Sup3r 1337 Pr0gr4mm4'5

Hang hier de nerd uit! Alle markup-, scripting- en programmeertalen welkom!

Bericht29 sep 2013, 09:57

Laat hier je ongelooflijk zieke programmeerskills zien.
Virus telt niet.
Doe dat dan ook maar niet.

Ik begin met mijn eerste project voor mijn studie... PWNg!
Unzip, voer de .exe uit, en het werkt. Hoop ik.
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht30 sep 2013, 20:12

100 punten voor Guile Theme! Best aardig, geeneens een virus.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jongeman
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 27 apr 2013, 21:19
Woonplaats: Zeker niet een plaats in Noord-Holland

Bericht02 okt 2013, 23:44

I see your Pong, and I raise you:
MANDELBROT!
https://www.dropbox.com/s/8479adlkyez5en9/pr1martijnducv2.zip

Edit: hier de veeeeeeeel (serieus) snellere, maar zonder hip kleurtje-kiezen versie:
https://www.dropbox.com/s/strmommpun4kjh1/pr1martijnduc.zip
Voor allebei zul je Visual C# Express nodig hebben.

Edit 2: Hier geweoon een .exe.
https://www.dropbox.com/s/9owbhscvh6lx1 ... elbrot.exe
Ofzoiets.
Avatar gebruiker
Duc
 
Berichten: 2003
Geregistreerd: 26 apr 2013, 22:42
Woonplaats: Utreg

Bericht03 okt 2013, 06:54

Ben nu bezig met een raytracer. Kan nog geen code vrijgeven (Want buggy, hardcoded mess) maar hier een plaatje:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht04 okt 2013, 13:28

Yannie schreef:Ben nu bezig met een raytracer. Kan nog geen code vrijgeven (Want buggy, hardcoded mess) maar hier een plaatje:
Afbeelding

Nice man, zelf geschreven? Epic skills man!
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht14 okt 2013, 22:28

Ik voel me nu maar miezerig met mn basic paint en android spelletje.
I'm on a ship. If you dont know. Well now you know.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Sjenk
 
Berichten: 2012
Geregistreerd: 29 apr 2013, 14:40

Bericht14 okt 2013, 22:43

Sjenk schreef:Ik voel me nu maar miezerig met mn basic paint en android spelletje.
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht14 okt 2013, 23:43

Wat probeert u duidelijk te maken?
I'm on a ship. If you dont know. Well now you know.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Sjenk
 
Berichten: 2012
Geregistreerd: 29 apr 2013, 14:40

Bericht15 okt 2013, 11:43

MajestueuzeEenhoorn schreef:Laat hier je ongelooflijk zieke programmeerskills zien.
Virus telt niet.
Doe dat dan ook maar niet.

Ik begin met mijn eerste project voor mijn studie... PWNg!
Unzip, voer de .exe uit, en het werkt. Hoop ik.

Hij doet het niet.
Afbeelding
Aaahhh! Nosferatu!
Avatar gebruiker
Tcp
 
Berichten: 374
Geregistreerd: 26 apr 2013, 14:21
Woonplaats: woonplaats

Bericht15 okt 2013, 11:56

Tcp schreef:
MajestueuzeEenhoorn schreef:Laat hier je ongelooflijk zieke programmeerskills zien.
Virus telt niet.
Doe dat dan ook maar niet.

Ik begin met mijn eerste project voor mijn studie... PWNg!
Unzip, voer de .exe uit, en het werkt. Hoop ik.

Hij doet het niet.


Op Windows met XNA hoort 't te werken...
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht15 okt 2013, 12:31

Fancy graphix hoor eenhoorn
I'm on a ship. If you dont know. Well now you know.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Sjenk
 
Berichten: 2012
Geregistreerd: 29 apr 2013, 14:40

Bericht15 okt 2013, 13:05

Sjenk schreef:Wat probeert u duidelijk te maken?

Dat ik me hetzelfde voel
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht16 okt 2013, 21:26

https://www.dropbox.com/s/gpmb4oi1gf3uji3/Reversi.exe
Practicum 2. Je zult zelf een maat en de spelregels moeten zoeken.
Ofzoiets.
Avatar gebruiker
Duc
 
Berichten: 2003
Geregistreerd: 26 apr 2013, 22:42
Woonplaats: Utreg

Bericht21 okt 2013, 21:07

Ik ben op het moment bezig een doolhof generator aan het programmeren. Kijken hoever ik uiteindelijk kom. Muren worden alleen het algoritme om te bepalen waar de volgende muur moet/mag komen werkt niet goed.

Het is trouwens in java dus OO programmeren (Wat klinkt dat toch lekker badass1337)
I'm on a ship. If you dont know. Well now you know.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Sjenk
 
Berichten: 2012
Geregistreerd: 29 apr 2013, 14:40

Bericht22 okt 2013, 06:07

Hint; de makkelijkste (maar niet de snelste) manier om het te doen is gewoon om na elk muurtje dat je bouwt kijkt of je een floodfill (verfemmertje in paint zeg maar) op de ingang kunt doen en kijken of die bij de uitgang uitkomt. Is wel sloom en je krijgt hele domme doolhoven maar het is een redelijk startpunt denk ik.
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht22 okt 2013, 09:24

Euh dan zou ik dat denk ik eerst moeten programmeren... Of waar kan ik dat anders vinden?
I'm on a ship. If you dont know. Well now you know.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Sjenk
 
Berichten: 2012
Geregistreerd: 29 apr 2013, 14:40

Bericht22 okt 2013, 16:09

Oh kan best wel wat werk zijn om dat te maken (hangt ervan af hoe je het tot nu toe aangepakt hebt) maar misschien geeft het je wat ideeën.
Afbeelding

Als je dit plaatje ziet zie je dat de maze heel duidelijk drie delen heeft. Iemand heeft een doolhof genomen en het emmertje van paint op verschillende plekken geklikt. Alleen het oranje gebied heeft een oplossing zoals je ziet (ingang en uitgang zijn linksboven en rechtsonder). De lijnen zijn de uiterste randen hiervan (linkermuur en rechtermuur). Denk maar aan het trucje dat als je altijd je rechterhand tegen de muur van een doolhof houdt je uiteindelijk de uitgang vindt. Zolang je hem op die manier nog kan vinden is er een oplossing mogelijk voor de maze.
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht22 okt 2013, 16:24

Aa zo ik snap je. Ik heb zonet met hulp van mijn leraar 2 bugs de kop in gedrukt. Als ik de oplossingen van die bugs heb geimplementeerd dan ga ik kijken hoe ik het beste gangen kan implementeren. Ga stapje voor stapje er door heen. Ik zou deze methode sowieso in mn achterhoofd houden.

Edit: Zeau oplossingen gefixt en geimplemteerd. Op naar de gangen, wat leuk gaat worden want heb de ballen verstand van (wiskundige) algoritmes, dus trial and error en waarschijnlijk pittig inefficiënt. #jolo

Afbeelding zo het programma er op het moment dus uit
I'm on a ship. If you dont know. Well now you know.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Sjenk
 
Berichten: 2012
Geregistreerd: 29 apr 2013, 14:40

Bericht22 okt 2013, 17:18

De hokjes met cijfers zijn open plekken? Of is dit 's werelds moeilijkste kruiswoordpuzzel?
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht22 okt 2013, 17:45

De nummers zijn er voor om snel te zien of elke vierkant is getekend en niet toevallig elkaar overlappen of buitenbeeld is gekomen, wat btw nu niet mee gebeurd.
I'm on a ship. If you dont know. Well now you know.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Sjenk
 
Berichten: 2012
Geregistreerd: 29 apr 2013, 14:40

Bericht27 okt 2013, 13:24

Eindelijk een model importer geschreven die niet om de compile crasht :D Nu kan ik ook mooie models van het internet trekken en in mijn raytracer stoppen.
Aanschouw, de groene draak (van gerecyclede bierflesjes!)'

Afbeelding

Oh ja, binnenkort kan ik waarschijnlijk een game delen waar ik met een team een paar weken mee bezig ben geweest. Het is nog maar een prototype (weinig polish en content) maar het is best geinig geworden.
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht28 okt 2013, 13:20

Cool!

Hoe groot is het team dan?
I'm on a ship. If you dont know. Well now you know.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Sjenk
 
Berichten: 2012
Geregistreerd: 29 apr 2013, 14:40

Bericht28 okt 2013, 19:34

8 man
2 programmers (waaronder ik)
2 designers
3 artists
1 graphical designer

We zouden veel meer af hebben gekregen als we niet overal documentatie hadden moeten hebben.
Het probleem waar we nu mee zitten voor we kunnen verspreiden is dat we niet helemaal duidelijkheid hebben over of we het school logo mogen gebruiken voordat het een punt heeft, en of de muziek die erin zit niet copyrighted is.
ED:
Oh, we hebben wel een trailer, als we die niet mogen laten zien is er iets wel heel erg mis:
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht28 okt 2013, 21:56

Coole trailer, maar wat is precies het nut van die virussen en zo, killt het die enemies fzo?
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht29 okt 2013, 07:01

3 soorten, 1 laat alleen het spoor zien waar ze lopen (makkelijker om te ontwijken), 1 laat ze langzamer lopen en 1 killt na een paar stappen.
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Snel reageren

   
Verberg snel reageren
Volgende

Keer terug naar De Nerdhoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron