Wat wil je nou echt?

De plek voor al het politieke geweld van Nederland, en buitenland.

Bericht23 nov 2013, 08:43

Zoveel verdienen mensen in de politiek niet hoor. En in ieder geval de baan van minister president is heel sfresvol. Maar de andere politici mogen wel harder hun best doen. Of iig mogen ze doen alsof ze slim zijn.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht23 nov 2013, 09:33

Als politicus verdien je maar een fractie van wat de grote namen in de zakenwereld verdienen, dus dat valt wel mee.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Kwakvusj
 
Berichten: 833
Geregistreerd: 24 aug 2013, 08:51
Woonplaats: Daaronder ergens.

Bericht23 nov 2013, 11:36

MichaDutch schreef:Ouderen, want die zeuren teveel, terwijl ze wel geld hebben. Ze moeten maar zelf wat meesparen met hun AOW. Wees blij dat je überhaupt AOW hebt!


Ouderen hebben hun hele leven premie betaald voor die AOW, en nu moeten ze blij zijn dat ze het krijgen? Ze hebben ook hun hele leven pensioenpremie betaald, en daarop worden ze al gekort want de "dekkingsgraad" is onvoldoende.
Ze worden dus al systematisch van het door hen gespaarde geld beroofd. Natuurlijk zijn er best wel vermogende ouderen in Nederland, maar er zijn er ook veel die tegen de armoedegrens aan leven, terwijl ze hun hele werkende bestaan premies hebben moeten afdragen, en ons land hebben gemaakt tot wat het is. Een beetje meer respect zou ik niet ongepast vinden!
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht23 nov 2013, 12:19

De Valk schreef:Zoveel verdienen mensen in de politiek niet hoor. En in ieder geval de baan van minister president is heel sfresvol. Maar de andere politici mogen wel harder hun best doen. Of iig mogen ze doen alsof ze slim zijn.


Volgens mij een kleine ton, dus valt allemaal wel mee ja.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht23 nov 2013, 14:24

1337n00b schreef:
MichaDutch schreef:Ouderen, want die zeuren teveel, terwijl ze wel geld hebben. Ze moeten maar zelf wat meesparen met hun AOW. Wees blij dat je überhaupt AOW hebt!


Ouderen hebben hun hele leven premie betaald voor die AOW, en nu moeten ze blij zijn dat ze het krijgen? Ze hebben ook hun hele leven pensioenpremie betaald, en daarop worden ze al gekort want de "dekkingsgraad" is onvoldoende.
Ze worden dus al systematisch van het door hen gespaarde geld beroofd. Natuurlijk zijn er best wel vermogende ouderen in Nederland, maar er zijn er ook veel die tegen de armoedegrens aan leven, terwijl ze hun hele werkende bestaan premies hebben moeten afdragen, en ons land hebben gemaakt tot wat het is. Een beetje meer respect zou ik niet ongepast vinden!

Maar zijn studenten niet veel armer? Zijn er niet verschrikkelijk veel ouderen? Hebben zij niet veel korter hoeven werken als ik dadelijk moet? Heeft Nederland niet het beste pensioen systeem in de wereld zo wat?
Ik vind dat ze niet zo egoïstisch moeten zijn. Veel geld hebben ze niet over het algemeen niet nodig. Studenten wel. Die moeten dadelijk trouwens nog hun hele leven werken om de pensioenen van die oude mensen te betalen.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht23 nov 2013, 22:42

Ik vind het allemaal kut.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht23 nov 2013, 22:57

De Valk schreef:
1337n00b schreef:
MichaDutch schreef:Ouderen, want die zeuren teveel, terwijl ze wel geld hebben. Ze moeten maar zelf wat meesparen met hun AOW. Wees blij dat je überhaupt AOW hebt!


Ouderen hebben hun hele leven premie betaald voor die AOW, en nu moeten ze blij zijn dat ze het krijgen? Ze hebben ook hun hele leven pensioenpremie betaald, en daarop worden ze al gekort want de "dekkingsgraad" is onvoldoende.
Ze worden dus al systematisch van het door hen gespaarde geld beroofd. Natuurlijk zijn er best wel vermogende ouderen in Nederland, maar er zijn er ook veel die tegen de armoedegrens aan leven, terwijl ze hun hele werkende bestaan premies hebben moeten afdragen, en ons land hebben gemaakt tot wat het is. Een beetje meer respect zou ik niet ongepast vinden!

Maar zijn studenten niet veel armer? Zijn er niet verschrikkelijk veel ouderen? Hebben zij niet veel korter hoeven werken als ik dadelijk moet? Heeft Nederland niet het beste pensioen systeem in de wereld zo wat?
Ik vind dat ze niet zo egoïstisch moeten zijn. Veel geld hebben ze niet over het algemeen niet nodig. Studenten wel. Die moeten dadelijk trouwens nog hun hele leven werken om de pensioenen van die oude mensen te betalen.


Sorry maar dat vind ik echt een debiele redenering, dus het geld wat zij gespaard hebben voor hun oude dag, zou gebruikt moeten worden om studenten het bier te financieren?
Wat een onzin!
Studenten kunnen ook een bijbaan gaan regelen, of bij hun ouders blijven wonen. Als jij graag een HBO of universitaire opleiding wilt gaan volgen regel je maar een lening, die kun je als je dik verdient best terug betalen.
Ik vind het onzin dat de ouderen moeten inleveren, zodat de studenten goedkoper kunnen studeren (en niksnutten) om vervolgens met een dikker jaarsalaris thuis te komen dan mensen die vroeger niet de gelegenheid hadden om te studeren omdat toen alleen de rijken konden studeren. Er zijn voldoende mensen die ook hard hebben gewerkt (premie afgedragen) en de 65 niet eens hebben gehaald. Dat de pensioenfondsen dom met het spaargeld van de ouderen is omgegaan, lijkt me geen reden nu de ouderen te korten, er zijn er genoeg die nu al amper het hoofd boven water kunnen houden.

En je opmerking dat studenten van nu, hun hele leven moeten werken om de ouderen van geld te voorzien is puur jezelf tegenspreken, we hebben toch het beste pensioenstelsel van de wereld?
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht23 nov 2013, 23:07

Dat pensioenstelsel is aan het instorten, helaas.

Maar het gaat erom dat we nu weer teruggaan naar een model waar wederom alleen de mensen uit rijke gezinnen moeten studeren, waar de hele oudere-vs-jongere discussie hier vandaan komt snap ik zelf ook niet helemaal...
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht23 nov 2013, 23:11

Wat mij betreft is dat ook geen discussie, maar ik voelde me geroepen te reageren op een reactie op een eerdere post van mij.
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht23 nov 2013, 23:30

Het probleem is natuurlijk dat er heel veel van die babyboomers zijn die allemaal nog lekker aan het VUT-ten zijn, maar ondertussen jarenlang hun zakken hebben volgestouwd met allerlei gunstige regelingen en HRA. Vervolgens lopen deze zakkenvullers net zo hard mee te huilen met de eigenlijke ouderen, de generatie voor hen, die écht wat hebben gedaan aan de (weder)opbouw van dit land en het financieel moeilijk hebben en bovendien het vooruitzicht hebben dat als ze binnen nu en een paar jaar dement worden en in een luier moeten schijten waarschijnlijk drie dagen in hun eigen shit moeten zitten.

Los daarvan, ik vind het prettig dat veel van onze stelsels, waaronder de zorg, een basis hebben in solidariteit. Ik vind het kwalijk dat door een slechte langetermijnvisie, teveel links beleid en falende pensioenfondsbestuurders ik het vooruitzicht heb dat ik 50 jaar moet werken, incl. verplichte afdracht van pensioenpremie aan een fonds dat ik niet zelf uit kan kiezen, zonder enige zekerheid dat ik daar iets van terug ga zien.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht24 nov 2013, 00:01

Dus jij zegt dat alle studenten aan het nietsnutten zijn? Praat geen poep. Dat is een ongefundeerde vooroordeling. En dus moeten studenten tienduizenden euro's lenen om te studeren omdat ze dat makkelijk terugverdienen? Ook onzin, alsof aan een goed verdienende baan komen zo makkelijk is. Bovendien moeten ze zoveel belasting en premies en dergelijke betalen, dat ze jaren lang met schulden zitten. En daardoor zullen verschrikkelijk veel mensen er niet voor kiezen om te studeren, en zullen alleen diegene met rijke ouders die bereid zijn om te betalen gaan studeren. Heel goed voot de toekomst van Nederland natuurlijk...
Studenten zijn de toekomst, zij moeten het land gaan leiden.

En wat ik bedoel met het beste pensioenstelsel van de wereld is dat ouderen niet moeten klagen, ze zijn verwende zeikerds geworden. Als het goed gaat met een land dan is alles beter, zoals de jaren '90. Maar niet alles kan blijven zoals het is. Als het slechter met een land gaat, moet iedereen inleveren, zelfs ouderen. Wat ik oneerlijk vind is dat studenten, de armste bevolkingslaag, dus veel meer moeten inleveren dan de ouderen, gemiddeld gezien een van de rijkste bevolkingslagen.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht24 nov 2013, 00:31

De Valk schreef:Dat is een ongefundeerde vooroordeling.


Ik vind dat jij precies zo ongefundeerd onze ouderen vooroordeelt vriend.
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht24 nov 2013, 01:50

Baron Bonk schreef:Het probleem is natuurlijk dat er heel veel van die babyboomers zijn die allemaal nog lekker aan het VUT-ten zijn, maar ondertussen jarenlang hun zakken hebben volgestouwd met allerlei gunstige regelingen en HRA. Vervolgens lopen deze zakkenvullers net zo hard mee te huilen met de eigenlijke ouderen, de generatie voor hen, die écht wat hebben gedaan aan de (weder)opbouw van dit land en het financieel moeilijk hebben en bovendien het vooruitzicht hebben dat als ze binnen nu en een paar jaar dement worden en in een luier moeten schijten waarschijnlijk drie dagen in hun eigen shit moeten zitten.

Los daarvan, ik vind het prettig dat veel van onze stelsels, waaronder de zorg, een basis hebben in solidariteit. Ik vind het kwalijk dat door een slechte langetermijnvisie, teveel links beleid en falende pensioenfondsbestuurders ik het vooruitzicht heb dat ik 50 jaar moet werken, incl. verplichte afdracht van pensioenpremie aan een fonds dat ik niet zelf uit kan kiezen, zonder enige zekerheid dat ik daar iets van terug ga zien.


Die zekerheid meende ik ook ooit te hebben, in tegenstelling tot studenten draag ik namelijk al 18 jaar mijn inkomstenbelasting af, zonder ook maar iets gratis te krijgen, en mij hoor je ook niet janken!
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht24 nov 2013, 14:04

1337n00b schreef:Sorry maar dat vind ik echt een debiele redenering


Die redenering is heel logisch hoor
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht24 nov 2013, 14:06

Ik ben zeer dankbaar dat ik 5 jaar lang gratis heb kunnen studeren. Door enige vertraging heb ik alsnog €12.500 schuld, maar ik kan me voorstellen dat het vooruitzicht van een dergelijk bedrag per jaar kwijt te zijn niet erg aanlokkelijk is voor aankomend studenten. Als je dan ook nog bedenkt dat jongeren/starters het moeilijkst hard genaaid worden op de woningmarkt vind ik er wel wat voor te zeggen studenten in enige mate te ontzien, maar je mag er wel wat tegenover verlangen. Net als de prestatiebeurs die ik heb gekregen, na vijf jaar was het gewoon klaar en binnen 10 jaar geen diploma is alsnog terug betalen.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht24 nov 2013, 15:47

^ Dit.
Ik kan ook nog gratis studeren, maar zodra de stufi weggaat moet men óf rijke ouders hebben of een zo rooskleurige toekomstvisie/groot optimisme dat ze een immense lening willen afsluiten...
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht25 nov 2013, 01:14

3NCrypt3D schreef:
1337n00b schreef:Sorry maar dat vind ik echt een debiele redenering


Die redenering is heel logisch hoor


Alleen omdat jouw referentiekader niet verder reikt!!
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht25 nov 2013, 10:20

Volwassen man.
Hij legt zijn denkbeelden trouwens duidelijk uit, en het is duidelijk dat hij niet debiel is. Als jij nou eens zou stoppen met mensen beledigen om hun (heel redelijke) denkbeelden, komen we misschien ergens in deze discussie. Je ziet mij jou toch ook niet beledigen?
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht25 nov 2013, 10:31

Ik leg volgens mij in de rest van die post uit waarom ik het een debiele redenering vind. Ik zeg daarmee niet dat De Valk debiel is, maar ik vind zijn manier van redeneren niet realistisch, en dat leg ik volgens mij ook prima uit.
Als jij je hele leven hebt gespaard voor een normale oude dag, zou je ook liever niet bestolen willen worden lijkt me! Dat is wat ik probeer duidelijk te maken. Het is geen gratis geld, ze hebben er zelf voor gespaard, simpel als dat.
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht27 nov 2013, 22:01

Wow, wat een fucking proleten reclame van FNV, echt belachelijk. Ik heb zo'n hekel aan FNV...
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht27 nov 2013, 22:24

Wellicht iets te laat, maar kunnen we stoppen met ruzieën en gewoon een discussie voeren?
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht27 nov 2013, 22:57

Ik had het niet over deze discussie, maar over de reclame die ik op tv zag.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht30 nov 2013, 01:03

De Valk schreef:Ik had het niet over deze discussie, maar over de reclame die ik op tv zag.

Daarom zei ik; misschien wat te laat. Had geen betrekking op je vorige post hier.
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht30 nov 2013, 22:51

Ik ken die reclame niet (geen tv-abo), is er een linkje naar inthawebz video (te lui om zelf te zoeken)?
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht30 nov 2013, 23:07

Baron Bonk schreef:Ik ken die reclame niet (geen tv-abo), is er een linkje naar inthawebz video (te lui om zelf te zoeken)?

Kan hem niet meer vinden :(
Maar er zijn wel meer FNV-filmpjes die eigenlijk niet kunnen.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Snel reageren

   
Verberg snel reageren
VorigeVolgende

Keer terug naar De Kleine Kamer (politiek)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron