Sup3r 1337 Pr0gr4mm4'5

Hang hier de nerd uit! Alle markup-, scripting- en programmeertalen welkom!

Bericht29 okt 2013, 08:08

Ziet er tof uit!
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht29 okt 2013, 15:45

Laat maar weten als je betatesters nodig hebt ;-)
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht29 okt 2013, 17:22

Betasters*
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht04 nov 2013, 10:37

Here you go.
PS: Het kan zijn dat het spel vrij traag draait, zelfs op simpel. We hebben vrij weinig gedaan aan optimizen en designers+artists wilden bepaalde schaduweffecten.

https://www.dropbox.com/s/fp94o40yq7anqvg/Experanoia.rar
Ook: Laatste plaatjes raytracer:
http://imgur.com/a/LnWhe

Die cursors op de plaatjes komen door mijn screengrabber, te laat gezien.
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht05 nov 2013, 18:28

Ik ga het morgen wel even proberen, lijkt me vet!
En volgens mij ga ik inderdaad ook nog designers leren haten.
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht05 nov 2013, 19:51

Voor degenen die grafisch bezig zijn met 3D-spul enzo is CrazyBump een geniale toevoeging aan je arsenaal. Maakt normal-, specular-, bump-, displacement-, en color-maps van een standaard JPEGje.

Ik plaats geen link naar torrents maar you know how that shit works.
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht05 nov 2013, 19:54

Yannie schreef:[...]
Ook: Laatste plaatjes raytracer:
http://imgur.com/a/LnWhe

Die cursors op de plaatjes komen door mijn screengrabber, te laat gezien.

Komt die ruis in de renders door een te laag aantal samples? Of zijn jullie hier nog mee bezig?
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht05 nov 2013, 20:06

Boomstein schreef:
Yannie schreef:[...]
Ook: Laatste plaatjes raytracer:
http://imgur.com/a/LnWhe

Die cursors op de plaatjes komen door mijn screengrabber, te laat gezien.

Komt die ruis in de renders door een te laag aantal samples? Of zijn jullie hier nog mee bezig?


Inderdaad. De meeste renders zijn wel oké, maar dan zijn er maar vier samples genomen ofzo. Nu staat hij op 64, maar na 16 merk je er eigenlijk al niks meer van behalve op de hele sterke depth of field effecten. Morgen is de deadline om het in te leveren, maar ik ga nog wel dingen veranderen ( het levert wel hele zieke plaatjes op voor een portfolio). Een deel optimizen, model importer verbeteren (Werkt nu alleen met triangles en één texture, maar ik wil scenes kunnen importeren), wat debug features en overstappen naar path tracing (een systeem waarmee je ook licht door glas heen kan maken en veel mooiere light bounces). Hij begon erg sloom te worden boven de acht lichtbronnen.
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht05 nov 2013, 22:41

Yannie schreef:
Boomstein schreef:
Yannie schreef:[...]
Ook: Laatste plaatjes raytracer:
http://imgur.com/a/LnWhe

Die cursors op de plaatjes komen door mijn screengrabber, te laat gezien.

Komt die ruis in de renders door een te laag aantal samples? Of zijn jullie hier nog mee bezig?


Inderdaad. De meeste renders zijn wel oké, maar dan zijn er maar vier samples genomen ofzo. Nu staat hij op 64, maar na 16 merk je er eigenlijk al niks meer van behalve op de hele sterke depth of field effecten. Morgen is de deadline om het in te leveren, maar ik ga nog wel dingen veranderen ( het levert wel hele zieke plaatjes op voor een portfolio). Een deel optimizen, model importer verbeteren (Werkt nu alleen met triangles en één texture, maar ik wil scenes kunnen importeren), wat debug features en overstappen naar path tracing (een systeem waarmee je ook licht door glas heen kan maken en veel mooiere light bounces). Hij begon erg sloom te worden boven de acht lichtbronnen.


Path tracing is eigenlijk een soort van Global Illumination begrijp ik? In mijn ervaring kan je best wegkomen met lagere samples als je ver genoeg van je object verwijderd bent.

edit: Tevens zijn acht lichtbronnen meestal niet echt nodig...
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht06 nov 2013, 06:52

Boomstein schreef:Path tracing is eigenlijk een soort van Global Illumination begrijp ik? In mijn ervaring kan je best wegkomen met lagere samples als je ver genoeg van je object verwijderd bent.

edit: Tevens zijn acht lichtbronnen meestal niet echt nodig...

Klopt! In plaats van lichtstralen exact te weerkaatsen maak je er telkens een beetje random richting van totdat het een lichtbron raakt (of je een x aantal bounces hebt). Daarmee krijg je indirecte lichtval, maar neemt het aantal samples wat je nodig hebt om ruis te voorkomen gigantisch toe.

De hoeveelheid lichtbronnen waren omdat ik een scene moest maken met een paar typen effecten en die moesten goed belicht zijn. Meestal gebruik ik er maar vier ofso.

Als je ver van een object afstaat kan de korreligheid heel erg toenemen (omdat rays net wel/net niet raken). Daarom gebruik ik daarvoor meestal anti-aliasing en daar zijn wel weer samples voor nodig :P. Voor het blote oog maakt het geen reet uit, maar onze leraar is heel erg fan van graphics, bouwt ook zijn eigen commerciële raytracers en pathtracers.
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht06 nov 2013, 09:21

Hier is trouwens de raytracer zoals die nu is:
https://www.dropbox.com/s/izne8qad7kfco ... utable.rar
(ik moet misschien stoppen met dit topic volzetten met mijn eigen shit :P).
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht06 nov 2013, 12:36

Welnee joh, valt allemaal bet mee.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht20 dec 2013, 16:18

Raad eens wat voor iets ik aan het programmeren ben...
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht20 dec 2013, 16:44

MajestueuzeEenhoorn schreef:Raad eens wat voor iets ik aan het programmeren ben...
Afbeelding


Een rogue-like randomized dungeon crawler? :D

Tip: Als je nog wat extra uitdagingen zoekt, probeer dan ook kamers te maken groter dan één node (1x2, 2x2, 2x3), dan kun je spelers beter desoriënteren :P
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht20 dec 2013, 17:01

Yannie schreef:
MajestueuzeEenhoorn schreef:Raad eens wat voor iets ik aan het programmeren ben...
Afbeelding


Een rogue-like randomized dungeon crawler? :D

Tip: Als je nog wat extra uitdagingen zoekt, probeer dan ook kamers te maken groter dan één node (1x2, 2x2, 2x3), dan kun je spelers beter desoriënteren :P


Exact. En raad eens wat al in de planning staat? ;)

EDIT: Daarnaast ben ik naast de standaard dingen ook nog van plan om licht en schaduwen toe te voegen, en een quest-, level-, en randomized lootsysteem toe te voegen.
Also, randomized tegenstanders. Wolfleeuwolifant met acht tentakels? Sure. Maar eerst dus de generator.
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht20 dec 2013, 17:06

MajestueuzeEenhoorn schreef:
Exact. En raad eens wat al in de planning staat? ;)

EDIT: Daarnaast ben ik naast de standaard dingen ook nog van plan om licht en schaduwen toe te voegen, en een quest-, level-, en randomized lootsysteem toe te voegen.
Also, randomized tegenstanders. Wolfleeuwolifant met acht tentakels? Sure. Maar eerst dus de generator.

Tof. Schoolproject?
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht20 dec 2013, 17:17

Ziet er ossum uit.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
MichaDutch
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 26 jun 2013, 18:33
Woonplaats: :)

Bericht20 dec 2013, 17:25

MajestueuzeEenhoorn schreef:
Yannie schreef:
MajestueuzeEenhoorn schreef:Raad eens wat voor iets ik aan het programmeren ben...
Afbeelding


Een rogue-like randomized dungeon crawler? :D

Tip: Als je nog wat extra uitdagingen zoekt, probeer dan ook kamers te maken groter dan één node (1x2, 2x2, 2x3), dan kun je spelers beter desoriënteren :P


Exact. En raad eens wat al in de planning staat? ;)

EDIT: Daarnaast ben ik naast de standaard dingen ook nog van plan om licht en schaduwen toe te voegen, en een quest-, level-, en randomized lootsysteem toe te voegen.
Also, randomized tegenstanders. Wolfleeuwolifant met acht tentakels? Sure. Maar eerst dus de generator.


Ik verwacht wel bp eastereggs enzo. Als de game af is zou ik dan uw code is door kijken, beetje kijken naar andere talen (Dit is c# toch?) en kijken of ik nog wat van dat algoritme voor genereren wat kan leren. Zou ik geen plagiaat plegen hoor! Ik zweer!
I'm on a ship. If you dont know. Well now you know.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Sjenk
 
Berichten: 2012
Geregistreerd: 29 apr 2013, 14:40

Bericht20 dec 2013, 17:53

omg kut grefix n00bspel ga kot splen
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht20 dec 2013, 17:58

Yannie schreef:
MajestueuzeEenhoorn schreef:
Exact. En raad eens wat al in de planning staat? ;)

EDIT: Daarnaast ben ik naast de standaard dingen ook nog van plan om licht en schaduwen toe te voegen, en een quest-, level-, en randomized lootsysteem toe te voegen.
Also, randomized tegenstanders. Wolfleeuwolifant met acht tentakels? Sure. Maar eerst dus de generator.

Tof. Schoolproject?


Nope. Just me.

Sjenk schreef:Ik verwacht wel bp eastereggs enzo. Als de game af is zou ik dan uw code is door kijken, beetje kijken naar andere talen (Dit is c# toch?) en kijken of ik nog wat van dat algoritme voor genereren wat kan leren. Zou ik geen plagiaat plegen hoor! Ik zweer!


Dat mag je nu al. Het (=de generation) is voor een groot deel klaar, de rest is gewoon redelijk simpel copypaste-achtig werk. De code is alleen nog niet mooi gemaakt... Dus. Ik stuur je straks wel een linkje, het is C# met XNA 4.0 geloof ik.

DarknessFood schreef:omg kut grefix n00bspel ga kot splen

Nu ben ik zo boos dat ik de volgende keer NOG meer vragen ga stellen!
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht20 dec 2013, 18:12

Yo mag ik ook kijken? Ben wel benieuwd eigenlijk :P. Waar compile je in? Ik geloof dat Visual Studio geen XNA ondersteuning meer biedt ofso, want Microsoft doet stom. (Oh generous but egocentric god).
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht20 dec 2013, 18:16

Het is VS2010, de nieuwste werkt namelijk niet met XNA...

Edit: Kijk, een source code!
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht20 dec 2013, 19:12

Ziet er wel aardig uit dat XNA.

Je codingstijl is prima trouwens, goed leesbaar. Meer comments dan ik gebruik :P (met name DungeonFloor).
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht21 dec 2013, 13:52

Wauw, kijk al deze dingen die ik niet begrijp!
Afbeelding
Avatar gebruiker
Kwakvusj
 
Berichten: 833
Geregistreerd: 24 aug 2013, 08:51
Woonplaats: Daaronder ergens.

Bericht21 dec 2013, 14:07

Afbeelding
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Snel reageren

   
Verberg snel reageren
VorigeVolgende

Keer terug naar De Nerdhoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron