Wat wil je nou echt?

De plek voor al het politieke geweld van Nederland, en buitenland.

Bericht22 nov 2013, 03:32

Het huidige systeem begint gaten te vertonen, het is aan ons, als nieuwe generatie (en jonger hahaha) om NU dingen te gaan veranderen!

Dus, de vraag is, wat zou je graag willen dat er verandert in ons systeem, en hoe gaan we dat aanpakken?

Jawel, serieuze poep lieve kijkbuiskindertjes!
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht22 nov 2013, 12:46

Ik zou het geld beter verdelen, en uit de EU stappen. Armoede hier is in mijn ogen best erg, en de EU draagt daar een heel stuk aan bij.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht22 nov 2013, 13:28

DarknessFood schreef:Ik zou het geld beter verdelen, en uit de EU stappen. Armoede hier is in mijn ogen best erg, en de EU draagt daar een heel stuk aan bij.

Communisme dus?
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht22 nov 2013, 13:35

Uit de EU stappen lijkt mij geen geweldig idee.
Stoppen met bezuinigen op studenten (=> de toekomst) daarentegen wél.
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht22 nov 2013, 13:45

Boomstein schreef:
DarknessFood schreef:Ik zou het geld beter verdelen, en uit de EU stappen. Armoede hier is in mijn ogen best erg, en de EU draagt daar een heel stuk aan bij.

Communisme dus?


Zou je kunnen zeggen. Mensen die denken dat we in de EU moeten blijven, denk eens aan het feit waarom we er als land zo beroerd voorstaan. De EU is leuk en aardig, maar uiteindelijk ben je zo sterk als de zwakste schakel. Dankzij landen als Griekenland en Spanje zitten wij nu in een slechte economische situatie. Voordat we dat hele EU grap hadden bedacht ging het qua geld veel beter in Nederland, alsook de banenmarkt. De EU is een eenheid, dus (bijvoorbeeld) Polen maken daar handig gebruik van door hier voor een laag loon te werken, wat daar een topsalaris is. Heel krom allemaal, en als je het mij vraagt zijn we beter af zonder die meuk.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht22 nov 2013, 13:53

Nederland moet het nog altijd hebben van de handel, uit de EU stappen zou een van de domste dingen zijn om te doen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Kwakvusj
 
Berichten: 833
Geregistreerd: 24 aug 2013, 08:51
Woonplaats: Daaronder ergens.

Bericht22 nov 2013, 13:55

Handel gaat wel door hoor.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht22 nov 2013, 14:14

Boomstein schreef:
DarknessFood schreef:Ik zou het geld beter verdelen, en uit de EU stappen. Armoede hier is in mijn ogen best erg, en de EU draagt daar een heel stuk aan bij.

Communisme dus?


Er is binnenkort een referendum in Zweden over een beloningssysteem waarin de duurste werkkracht niet meer dan 12maal het salaris van de slechtstverdienende binnen een bedrijf mag vangen. Dit lijkt me al een stuk eerlijker en geeft toch nog de prikkel om ambitie te houden. Niks communistisch aan, maar wel een betere verdeling van de welvaart!
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht22 nov 2013, 14:33

1337n00b schreef:
Boomstein schreef:
DarknessFood schreef:Ik zou het geld beter verdelen, en uit de EU stappen. Armoede hier is in mijn ogen best erg, en de EU draagt daar een heel stuk aan bij.

Communisme dus?


Er is binnenkort een referendum in Zweden over een beloningssysteem waarin de duurste werkkracht niet meer dan 12maal het salaris van de slechtstverdienende binnen een bedrijf mag vangen. Dit lijkt me al een stuk eerlijker en geeft toch nog de prikkel om ambitie te houden. Niks communistisch aan, maar wel een betere verdeling van de welvaart!


Dat vind ik eigenlijk zelfs nog best een goed idee. Zal waarschijnlijk zelfs ook voor hogere lonen voor die 'laagste' werknemers zorgen..!
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht22 nov 2013, 16:12

Ik zou stoppen met bezuinigen op studenten, die zijn namelijk de toekomst.

En uit de EU stappen is inderdaad kneite dom, Nederland moet ik inderdaad bijna compleet hebben van de export.
Je zou denken van niet, maar nu nog steeds verdient Nederland er meer aan dan dat het ze kost.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht22 nov 2013, 16:12

De export zal echt niet stil komen te liggen, daarvoor zijn we een te grote speler.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht22 nov 2013, 16:16

Maar met al die verdragen tussen EU-landen is het wel een stuk makkelijker handel drijven.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht22 nov 2013, 16:22

De Valk schreef:Maar met al die verdragen tussen EU-landen is het wel een stuk makkelijker handel drijven.

Dittes.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Kwakvusj
 
Berichten: 833
Geregistreerd: 24 aug 2013, 08:51
Woonplaats: Daaronder ergens.

Bericht22 nov 2013, 16:24

Helemaal eens met die twee heren boven mij, al zie ik Darkness' samenleving als een van de weinige die in stand gehouden kan worden. Ben alleen bang dat we een coup moeten plegen voordat dat gebeurd
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht22 nov 2013, 17:40

Ik zie het zeker niet gebeuren, maar het zou wel prettig zijn. Meer werkgelegenheid, en het is veel beter voor de economie. Geen geld afstaan aan Brussel omdat andere landen niet snappen hoe je ermee om moet gaan.
Voor de derde keer zeg ik dat handel drijven niet een punt is. Jaren voordat we de grap die EU heet er was, waren we ook erg sterk, dus het lijkt me onwaarschijnlijk.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht22 nov 2013, 18:22

DarknessFood schreef:Ik zie het zeker niet gebeuren, maar het zou wel prettig zijn. Meer werkgelegenheid, en het is veel beter voor de economie. Geen geld afstaan aan Brussel omdat andere landen niet snappen hoe je ermee om moet gaan.
Voor de derde keer zeg ik dat handel drijven niet een punt is. Jaren voordat we de grap die EU heet er was, waren we ook erg sterk, dus het lijkt me onwaarschijnlijk.


In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.
Dus waarom denk je dat onze handel nu wel zo goed zal gaan?

Dat was toen, nu zijn we al een tijdje in de EU en hebben we er voordelen aan.
Misschien nu niet zo zeer maar later als de krissis voorbij is wel, Als wij als Nederland nu uit de Eu stapen zou dat ongeloffelijk dom zijn.
De handel zou zeker er door aan getast worden, nederland zou niet een positief beeld krijgen.

We stappen uit de EU net als de krisis voorbij is, we moeten dan helemaal vooronszelf zorgen.
En dan komen we meer als buitenstaand over.
Investeerders zullen terug houdender zijn denk ik omdat als nederland uit de EU stapt er veel minder zekerheid zal zijn.
Ook moeten wij niet zo janken om wat meer te betalen, wij zijn al een van de rijkste landen ter wereld.


Ja, sorry dit ziet er een beetje vreemd uit maar ik ben heel slecht met het verwoorden van wat ik vind in de politiek.
Jij verdient een sticker!
Avatar gebruiker
Marsmannetje
 
Berichten: 776
Geregistreerd: 29 apr 2013, 20:03

Bericht22 nov 2013, 18:38

Ik snap dat we als rijker land iets meer moeten betalen, maar doe dat niet over de rug van de totale bevolking, wat ze nu flikken. Ik vind dat als je zelf niet gezond bent, je niet in staat bent iemand anders te helpen. Werkloosheid is hier nog nooit zo hoog geweest, en we zijn onszelf kapot aan het bezuinigen. Hoe de fuck moeten we NOG meer geld afstaan?
Zoals ik eerder zei, is de EU zo sterk als de zwakste schakel, en daar heeft zeker Nederland last van. Het ging ooit zo lekker...
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht22 nov 2013, 21:53

Ik vindt ook dat we nu teveel bezuinigen maar hoe helpt het als we uit de EU stappen?
Hoe ik het zie is dat we nu door de zure appel heen moeten bijten en dat we straks er sterker uit komen.
Maar als we uit de EU stappen kost ons dat uiteindelijk meer geld.

Ik hoef nu nog niet te werken om er van te leven en ik snap dat veel mensen werkeloos zijn en echt hard nodig geld binnen moet krijgen en dat de situatie nu echt kut is voor veel mensen maar zoals ik zei moeten we nu doorzetten.

De landen om ons heen zijn uit de crisis en wij zelf ook (+0,1% denk ik) en dan nu nog uit de EU te stappen?
Over een jaar of misschien 2 is het consumenten vertrouwen weer flink omhoog en geven mensen meer uit maar als wij uit de EU zouden stappen is er nog meer verwarring en moeten we een eigen munt en die shit en dat helpt het consumenten vertrouwen niet echt.
Het lijkt nog ver weg maar WE komen er als we deze koers blijven aanhouden.
Jij verdient een sticker!
Avatar gebruiker
Marsmannetje
 
Berichten: 776
Geregistreerd: 29 apr 2013, 20:03

Bericht22 nov 2013, 22:12

Je klinkt al wel als iemand die de EU lief heeft :P. Ik denk dat als we als land onze eigen boontjes moeten doppen, en het geld dat wij verdienen ook in ons midden blijft het veel beter zal gaan.

Niemand heeft een duidelijk antwoord op wanneer we uit de crisis zijn. In het begin was er niet heel erg veel aan de hand, en toen was er sprake van een crisis waar we niet zoveel van zouden merken en shit. Jaren verder zitten we er nog steeds middenin, dus wie weet hoe lang het nog duren zal? Straks moeten we weer geld aan (in noem even het makkelijkste op) Griekenland geven, kunnen we nog meer gaan bezuinigen, and we are still fucked.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht22 nov 2013, 22:15

De 'crisis' is puur psychologisch. Als mensen stoppen met die term gebruiken, dan verdwijnt de angst en twijfel, en dat zou al enorm veel helpen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Kwakvusj
 
Berichten: 833
Geregistreerd: 24 aug 2013, 08:51
Woonplaats: Daaronder ergens.

Bericht22 nov 2013, 22:24

Precies. Ik ben wel voor één Europa, met één bestuur, één centrale bank. Denk alleen niet dat dat gaat lukken binnen de komende 40 jaar
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht22 nov 2013, 22:28

Alles één maken is allerminst slim. Geen concurrentie = buttfucking consumer.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht22 nov 2013, 22:30

^ Dit. Ook de reden waarom ik bang ben dat de Xbone hard verliest.

Monopolies/extreem grote landen zijn kut.

Neem Amerika, er is een reden dat alle staten ook nog zelf regering hebben.
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht23 nov 2013, 02:17

We hoeven ook niet uit de EU te stappen, maar we kunnen wel de eigen soevereiniteit terugclaimen, nu wordt er teveel geld via Brussel versluisd naar landen die zelf een gat in de hand hebben, en ons wetgeving opgedrongen die wij als Nederlanders niet willen.

De EU is bovendien een stuk minder democratisch dan men wil laten blijken, als het aan mij ligt gaan we terug naar de EEG. Gewoon goede afspraken over handel en wandel, maar geen verplichte afdracht/begroting/etc.. laat ons lekker zelf ons land besturen, daar hebben we geen kantoorpikkies in Brussel voor nodig!
We (ik in elk geval) hebben destijds volmondig NEE gezegd tegen de europese grondwet, vlak daarna heeft onze regering (Balkenende als ik me niet vergis) een handtekening gezet onder het verdrag van Lissabon, wat eigenlijk exact hetzelfde was!

Voorts zitten we met de munteenheid, de Euro.. vraag aan de Grieken en Italianen hoeveel goeds de Euro ze heeft gebracht. Vroeger konden deze landen hun eigen munt laten devalueren, waardoor het makkelijker was uit een economisch dal te krabbelen (betere concurrentie mbt export), nu kan dat niet, en die landen komen steeds dieper in de problemen. Mede doordat ze rente moeten betalen over leningen die ze hebben afgesloten om leningen te betalen die ze niet konden voldoen.

Uit de euro stappen zou vast wel even pijn doen in de portemonnee, maar uiteindelijk denk ik dat we stukken beter af zijn zonder zuid-europa in onze munteenheid!
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht23 nov 2013, 08:28

We moeten zoveel mogelijk een voorbeeld nemen aan Duitsland en Scandinavië. Niet bezuinigen op studenten en de handel, want daar is Nederland goed in.
Nederlandse studenten worden overal ter wereld gevraagd. We moeten bezuinigen op topsalarissen, de allerrijksten, ouderen en de politiek.

Topsalarissen, want bazen van grote bedrijven verdienen teveel, en daar kan best wat af.
Allerrijksten moeten gewoon wat inleveren. Niet heel veel, maar wel wat.
Ouderen, want die zeuren teveel, terwijl ze wel geld hebben. Ze moeten maar zelf wat meesparen met hun AOW. Wees blij dat je überhaupt AOW hebt!
En de politiek omdat die teveel verdienen en te weinig doen, naar mijn zin.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
MichaDutch
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 26 jun 2013, 18:33
Woonplaats: :)

Snel reageren

   
Verberg snel reageren
Volgende

Keer terug naar De Kleine Kamer (politiek)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron