MichaDutch schreef:Ouderen, want die zeuren teveel, terwijl ze wel geld hebben. Ze moeten maar zelf wat meesparen met hun AOW. Wees blij dat je überhaupt AOW hebt!
De Valk schreef:Zoveel verdienen mensen in de politiek niet hoor. En in ieder geval de baan van minister president is heel sfresvol. Maar de andere politici mogen wel harder hun best doen. Of iig mogen ze doen alsof ze slim zijn.
1337n00b schreef:MichaDutch schreef:Ouderen, want die zeuren teveel, terwijl ze wel geld hebben. Ze moeten maar zelf wat meesparen met hun AOW. Wees blij dat je überhaupt AOW hebt!
Ouderen hebben hun hele leven premie betaald voor die AOW, en nu moeten ze blij zijn dat ze het krijgen? Ze hebben ook hun hele leven pensioenpremie betaald, en daarop worden ze al gekort want de "dekkingsgraad" is onvoldoende.
Ze worden dus al systematisch van het door hen gespaarde geld beroofd. Natuurlijk zijn er best wel vermogende ouderen in Nederland, maar er zijn er ook veel die tegen de armoedegrens aan leven, terwijl ze hun hele werkende bestaan premies hebben moeten afdragen, en ons land hebben gemaakt tot wat het is. Een beetje meer respect zou ik niet ongepast vinden!
De Valk schreef:1337n00b schreef:MichaDutch schreef:Ouderen, want die zeuren teveel, terwijl ze wel geld hebben. Ze moeten maar zelf wat meesparen met hun AOW. Wees blij dat je überhaupt AOW hebt!
Ouderen hebben hun hele leven premie betaald voor die AOW, en nu moeten ze blij zijn dat ze het krijgen? Ze hebben ook hun hele leven pensioenpremie betaald, en daarop worden ze al gekort want de "dekkingsgraad" is onvoldoende.
Ze worden dus al systematisch van het door hen gespaarde geld beroofd. Natuurlijk zijn er best wel vermogende ouderen in Nederland, maar er zijn er ook veel die tegen de armoedegrens aan leven, terwijl ze hun hele werkende bestaan premies hebben moeten afdragen, en ons land hebben gemaakt tot wat het is. Een beetje meer respect zou ik niet ongepast vinden!
Maar zijn studenten niet veel armer? Zijn er niet verschrikkelijk veel ouderen? Hebben zij niet veel korter hoeven werken als ik dadelijk moet? Heeft Nederland niet het beste pensioen systeem in de wereld zo wat?
Ik vind dat ze niet zo egoïstisch moeten zijn. Veel geld hebben ze niet over het algemeen niet nodig. Studenten wel. Die moeten dadelijk trouwens nog hun hele leven werken om de pensioenen van die oude mensen te betalen.
Baron Bonk schreef:Het probleem is natuurlijk dat er heel veel van die babyboomers zijn die allemaal nog lekker aan het VUT-ten zijn, maar ondertussen jarenlang hun zakken hebben volgestouwd met allerlei gunstige regelingen en HRA. Vervolgens lopen deze zakkenvullers net zo hard mee te huilen met de eigenlijke ouderen, de generatie voor hen, die écht wat hebben gedaan aan de (weder)opbouw van dit land en het financieel moeilijk hebben en bovendien het vooruitzicht hebben dat als ze binnen nu en een paar jaar dement worden en in een luier moeten schijten waarschijnlijk drie dagen in hun eigen shit moeten zitten.
Los daarvan, ik vind het prettig dat veel van onze stelsels, waaronder de zorg, een basis hebben in solidariteit. Ik vind het kwalijk dat door een slechte langetermijnvisie, teveel links beleid en falende pensioenfondsbestuurders ik het vooruitzicht heb dat ik 50 jaar moet werken, incl. verplichte afdracht van pensioenpremie aan een fonds dat ik niet zelf uit kan kiezen, zonder enige zekerheid dat ik daar iets van terug ga zien.
1337n00b schreef:Sorry maar dat vind ik echt een debiele redenering
De Valk schreef:Ik had het niet over deze discussie, maar over de reclame die ik op tv zag.
Keer terug naar De Kleine Kamer (politiek)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast