Zwarte Piet, wie moet hem niet?

De plek voor al het politieke geweld van Nederland, en buitenland.

Bericht20 okt 2013, 17:35

Like, en so much win
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht20 okt 2013, 18:18

Ja, hij is niet voor niets een heilige.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht20 okt 2013, 18:31

1337n00b schreef:Ik hoor hele andere verhalen, namelijk van kinderen die liever niet naar school gaan als sinterklaas komt, die absoluut niet naar de intocht willen, die het dus wél zo ervaren. Ik begrijp je gedachtengang wel, maar dat is jouw gedachtengang, niet die van een gekleurd kind.

http://www.youtube.com/watch?v=LJeUye3z ... JeUye3zZnU
Deze gekleurde kindjes hebben echter helemaal geen probleem met Sinterklaas
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht20 okt 2013, 19:05

Er zijn ook rokers die 105 worden, wat is je punt?
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht20 okt 2013, 19:25

Dat je aan het zeuren bent. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn vast ook blanke kindjes die Sinterklaas niet leuk vinden om wat voor reden dan ook. Dat betekent niet dat we iedereen tevreden te stellen hoeven: meerderheid gaat voor.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht20 okt 2013, 19:26

Dat de mensen die zich beledigd voelen waarschijnlijk een minderheid zijn
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht20 okt 2013, 19:31

Ja, het zijn negers.. wat is je punt?
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht20 okt 2013, 19:33

De Valk schreef:Dat je aan het zeuren bent. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn vast ook blanke kindjes die Sinterklaas niet leuk vinden om wat voor reden dan ook. Dat betekent niet dat we iedereen tevreden te stellen hoeven: meerderheid gaat voor.


Hitler is ook democratisch gekozen, dan is hij natuurlijk ook geen racist geweest, want de meerderheid heeft gelijk?
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht20 okt 2013, 19:37

Dat de zwarten die zich beledigd voelen waarschijnlijk een minderheid zijn binnen de zwarte samenleving (als ik het zo mag verwoorden)
Daarnaast
De Valk schreef:Dat je aan het zeuren bent
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht20 okt 2013, 19:42

1337n00b schreef:
De Valk schreef:Dat je aan het zeuren bent. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn vast ook blanke kindjes die Sinterklaas niet leuk vinden om wat voor reden dan ook. Dat betekent niet dat we iedereen tevreden te stellen hoeven: meerderheid gaat voor.


Hitler is ook democratisch gekozen, dan is hij natuurlijk ook geen racist geweest, want de meerderheid heeft gelijk?

Wat een onzin. De meerderheid heeft altijd gelijk. Toen men Hitler koos (wat overigens maar deels democratisch was), koos men voor een leider die banen zou geven, en Duitsland erbovenop zou brengen. Ze kozen niet voor zijn andere ideeën, ze gingen in die ideeën geloven nadat Hitler al was gekozen, omdat hij zo goed kon overtuigen. Bovendien is de kwestie van de Pieten een mening, en met meningen heeft de meerderheid natuurlijk gelijk. De basis van democratie.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht20 okt 2013, 19:45

Dus als de meerderheid vind dat we met zijn allen de joden moeten uitroeien dan vind jij dat een goed idee?
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht20 okt 2013, 19:48

1337n00b schreef:Dus als de meerderheid vind dat we met zijn allen de joden moeten uitroeien dan vind jij dat een goed idee?

Blijkbaar snap je het niet. Als de meerderheid het ermee eens is, dan gebeurt het gewoon. Dat wil niet zeggen dat het goed is. Als je zo doorgaat met muggenziften ga ik de moeite niet eens nemen om een discussie met je aan te gaan
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht20 okt 2013, 20:11

Dat er een meerderheid is met een bepaalde mening betekent niet dat de minderheid zich hier onherroepelijk bij neer hoeft te leggen. De feministische beweging was een minderheid (misschien nog steeds zo wereldwijd gezien).
Een meerderheid heeft niet altijd volledig gelijk, vrijwel nooit zelfs, omdat mensen vaak vanuit verkeerde redenen bij de "goede" conclusie uitkomen (ook al is goed niet altijd vaststaand).

Daarnaast denk ik dat een grote groep mensen vrij neutraal staat in dit gebeuren en er redelijk makkelijk een oplossing te vinden zou moeten zijn waarbij slechts enkele traditiebeffers azijn proeven.

Mag ik er ook even op wijzen dat in termen van absolute meerderheid de verhoudingen sowieso nogal verneukt zijn vanwege alle groepen die niet direct met het Sinterklaas feest te maken hebben (bijvoorbeeld mensen die niet in Nederland/België wonen) maar wel de tradities ervan (zwarte piet) verafschuwen (mits zij wel duidelijk weten wat het Sinterklaas feest en al haar tradities bevatten). Natuurlijk zou je kunnen beargumenteren dat deze mensen inderdaad geen last hebben van de ondeugdelijkheid die zij menen te zien in het fenomeen zwarte piet, maar dit is slechts de praktische context ervan. In een morele context (waar dit incident naar mijn mening onder valt omdat je kijkt naar de verwerpelijkheid van een idee in plaats van uitsluitend naar de schadelijke effecten) denk ik dat deze groep wel degelijk inbreng heeft. In dit geval zou een voortzetting van de huidige traditie (zwarte piet is zwart, punt) vrijwel zeker op een meerderheids weerstand kunnen rekenen.

En even een noot van publieke aandacht; laten we alsjeblieft het nazisme nog even een paar pagina's buiten beeld houden.
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht20 okt 2013, 20:19

3NCrypt3D schreef:
1337n00b schreef:Dus als de meerderheid vind dat we met zijn allen de joden moeten uitroeien dan vind jij dat een goed idee?

Blijkbaar snap je het niet. Als de meerderheid het ermee eens is, dan gebeurt het gewoon. Dat wil niet zeggen dat het goed is. Als je zo doorgaat met muggenziften ga ik de moeite niet eens nemen om een discussie met je aan te gaan


Oke, noem mij dan eens een goede reden waarom een traditie die al vele malen veranderd is door de jaren heen, nu ineens perse zo moet blijven terwijl er is aangetoond dat dit bepaalde bevolkingsminderheden kwetst?
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht21 okt 2013, 15:00

1337n00b schreef:
3NCrypt3D schreef:
1337n00b schreef:Dus als de meerderheid vind dat we met zijn allen de joden moeten uitroeien dan vind jij dat een goed idee?

Blijkbaar snap je het niet. Als de meerderheid het ermee eens is, dan gebeurt het gewoon. Dat wil niet zeggen dat het goed is. Als je zo doorgaat met muggenziften ga ik de moeite niet eens nemen om een discussie met je aan te gaan


Oke, noem mij dan eens een goede reden waarom een traditie die al vele malen veranderd is door de jaren heen, nu ineens perse zo moet blijven terwijl er is aangetoond dat dit bepaalde bevolkingsminderheden kwetst?

Omdat je om die 2% te troosten omdat ze zich 'aangevallen' door een zogenaamd racistisch stereotype, je de 98% kwetst door een heel groot onderdeel van een jarenlange traditie weg te halen. Laten we niet vergeten dat we hiermee Nederlands grootste feestdag ingrijpend gaan veranderen omdat mensen zich aangevallen voelen door een traditie die allesbehalve racistisch is. Goed genoeg voor je?
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht21 okt 2013, 15:26

Nee, ik vind dat namelijk een kulreden, smaken pepernoten minder als je in plaats van een negerpiet, een witte piet met zwarte vegen om zijn kop hebt? Ik ben niet voor het weghalen van de traditie, absoluut niet zelfs, maar het fenomeen zwarte piet aanpassen heeft helemaal niet zoveel impact als jij claimt.. Zou jij gekwetst zijn als zwarte Piet ineens geen neger meer is maar een blanke met zwarte vegen om zijn hoofd? Zoals veel tegenargumenten luiden "hij is zwart van de schoorsteen" laat hem er dan ook zo uitzien en niet als een neger, niemand gekwetst, probleem opgelost.. ofniet?
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht21 okt 2013, 16:50

Sinterklaas neemt kinderen op schoot dus hij is een pedo.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
MichaDutch
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 26 jun 2013, 18:33
Woonplaats: :)

Bericht21 okt 2013, 19:04

Micha dit is een serieus topic doe niet zo achterlijk. Overigens ben ik het helemaal met 1337Noob eens.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jongeman
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 27 apr 2013, 21:19
Woonplaats: Zeker niet een plaats in Noord-Holland

Bericht21 okt 2013, 19:06

Even iets anders. Hoe denken deze anti-Pieten ook maar iets te kunnen veranderen als 98% procent van Nederland voor Zwarte Piet is?
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht21 okt 2013, 19:29

3NCrypt3D schreef:Even iets anders. Hoe denken deze anti-Pieten ook maar iets te kunnen veranderen als 98% procent van Nederland voor Zwarte Piet is?


Waar baseer je dat op?
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht21 okt 2013, 19:30

Hm, de discussie lijkt zich duidelijk naar een hoger abstractieniveau te verplaatsen, beschouwende het betoog van Jongeman en de laatste reacties van n00b. De vraag is niet meer zo zeer "Zwarte Piet ja of nee?", maar meer: moeten we altijd de meerderheid volgen (nee). Toevallig iets waar min of meer in geraakt wordt in het andere topic over democratie. Interessant.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht21 okt 2013, 19:31

1337n00b schreef:
3NCrypt3D schreef:Even iets anders. Hoe denken deze anti-Pieten ook maar iets te kunnen veranderen als 98% procent van Nederland voor Zwarte Piet is?


Waar baseer je dat op?


Zelfs als het zo is: is die 98% voor Zwarte Piet's uiterlijk of wat hij als karakter voorstelt (een clowneske knecht)? Want dan neig ik er toch ook naar te zeggen: om die clowneske rol te vertolken hoeft hij niet persé zwart te zijn (en dat staat los van het feit dat ik vind dat de negertjes teveel lopen te huilen).
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht21 okt 2013, 19:56

Baron Bonk schreef:
1337n00b schreef:
3NCrypt3D schreef:Even iets anders. Hoe denken deze anti-Pieten ook maar iets te kunnen veranderen als 98% procent van Nederland voor Zwarte Piet is?


Waar baseer je dat op?


Zelfs als het zo is: is die 98% voor Zwarte Piet's uiterlijk of wat hij als karakter voorstelt (een clowneske knecht)? Want dan neig ik er toch ook naar te zeggen: om die clowneske rol te vertolken hoeft hij niet persé zwart te zijn (en dat staat los van het feit dat ik vind dat de negertjes teveel lopen te huilen).


Ik denk dat een hele hoop liedjes niet meer zoveel kloppen en dat de kleintjes er geen flikker van begrijpen als het ineens verandert :P. Maar op zich zou ik wel voor het idee zijn om binnen het officiële Sinterklaas verhaal ook anders gekleurde pieten toe te laten (maar dan wel met schoensmeer op het gezicht anders zijn ze zo duidelijk herkenbaar). Zoals ik al zei, prima Sinterklaas journaal plotlijn en ik denk niet dat iemand daar tegen kan zijn (tenzij puur uit het principe dat niemand "met zijn vuile negerfikken" aan de traditie mag komen).
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht21 okt 2013, 20:10

1337n00b schreef:
3NCrypt3D schreef:Even iets anders. Hoe denken deze anti-Pieten ook maar iets te kunnen veranderen als 98% procent van Nederland voor Zwarte Piet is?


Waar baseer je dat op?

Op een poll uit de provinciale krant
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht21 okt 2013, 20:59

Een poll uit de provinciale krant zegt niet veel voor het hele land, maar dat terzijde. Zoals ik eerder zei, regenboogpieten verdomme!
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jongeman
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 27 apr 2013, 21:19
Woonplaats: Zeker niet een plaats in Noord-Holland

Snel reageren

   
Verberg snel reageren
VorigeVolgende

Keer terug naar De Kleine Kamer (politiek)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron