Zwarte Piet, wie moet hem niet?

De plek voor al het politieke geweld van Nederland, en buitenland.

Bericht18 okt 2013, 12:38

Het is weer bijna Sinterklaas, en dat betekend mannetjes met schoensmeer, en lippenstift die een juttezat met pepernoten heeft. Echter is het dit jaar weer een heel groot issie, terwijl het eigenlijk een kinderfeestje is.

Wat vinden jullie, klaar met zwarte Piet, of is het gezeik om niks?
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht18 okt 2013, 13:29

Ik zag dhr Piet zelf eigenblijk nooit zo als een racistisch fenomeen, maar dat komt omdat ik blank ben, als ik de verhalen hoor van hier in Nederland opgegroeide negers snap ik wel dat het door hen als racisme wordt ervaren. Wat mij betreft gaat Piet terug naar zijn roots, namelijk een witte man met zwarte vegen roet om zijn harsens omdat hij door de schoorsteen gaat, in plaats van de neger-Piet die we tegenwoordig veel zien.
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht18 okt 2013, 13:31

Persoonlijk ben ik helemaal voor Zwarte Pieten, we bedoelen er niks racistisch mee. Het is gewoon een oude traditie die we blijven voortzetten. Ik merk wel aan sommige allochtone kennissen dat ze echt een probleem hebben met Zwarte Pieten, en ik kan ze geen ongelijk geven. Dus ik heb liever dat ze blijven, het is alleen maar een traditie, leef ermee. Sommigen zeggen: het is ons land, onze traditie, pas jezelf aan als je gaat immigreren (ik heb niks tegen zwarte mensen of andere allochtonen moge dat duidelijk zijn). Daar ben ik het ook wel een beetje mee eens. Maar als elke negert in Nederland er ècht een probleem mee heeft mogen ze van mij best weg.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jongeman
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 27 apr 2013, 21:19
Woonplaats: Zeker niet een plaats in Noord-Holland

Bericht18 okt 2013, 13:45

Jongeman schreef:Persoonlijk ben ik helemaal voor Zwarte Pieten, we bedoelen er niks racistisch mee. Het is gewoon een oude traditie die we blijven voortzetten. Ik merk wel aan sommige allochtone kennissen dat ze echt een probleem hebben met Zwarte Pieten, en ik kan ze geen ongelijk geven. Dus ik heb liever dat ze blijven, het is alleen maar een traditie, leef ermee. Sommigen zeggen: het is ons land, onze traditie, pas jezelf aan als je gaat immigreren (ik heb niks tegen zwarte mensen of andere allochtonen moge dat duidelijk zijn). Daar ben ik het ook wel een beetje mee eens. Maar als elke negert in Nederland er ècht een probleem mee heeft mogen ze van mij best weg.


Ik vind ook dat het gewoon een traditie is. We bedoelen er niks mee, en het is voor fucking kinderen. Het is zelfs al zo gk dat ze kijken of ze volgend jaar shit kunnen aanpassen.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht18 okt 2013, 14:56

Slavernij was ook een traditie in Nederland. Voor wat betreft zwarte Piet, ik heb het hier met veel donkere mensen over gehad, en voor hun (vooral in hun kindertijd) was het wel kwetsend.. Kinderfeest okee, maar dan ook voor alle kinderen, niet alleen voor de roomwitte.

Ik vind overigens dat de reacties van veel Nederlanders, onder het mom van "jullie moeten het accepteren en anders rot je maar op" wel aangeven dat we met zijn allen best een racistisch volkje zijn.
Ik vond het ook moeilijk om me voor te stellen hoe een getint kind ons sinterklaasfeest ervaart, maar nu ik het begrijp ben ik dus tegen de negerpieten die we tegenwoordig hebben, heeft niks meer met roet/schoorsteen te maken, het zijn gewoon negers, bruin, kroeshaar, dikke rode lippen.
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht18 okt 2013, 15:06

Slavernij vind ik iets heel anders,dat was geen traditie. Sinterklaas is wel een traditie, omdat we het nu nog steeds hebben, slavernij is gewoon afgeschaft. Maar als veel donkere mensen er een probleem mee hebben, zoals je zegt, dan moeten we zwarte pieten maar afschaffen. Allochtonen zijn immers ook gewoon Nederlanders en die hebben ook zeggenschap, ik heb al genoeg huilende negers gezien sinds twee weken terug hihi. Regenboogpieten misschien?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jongeman
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 27 apr 2013, 21:19
Woonplaats: Zeker niet een plaats in Noord-Holland

Bericht18 okt 2013, 15:51

Ik hoor heel vaak dat zwarte mensen het zich heel erg aantrekken dat ze als kind Zwarte Piet werden genoemd.
Moeten we dan ook maar muizen afschaffen? Want mijn vader vindt het niet zo leuk als hij 'grijze muis' wordt genoemd.

Kinderen gaan je iets noemen als je erop lijkt, een hoogblonde zwarte (witte) piet zal ervoor zorgen dat de blonde kinderen Piet worden genoemd.

Mijn kijk op dit soort discussies is dat het altijd zal gebeuren als je iemand meer rechten geeft dan ze eerst hadden. Feministen, zwarte mensen... Altijd als je iemand (=een bevolkingsgroep of zelfs gewoon een kind) iets geeft wat een ander al heel lang heeft willen ze meer, en vaak kunnen ze het nog voor elkaar krijgen omdat andere mensen zich schuldig voelen. 'Neger' is een belediging maar 'bleekscheet' niet? M'n reet.

Begrijp me goed, ik ben absoluut tegen racisme, maar ook tegen onzinnige discussies omdat mensen te snel op hun teentjes zijn getrapt.

EDIT: Oh en verstand moet worden afgeschaft want ik ben het zat om nerd genoemd te worden. Dank je.
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht18 okt 2013, 17:28

MajestueuzeEenhoorn schreef:Ik hoor heel vaak dat zwarte mensen het zich heel erg aantrekken dat ze als kind Zwarte Piet werden genoemd.
Moeten we dan ook maar muizen afschaffen? Want mijn vader vindt het niet zo leuk als hij 'grijze muis' wordt genoemd.

Kinderen gaan je iets noemen als je erop lijkt, een hoogblonde zwarte (witte) piet zal ervoor zorgen dat de blonde kinderen Piet worden genoemd.

Mijn kijk op dit soort discussies is dat het altijd zal gebeuren als je iemand meer rechten geeft dan ze eerst hadden. Feministen, zwarte mensen... Altijd als je iemand (=een bevolkingsgroep of zelfs gewoon een kind) iets geeft wat een ander al heel lang heeft willen ze meer, en vaak kunnen ze het nog voor elkaar krijgen omdat andere mensen zich schuldig voelen. 'Neger' is een belediging maar 'bleekscheet' niet? M'n reet.

Begrijp me goed, ik ben absoluut tegen racisme, maar ook tegen onzinnige discussies omdat mensen te snel op hun teentjes zijn getrapt.

EDIT: Oh en verstand moet worden afgeschaft want ik ben het zat om nerd genoemd te worden. Dank je.


Ben ik het wel mee eens. Bovendien vind ik dat negers niet zo moeten zeuren om niks. Kleine kinderen vinden zwarte Piet geweldig! Bovendien is zwarte Piet totaal anders qua uiterlijk (rode lippen, rare kleding), dus lijk het er niet eens zo heel erg veel op. Het is gejank om een fucking traditie voor kinderen, war totaal onschuldig is.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht18 okt 2013, 18:25

Gezeik om niets.

Zwarte Piet is zwart door het roet uit de schoorsteen!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
MichaDutch
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 26 jun 2013, 18:33
Woonplaats: :)

Bericht18 okt 2013, 18:29

'NEE DAT IS EEN LEUGEN ZWARTE PIETEN ZIJN TRADITIONEEL SLAVEN MAAR DAT WAS NIET OKEE DUS HEBBEN ZE DAT ERVAN GEMAAKT'
'En wat vindt uw zoon ervan?'
'Zwarte Piet is lief! Hij geeft mij en m'n vriendjes pepernoten en kadootjes door de schoorsteen!'
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht18 okt 2013, 20:42

MajestueuzeEenhoorn schreef:'Neger' is een belediging maar 'bleekscheet' niet? M'n reet.


Dat zwarte model van Victoria's Secret what's her name is een aantal jaar geleden aangeklaagd voor iemand bleekscheet noemen. Whiteass waarschijnlijk in haar geval, maar mijn inziens even racistisch als wanneer ik een neger "vuile zwarte" noem. Als je met gelijke maat gemeten wil worden, dan ook met alles.

Betreffende Zwarte Piet: het valt me altijd op dat er zoveel mensen die blijkbaar tijd hebben om naar bijvoorbeeld zo'n hoorzitting te gaan. Met andere woorden: grote kans dat veel van die mensen geen werk hebben. Van het gekleurde (hihi) Pownews zag ik een itempje waarbij een donkere meneer aangaf dat "bepaalde groepen het al moeilijk hebben". En dat is volgens mij een beetje het punt. Omdat ze allemaal van die kansloze ongeschoolde sukkeltjes zijn hebben ze het gevoel achter gesteld te worden, dus zoeken ze iets om zich op af te reageren.

Overigens ga ik Rijkswaterstaat aanklagen, want toen ik vanmiddag naar huis reed stonden er allemaal witte strepen op de weg waar mensen met zwarte banden onder hun auto overheen reden en dat heb ik als zeer kwetsend ervaren! Laat ze die strepen maar in alle kleuren van de regenboog schilderen ofzo.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht18 okt 2013, 21:17

Baron Bonk schreef:Overigens ga ik Rijkswaterstaat aanklagen, want toen ik vanmiddag naar huis reed stonden er allemaal witte strepen op de weg waar mensen met zwarte banden onder hun auto overheen reden en dat heb ik als zeer kwetsend ervaren! Laat ze die strepen maar in alle kleuren van de regenboog schilderen ofzo.


Oh dat dacht je..! Een vriendin van me is lesbienne en...

Dus ja, zo kunnen we wel even doorgaan. Red de traditie van zwarte piet, verwijder de strepen op de weg!
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht18 okt 2013, 22:03

Ja maar dat is het hem juist, zo kunnen we door blijven gaan, en alleen omdat een paar zwakzinnige mensen zielig aan het doen zijn.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht19 okt 2013, 00:55

Ik trek me terug uit deze discussie, niet omdat het me niet interesseert, maar omdat ik niet het idee heb dat er serieus wordt nagedacht over tegenargumenten.. strepen op de weg etc.. jammer.. ik had gehoopt er wél een serieuze discussie van te kunnen maken door mijn standpunt uit te leggen, en te beargumenteren.
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht19 okt 2013, 08:30

Het is maar om aan te geven hoe achterlijk ik het vind dat mensen er over lopen te janken. Maar als we ons met z'n allen zo druk kunnen maken over Zwarte Piet zullen alle echte wereldproblemen wel opgelost zijn ofzo.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht19 okt 2013, 08:54

''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht19 okt 2013, 10:00

1337n00b schreef:Ik trek me terug uit deze discussie, niet omdat het me niet interesseert, maar omdat ik niet het idee heb dat er serieus wordt nagedacht over tegenargumenten.. strepen op de weg etc.. jammer.. ik had gehoopt er wél een serieuze discussie van te kunnen maken door mijn standpunt uit te leggen, en te beargumenteren.

Baron Bonk schreef:Het is maar om aan te geven hoe achterlijk ik het vind dat mensen er over lopen te janken. Maar als we ons met z'n allen zo druk kunnen maken over Zwarte Piet zullen alle echte wereldproblemen wel opgelost zijn ofzo.


Dit, en een forum vol mensen met allemaal dezelfde mening zorgt natuurlijk ook niet heel erg voor diepgaande spannende discussies.
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht19 okt 2013, 11:54

1337n00b schreef:Ik trek me terug uit deze discussie, niet omdat het me niet interesseert, maar omdat ik niet het idee heb dat er serieus wordt nagedacht over tegenargumenten.. strepen op de weg etc.. jammer.. ik had gehoopt er wél een serieuze discussie van te kunnen maken door mijn standpunt uit te leggen, en te beargumenteren.


Sorry, maar die mensen die zich nog steeds bezig houden met slavernij vind ik niet helemaal 100%. Ze hebben het nota bene zelf niet meegemaakt, dus weten totaal niet hoe het is. De enige overeenkomst is dat "de witte man" de "leider" is over de "zwarte man". Voor de rest hebben veel Pieten een identiteit, zijn ze vrolijk, en ze zijn zwart omdat ze door de schoorsteen komen. Als je het geheel bekijkt, dan gaat het helemaal nergens over. Pieten zien er allerminst uit als echte negers. Negers hebben geen lippenstift op, en dragen niet van die belachelijke kleding.

Zoals ik al een keer eerder zei, het is gewoon een kinderfeestje. Waarom zou je er meer van gaan maken? Gaan we kerst straks ook aan banden leggen, omdat het zielig is dat de rendieren door de kou heen moeten om heel de wereld af te gaan om cadeaus te brengen? Valentijnsdag omdat er mensen alleen zijn, of het net uit is met hun relatie? Iedere feestdag/periode kan dan gestopt worden, omdat iemand wel "gekwetst" kan zijn van het één of het ander.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht19 okt 2013, 15:34

DarknessFood schreef:Gaan we kerst straks ook aan banden leggen, omdat het zielig is dat de rendieren door de kou heen moeten om heel de wereld af te gaan om cadeaus te brengen?


Het commerciële deel van het Kerstfeest zou aan banden gelegd moeten worden omdat het voortgekomen is uit de marketing van een bedrijf dat drankjes verkoopt die voor een groot deel bestaan uit het giftigste bestanddeel dat er heden ten dage met toestemming van alle overheden in onze voeding wordt geflikkerd.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht19 okt 2013, 16:01

Baron Bonk schreef:
DarknessFood schreef:Gaan we kerst straks ook aan banden leggen, omdat het zielig is dat de rendieren door de kou heen moeten om heel de wereld af te gaan om cadeaus te brengen?


Hé, zo heb ik er nog nooit over nagedacht :o. Schaf de kerstman maar af, de arrogante klootzak dat hij is, rendieren door de kou heen rijden.
Nooit condooms tweedehands kopen (en zeker niet op Marktplaats van ene meneer Karim)!
Avatar gebruiker
Condom_broke_OHNO
 
Berichten: 488
Geregistreerd: 22 aug 2013, 23:05
Woonplaats: Die ene stad

Bericht19 okt 2013, 17:25

DarknessFood schreef:
1337n00b schreef:Ik trek me terug uit deze discussie, niet omdat het me niet interesseert, maar omdat ik niet het idee heb dat er serieus wordt nagedacht over tegenargumenten.. strepen op de weg etc.. jammer.. ik had gehoopt er wél een serieuze discussie van te kunnen maken door mijn standpunt uit te leggen, en te beargumenteren.


en ze zijn zwart omdat ze door de schoorsteen komen. .


Afbeelding

Zwarte piet zo bruin als roet.. tuurlijk kerel, en van schoorstenen krijg je ook zwart kroeshaar..
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht19 okt 2013, 17:40

Zeurpiet
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht19 okt 2013, 18:04

Tja, van iemand die NWA niet kan waarderen kun je dat soort ongenuanceerde scheldwoordjes verwachten in een serieus topic.
To live is to die!
Avatar gebruiker
1337n00b
 
Berichten: 1268
Geregistreerd: 15 jul 2013, 22:39
Woonplaats: Friesland

Bericht19 okt 2013, 18:56

Ok, om maar even een poging te wagen aan de serieuze kant, kan je hier misschien over uitwijden:

1337n00b schreef:Slavernij was ook een traditie in Nederland. Voor wat betreft zwarte Piet, ik heb het hier met veel donkere mensen over gehad, en voor hun (vooral in hun kindertijd) was het wel kwetsend.. Kinderfeest okee, maar dan ook voor alle kinderen, niet alleen voor de roomwitte.


Wat ervaarden zij als kwetsend? Ik heb als jong kind namelijk nooit gedacht "hey een ouwe witte man met zwarte helpers. White Powerrrrrrrrrr!!!", als je begrijpt wat ik bedoel. Zagen zij als kind de leut niet in van het krijgen van snoepgoed en cadeautjes of was het heel misschien dat ze vanuit thuis uit verteld werd wat ze ervan moesten vinden?
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht19 okt 2013, 19:34

De zeikerds mogen van mij het land uit. Kut mongolen.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Snel reageren

   
Verberg snel reageren
Volgende

Keer terug naar De Kleine Kamer (politiek)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron