Een paar maanden geleden heb ik een meisje ontmoet die al meteen verworden was tot een "crush". Ik heb een hekel aan de term maar het is ff duidelijker voor het verhaal. Ze komt heeeeel af en toe in het café waar ik altijd kom. Anyway, de eerste keer dat ik haar zag had ik geen idee wat ik moest zeggen dus heb me alleen maar voorgesteld en kort ff een gesprek gehad over haar interesses enzo. Daarnaast was er andere jongen (grappig genoeg heette hij Joey) die haar al probeerde te versieren en miserabel daarin faalde, bleek later.
Ongeveer twee maanden later was ze er weer. Ik besloot haar te vragen voor een potje poolen. Natuurlijk wilde ze dat en een meisje dat naast haar zat besloot ook mee te doen. Allemaal mooi en aardig natuurlijk, behalve dat ik per ongeluk het andere meisje versierde en op die manier dus niet meer het nummer van mijn "crush" kon vragen. Verder nog wat leuke dates gehad met dat andere meisje hoor, daar niet van, en ze is nu mijn beste uitgaansvriendin.
Nu naar vorige week zaterdag. Achter een flinke pint bier op het terras vermeen ik van een goede vriend van mij dat ze vanavond in het café aanwezig zou zijn. Uiteraard zorg ik dat ik aanwezig ben en vraag haar (weer) om een potje met mij te poolen. Ze stemt enthousiast ermee in en omdat ze er geen snars van kan help ik haar alsof sommige tennisleraren doen, als je snapt wat ik bedoel. Vervolgens zegt een vriendin dat ze over een kwartier thuis moet zijn en ik vraag dus nog haar nummer en vraag haar of ze nog een keer wil afspreken. Vol enthousiasme zegt ze ja. Drie keer blijkt scheepsrecht.
De komende dagen praten we op facebook, het soort gesprekken die ik niet meer heb gehad sinds de middelbare school met meisjes waarvan ik later ontdekte dat ze verliefd op me waren. Meteen is ze al heel open over shit en later ze blijkt een "ingewikkelde" relatie met een of andere gast te hebben in Alkmaar, nog pas twee maanden overigens. Zelf zegt ze dat de afstand te groot is om de relatie gezond te laten zijn. Zijpaadje: ze wil HEEL graag met mij afspreken en dat lijkt haar HEEL leuk.
Dus wat moet ik nu doen? Ik heb een ziek goede klik met een meid die ik al maandenlang zie zitten. Ik weet voor 90% zeker dat ze mij ook meer ziet zitten als "vriend" maar ze heeft tegelijk een onmogelijke fling met iemand ver weg. Wat moet ik in godsnaam in deze situatie doen?
Aan de ene kant kan ik gewoon ervoor gaan in de trand van "get on the boat before the boat has sailed", aan de andere kant zijn er wat kanttekeningen.