, want ze wist me te vertellen dat er een wet is dat ik een leentoestel moest geven. Mijn antwoord was haar te vertellen dat ik daar niks vanaf weet, en dat het dus niet zo is. Moeder zegt het nog een keer, ik herhaal mijn woorden. Vervolgens begint ze weer over tyfus Kassa. Ik keek haar aan en zei: mevrouw, met Kassa heb ik niks te maken, u staat nu hier. Dochter zei dat ze de iPad wilde hebben, en ze leefde nog lang en gelukkig.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht17 jul 2014, 11:55

Ik heb gesolliciteerd als afwashulp bij een restaurant. Op de site staat dat ik een mailtje moet sturen naar ene Eric. Mailtje terug, ik heb een gesprek met ene Boudewijn op dinsdag. Kom ik dinsdag aan, is Boudewijn er niet. Dan wordt ik rondgeleid door ene Monique en blijkbaar ben ik al aangenomen. Dan kom ik thuis, ben ik een aantal dingetjes vergeten te vragen. Even belletje gepleegd, ene Birgit neemt op. Ik moet een mailtje sturen naar Monique. Ik mailtje sturen naar Monique, krijg ik een mailtje terug van een andere Monique die ook daar werkt. Nergens tijdens genoemd wanneer ik in moet werken of dagen waarop ik moet werken, of het een verplichte oproepkracht baan is. Ik zal ingewerkt worden door wéér iemand anders.

Kan communiceren nou zo moeilijk zijn?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
MichaDutch
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 26 jun 2013, 18:33
Woonplaats: :)

Bericht18 jul 2014, 11:07

En ontslag genomen.

Van 16:00 tot 00:15 gewerkt, niet ingewerkt, geen avondeten, constante druk. Doei!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
MichaDutch
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 26 jun 2013, 18:33
Woonplaats: :)

Bericht19 jul 2014, 19:49

Groot gelijk Micha.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht20 jul 2014, 12:43

Ik ben eigenlijk wel tevreden over mijn werk, ik moet wel eens overwerken maar dat krijg ik ook gewoon uitbetaald.
Lief klein konijntje
Avatar gebruiker
The Vice
 
Berichten: 2255
Geregistreerd: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Tilburreg

Bericht28 jul 2014, 09:52

The Vice schreef:Ik ben eigenlijk wel tevreden over mijn werk, ik moet wel eens overwerken maar dat krijg ik ook gewoon uitbetaald.



Julius daar is dit topic niet voor
Avatar gebruiker
Doornroosje
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 27 apr 2013, 09:58
Woonplaats: Sirius B

Bericht28 jul 2014, 20:42

hoi.
M'n leven zuigt.
Ik werk met vis, we krijgen het niet-meurend en schoon binnen enzo.
Allemaal leuk en aardig
tot het36 graden is buiten
De airco aanzetten heeft geen zin, dus gaan we maar weer naar huis want werken met vis bij die temps is niet te doen
Bananen zijn geel en daarom was 9/11 een inside job.
Avatar gebruiker
sloth on meth
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 27 jun 2014, 11:36
Woonplaats: Alkmaar

Bericht29 jul 2014, 18:39

Weer de hele week overwerken. Donderdag ben ik buiten de deur en vrijdag ben ik vrij, maar van vrijdagnacht tot zondagnacht hebben we een gigantisch werk in uitvoering, dus er moet natuurlijk nog veel shit geregeld worden, terwijl ik de enige van kantoor ben van het projectteam die niet met z'n snikkel in de champagne hangt op één of ander ver strand. Inmiddels ben ik na twee maanden wel zo moe dat het niet eens meer lukt om na vijf uur slaap op te staan. Vanmorgen werd ik om half zes wakker, knipperde met m'n ogen en toen was het half acht. Vervelend daaraan is alleen dat je dan sowieso wéér 's avonds over moet werken om alles af te krijgen :(
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht04 aug 2014, 14:51

Ik ben ook weer aan het werk, maar heb eigenlijk weinig te zeuren, mooi weer, lekker druk, op een toffe manier. Helemaal goed zo!
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht05 aug 2014, 16:51

Vandaag aan het werk geweest in Tilburg. Had er weinig zin in, maar het zit er weer op. Altijd leuk om in een ander filiaal te werken, maar je weet totaal niet waar alle shit staat. Morgen nog een dag daarheen en dan zit de Tilburgse pret er voorlopig weer op.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht05 aug 2014, 17:07

Mag zo ook weer gaan werken, zal zoals gewoonlijk wel weer over moeten werken.
Lief klein konijntje
Avatar gebruiker
The Vice
 
Berichten: 2255
Geregistreerd: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Tilburreg

Bericht09 aug 2014, 20:44

Ik heb ontslag genomen want ik heb er geen zin meer in.
Zoals het potje thuis poept, poept het nergens.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Neyeox
 
Berichten: 1664
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:48
Woonplaats: Delft

Bericht19 aug 2014, 20:07

Ik zou vanaf donderdag 12:00 vakantie hebben, maar met de huidige hoeveelheid werk die deze week nog af moet ziet het er naar uit dat het pas vrijdag na de borrel wordt... :(
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht20 aug 2014, 19:42

Vandaag maar weer eens 10 uur op kantoor gewerkt. Om vervolgens thuis verder te gaan, omdat m'n enige collega die er ook nog was een sleutel heeft en ik niet...
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht02 okt 2014, 18:53

07:15 de deur uit, 20:15 terug. Avondeten bij de Mac. Man, wat een dag weer...

PS: is iedereen student/koos werkloos of heeft niemand wat te zeuren over z'n werk dat ik hier als enige nog post?!
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht02 okt 2014, 18:57

Ik heb morgen maar twee uurtjes les, dus ik heb niks te klagen nee.
Laatst bijgewerkt door Kwakvusj op 02 okt 2014, 19:08, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Kwakvusj
 
Berichten: 833
Geregistreerd: 24 aug 2013, 08:51
Woonplaats: Daaronder ergens.

Bericht02 okt 2014, 19:06

Ik heb geen werk, ook nog nooit gehad. Wel regelmatig gesolliciteerd en wat gesprekken gehad, maar allemaal niks geworden. :(
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht03 okt 2014, 11:32

Nu weer op zoek, maar eerst even in de schoolmodus komen. Daarnaast is mn huidige planning een stuk drukker dan vorig jaar want band en reizen naar school enzo (1,5 uur per dag)
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Snel reageren

   
Verberg snel reageren

Keer terug naar Slap Geouwehoer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron