Het boeken topic (en andere dergelijke media)

Gooi hier alles in wat niet in andere fora thuishoort!

Bericht01 feb 2014, 21:44

Omdat er nog geen topic is voor boeken, en ik pas mensen over boeken zag posten, dacht ik, laat ik eens een boeken topic maken!

Dus hier is ie.

Praat hier over boeken, manga, strips, kranten, etc. die je aan het lezen bent, wilt lezen of hebt gelezen! Vraag om aanraders of ander soort advies! Etc.!


Zelf ben ik vandaag begonnen met Jane Eyre, aangezien ik die moet lezen voor m'n studie (en waarover ik een essay moet schrijven, blegh).
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht01 feb 2014, 21:54

Bezig met One Flew over the Cuckoo's Nest. Interessant is het zeker.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Kwakvusj
 
Berichten: 833
Geregistreerd: 24 aug 2013, 08:51
Woonplaats: Daaronder ergens.

Bericht01 feb 2014, 21:58

Check shmoop.com voor goede jane eyre samenvatting. Ik ken globaal het verhaal wel dus mocht je nog wat willen vragen, dan is dat mogelijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
MichaDutch
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 26 jun 2013, 18:33
Woonplaats: :)

Bericht01 feb 2014, 22:45

Ik ga em toch echt proberen zelf te lezen. :P En anders is er nog altijd SparkNotes (aanrader!).
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht01 feb 2014, 22:58

Bezig met A Feast for Crows, het 4e deel van A Song of Ice and Fire.
De scope van de boeken zijn zo veel breder dan die van de serie.
Ofzoiets.
Avatar gebruiker
Duc
 
Berichten: 2003
Geregistreerd: 26 apr 2013, 22:42
Woonplaats: Utreg

Bericht01 feb 2014, 23:03

Duc schreef:Bezig met A Feast for Crows, het 4e deel van A Song of Ice and Fire.
De scope van de boeken zijn zo veel breder dan die van de serie.

^
Afbeelding
Avatar gebruiker
Kwakvusj
 
Berichten: 833
Geregistreerd: 24 aug 2013, 08:51
Woonplaats: Daaronder ergens.

Bericht02 feb 2014, 11:00

Kwakvusj schreef:
Duc schreef:Bezig met A Feast for Crows, het 4e deel van A Song of Ice and Fire.
De scope van de boeken zijn zo veel breder dan die van de serie.

^

Nog bezig met A Clash of Kings, maar inderdaad ^
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht02 feb 2014, 13:52

Laatst Inferno van Dan Brown er in twee dagen doorheen gemept. Ik vond 'm minder dat de vorige twee om eerlijk te zijn, maar nog steeds goed geschreven.
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht02 feb 2014, 15:08

Boomstein schreef:Laatst Inferno van Dan Brown er in twee dagen doorheen gemept. Ik vond 'm minder dat de vorige twee om eerlijk te zijn, maar nog steeds goed geschreven.


Ben ik het mee eens.

Ik heb een paar weekjes terug de Hitchhiker's Trilogy of Five gelezen. Ook een hele leuke aanrader.
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht02 feb 2014, 16:32

Ben al ellenlang bezig in De Avonden. Weinig tijd, saaie stof. Liever lees ik dan tussendoor mijn Donald Duck pockets. M'n volgende verzamelproject worden de Asterix & Obelix albums.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht02 feb 2014, 16:46

Baron Bonk schreef:Ben al ellenlang bezig in De Avonden. Weinig tijd, saaie stof. Liever lees ik dan tussendoor mijn Donald Duck pockets. M'n volgende verzamelproject worden de Asterix & Obelix albums.

Ik had bijna alles van Asterix & Obelix en Suske en Wiske maar mijn moeder heeft de voltallige collectie weggegeven aan een oude buurjongen van me. Wat de fuck. Zaten gewoon nog zwartwit albums van Suske en Wiske bij.
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht02 feb 2014, 17:23

MajestueuzeEenhoorn schreef:Ik heb een paar weekjes terug de Hitchhiker's Trilogy of Five gelezen. Ook een hele leuke aanrader.


Lol daar ben ik in de kerstvakantie nog doorheen gegaan. Er is trouwens een zesde deel, later geschreven door Eoin Colfer (met toestemming van familie). Niet zo goed als de originele delen, maar wel een geinige epiloog. Wat was je favoriet van de eerste vijf? Zelf vond ik So Long, and Thanks for All the Fish heel sterk, met name vanwege Fenchurch.

De A Song of Ice and Fire wil ik nog wel lezen, maar bibliotheek heeft ze nooit binnen en om nou te kopen voordat ik ze zelf gelezen heb is kut :P.
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht02 feb 2014, 18:25

Boomstein schreef:
Baron Bonk schreef:Ben al ellenlang bezig in De Avonden. Weinig tijd, saaie stof. Liever lees ik dan tussendoor mijn Donald Duck pockets. M'n volgende verzamelproject worden de Asterix & Obelix albums.

Ik had bijna alles van Asterix & Obelix en Suske en Wiske maar mijn moeder heeft de voltallige collectie weggegeven aan een oude buurjongen van me. Wat de fuck. Zaten gewoon nog zwartwit albums van Suske en Wiske bij.


What... The... Fuck...

Mijn broer heeft de Ducktales albums compleet en hij had ook heel veel Suske & Wiske, maar ik weet niet of die compleet waren.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht02 feb 2014, 18:41

Yannie schreef:
MajestueuzeEenhoorn schreef:Ik heb een paar weekjes terug de Hitchhiker's Trilogy of Five gelezen. Ook een hele leuke aanrader.


Lol daar ben ik in de kerstvakantie nog doorheen gegaan. Er is trouwens een zesde deel, later geschreven door Eoin Colfer (met toestemming van familie). Niet zo goed als de originele delen, maar wel een geinige epiloog. Wat was je favoriet van de eerste vijf? Zelf vond ik So Long, and Thanks for All the Fish heel sterk, met name vanwege Fenchurch.

De A Song of Ice and Fire wil ik nog wel lezen, maar bibliotheek heeft ze nooit binnen en om nou te kopen voordat ik ze zelf gelezen heb is kut :P.

E-reader ftw
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht02 feb 2014, 20:44

Yannie schreef:
MajestueuzeEenhoorn schreef:Ik heb een paar weekjes terug de Hitchhiker's Trilogy of Five gelezen. Ook een hele leuke aanrader.


Lol daar ben ik in de kerstvakantie nog doorheen gegaan. Er is trouwens een zesde deel, later geschreven door Eoin Colfer (met toestemming van familie). Niet zo goed als de originele delen, maar wel een geinige epiloog. Wat was je favoriet van de eerste vijf? Zelf vond ik So Long, and Thanks for All the Fish heel sterk, met name vanwege Fenchurch.

De A Song of Ice and Fire wil ik nog wel lezen, maar bibliotheek heeft ze nooit binnen en om nou te kopen voordat ik ze zelf gelezen heb is kut :P.


Geen idee. Ik denk The Restaurant, of inderdaad So Long.
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht02 feb 2014, 22:03

Ik heb een mooie box met de Trilogy of Five, maar heb tot nu toe alleen nog maar het eerste deel gelezen. Binnenkort misschien weer eens mee verder.
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht03 feb 2014, 20:11

Hier in Zeist heb ik trouwens niet heel veel in de kast staan. 6 delen van de Harry Potter reeks in Nederlands (de eerste uit de reeks ben ik kwijt), Metro 2033 (aanrader, heel anders dan het spel) en dus de huidige boeken van ASoIaF.
Schoolboeken reken ik niet mee. Al is dat wel het grootste deel van mijn collectie...

Overigens, mag je hier ook zelfgeschreven content posten?
Ofzoiets.
Avatar gebruiker
Duc
 
Berichten: 2003
Geregistreerd: 26 apr 2013, 22:42
Woonplaats: Utreg

Bericht03 feb 2014, 20:16

Ik lees momenteel The Book Thief van Markus Zusak, ik vind het tot nu toe nog niet zo speciaal (ik ben nu ongeveer op de helft). Ik lees meestal niet zo veel, ik lees eigenlijk alleen nog wat ik voor school moet en tijdens vakanties.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jongeman
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 27 apr 2013, 21:19
Woonplaats: Zeker niet een plaats in Noord-Holland

Bericht03 feb 2014, 20:29

Duc schreef:Hier in Zeist heb ik trouwens niet heel veel in de kast staan. 6 delen van de Harry Potter reeks in Nederlands (de eerste uit de reeks ben ik kwijt), Metro 2033 (aanrader, heel anders dan het spel) en dus de huidige boeken van ASoIaF.
Schoolboeken reken ik niet mee. Al is dat wel het grootste deel van mijn collectie...

Overigens, mag je hier ook zelfgeschreven content posten?


Een linkje? Ik heb zojuist besloten dat dat mag.
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht03 feb 2014, 20:57

Zal ik dan het boek dat ik geschreven heb toen ik 12 was linken? Lol!
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht03 feb 2014, 21:07

Ik heb alles van Asterix en Obelix en de eerste 270 albums of zoiets van Suske en Wiske, tevens geloof ik ook alles van Guust, Lucky Luke en Kuifje.
Henk was een wijze man.
Avatar gebruiker
Sammaniac
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:34

Bericht03 feb 2014, 21:13

Ik heb alle albums van Storm, die zijn pas vet!
Afbeelding
Avatar gebruiker
Kwakvusj
 
Berichten: 833
Geregistreerd: 24 aug 2013, 08:51
Woonplaats: Daaronder ergens.

Bericht03 feb 2014, 21:21

Baron Bonk schreef:Zal ik dan het boek dat ik geschreven heb toen ik 12 was linken? Lol!


JA!!!
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jongeman
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 27 apr 2013, 21:19
Woonplaats: Zeker niet een plaats in Noord-Holland

Bericht03 feb 2014, 21:24

Anyway, mijn OC.
Even ter waarschuwing: het is geen feelgood-shit. Dat wordt vanzelf wel duidelijk.
Ofzoiets.
Avatar gebruiker
Duc
 
Berichten: 2003
Geregistreerd: 26 apr 2013, 22:42
Woonplaats: Utreg

Bericht03 feb 2014, 22:58

Duc schreef:Anyway, mijn OC.
Even ter waarschuwing: het is geen feelgood-shit. Dat wordt vanzelf wel duidelijk.

Huh? Half Nederlands, half Engels?
Daarnaast was mijn mobiel gewoon leeg, daarom kon ik niet antwoorden. Doe eens ff rustig man, Jezus
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Snel reageren

   
Verberg snel reageren
Volgende

Keer terug naar Slap Geouwehoer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron