Voetbal, binnenland EN buitenland!

Want je kan niet altijd stil zitten.

Bericht29 apr 2013, 15:47

Ja, het welbekende splleke waarbij jonge broekies voor tientallen miljoenen achter een bal aanrennen en voor nog meer miljoenen club A inruilen voor club B.
Vindt ervan wat je ervan wilt vinden, maar hier gelieve alleen SERIEUS erover te praten.
Dus, weet jij als eerste dat Lex immers een hakenkruisje op zijn arm heeft laten tattooëren of denk je dat Willem II volgend jaar kampioen wordt omdat Ronaldo komt kijken, plaats het hier.

Kick-off: Ajax vrijwel zeker kampioen dit seizoen, maar wie gaat er voor de tweede plaats en gaat dus voor een plekje in de Champions League meedingen? toch zoals gewoonlijk de laatste jaren die kutploeg uit Eindhoven, of eindelijk weer eens die kutploeg uit Rotterdam? Of ben je zelf van mening dat die gozerds uit Arnhem (welverdiend) er kans op maken?
Absolute freedom is no better than chaos
Avatar gebruiker
Haatmeneer
 
Berichten: 408
Geregistreerd: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Amersfoort, Utrecht, de vrucht van je moeder

Bericht29 apr 2013, 16:07

Ik denk dat Vitesse een groot probleem heeft wanneer financial fair play doorgaat, en dat ze blij mogen zijn als ze dan nog bestaan.
Oud-ridder van de ronde tafel.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Barrydefruitvlieg
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 28 apr 2013, 21:07

Bericht29 apr 2013, 16:46

Zeker, voor de Nederlandse ploegen zal Vitesse er inderdaad het zwaarst onder lijden, maar op Europees niveau zijn er natuurlijk grotere voorbeelden!
Absolute freedom is no better than chaos
Avatar gebruiker
Haatmeneer
 
Berichten: 408
Geregistreerd: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Amersfoort, Utrecht, de vrucht van je moeder

Bericht29 apr 2013, 16:55

Ik gok dat PSV de 2de plek overneemt.
Zoals het potje thuis poept, poept het nergens.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Neyeox
 
Berichten: 1664
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:48
Woonplaats: Delft

Bericht29 apr 2013, 16:59

Voetbal blijkt bij deze al een stuk populairder dan Baron Bonk's Formule 1 topic.
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht29 apr 2013, 17:02

Boomstein schreef:Voetbal blijkt bij deze al een stuk populairder dan Baron Bonk's Formule 1 topic.


Die is van Bonk.
Zoals het potje thuis poept, poept het nergens.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Neyeox
 
Berichten: 1664
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:48
Woonplaats: Delft

Bericht29 apr 2013, 17:04

Neyeox schreef:
Boomstein schreef:Voetbal blijkt bij deze al een stuk populairder dan Baron Bonk's Formule 1 topic.


Die is van Bonk.


Inderdaad :oops: Fixed!
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht29 apr 2013, 17:48

Ja joh, stelletje proleten! Ga eens een sport volgen waar alleen mensen met rijke ouders aan de top zitten!
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht29 apr 2013, 18:26

Ja sorry man, ik keek het vroeger altijd met mn pa toen hij er nog interesse in had, maar toen had ie er ook nog tijd voor.
Absolute freedom is no better than chaos
Avatar gebruiker
Haatmeneer
 
Berichten: 408
Geregistreerd: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Amersfoort, Utrecht, de vrucht van je moeder

Bericht29 apr 2013, 22:38

Ik hoop maar dat PSV 2de wordt, en niet Feyenoord of Vitesse, die maken toch nul kans in de CL.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht30 apr 2013, 08:58

en PSV wel wil je zeggen met hun glazen spelers zoals Toivonen en Bommel.
Jankerts zijn het, stuk voor stuk, gun het Feyenoord dan nog liever, en dat zegt wat.
Absolute freedom is no better than chaos
Avatar gebruiker
Haatmeneer
 
Berichten: 408
Geregistreerd: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Amersfoort, Utrecht, de vrucht van je moeder

Bericht30 apr 2013, 13:39

Van Bommel is de beste speler van PSV, geen jankerd, gewoon een goede speler.
En Toivonen is misschien een lul, maar zeker ook een van de betere spelers van PSV, oftewel van de Eredivisie.

Feyenoord gaat toch hun beste spelers verkopen, dus ze zijn kansloos.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht30 apr 2013, 16:37

PHA! Van Bommel een goede speler?! grapjas! Het enige wat die gozer doet is andere spelers te zieken en de keeper CONTINU lastigvallen door tegen hem aan te hangen en ALS deze dan een klein duwtje teruggeeft als een klein kind over de grond te rollen alsof ie een doodschop heeft gekregen.
Zelfde verhaal met Toivonen: staat 9/10 buitenspel, loopt te zieken als een motherfucker en gaat naar de grond bij de kleinste scheet.
Als je dat al goede spelers van PSV vindt (Die Al Qaida strijder met zijn baardje, Lens, die kan nog wel aardig voetballen, maar verder niet echt veel soeps) en daarom van de Eredivisie (lolwut conclusie?) dan moet je toch echt eens naar andere ploegen gaan kijken.
Niet alleen Ajax heeft topspelers rondlopen (Fisher, de Jong, Poulsen, en eerstgenoemde is nog een jong broekie) maar ook die jonge verdedigers van Feyenoord, een enkeling van FC Twente (hoewel het daar momenteel een bak met ellende is) en niet te vergeten Bony van Vitesse.

Zat betere spelers dan die mislukkelingen van PSV in ieder geval.
Absolute freedom is no better than chaos
Avatar gebruiker
Haatmeneer
 
Berichten: 408
Geregistreerd: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Amersfoort, Utrecht, de vrucht van je moeder

Bericht30 apr 2013, 17:18

Ik ben het volledig met meneer Haat eens. Als je dat niet ziet ben je of blind of een PSV fanboy.
Zoals het potje thuis poept, poept het nergens.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Neyeox
 
Berichten: 1664
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:48
Woonplaats: Delft

Bericht30 apr 2013, 17:39

Poulsen is net zo....
Hoezo ziekt hij andere alleen maar? Je focust alleen maar op zijn gedrag, hij voetbalt elke wedstrijd goed, heeft altijd een goed punt. Barca doet het nog veel erger, kaarten naaien enzo, maar daar heeft niemand het over.
En met die aanval en dat middenveld zou je makkelijk kampioen kunnen worden, als je maar een paar capabele verdedigers hebt. Ze winnen toch bijna elke wedstrijd met heel veel doelpunten voor?
Als je dit niet ziet, ben je echt een fan van Ajax od Feyenoord.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht30 apr 2013, 23:09

Ik ben niet voor PSV en heb sinds dit seizoen totaal geen sympathie meer voor die club (dankzij de spelers), maar nu moet je ophouden hoor. Als je die jongens van ajax al bij de toppers schaart, ziet het er bij psv ongeveer zo uit:

Strootman, van Bommel, Mertens, Lens, Narsingh, Toivonen.

Van Bommel wordt afgemaakt in de media, maar is nog steeds een geweldenaar. De enige reden dat die jongen het af en toe niet meer kan belopen is omdat er achter hem volslagen idioten opgesteld staan, die niet kunnen opbouwen, en voorin alles blijft staan. Hij loopt zich de tering in, en dat kan niet meer op je 36ste.

Het grote probleem voor PSV is dat je een elftal van achteruit opbouwt. Kijk naar mijn club (utrecht). Van achteruit het elftal opgebouwt en van achteruit opbouwen en je word 5 of 6de met redelijk beperkt materiaal. Helaas voor psv heeft psv echt belachelijk slechte verdedigers staan. Marcelo, Dereijk, Hutchinson, Willems, stuk voor stuk zouden ze bij de gemiddelde subtopper op de bank zitten. Het is echt verschrikkelijk wat ze daar achterin hebben lopen. En wat doet die gekke club? Ze willen Maher. Sorry hoor, ga eerst maar eens talentvolle Nederlandse verdedigers halen die het niveau WEL aankunnen. Voorin en op het middenveld hebben ze verreweg de beste spelers, achterin is het degradatiemateriaal.
Oud-ridder van de ronde tafel.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Barrydefruitvlieg
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 28 apr 2013, 21:07

Bericht01 mei 2013, 09:56

Ik hoop alsnog dat PSV de CL in gaat. Gewoon omdat ze met Mertens, Strootman en Lens veel meer individuele klasse in huis hebben en de financiële middelen om die spelers te behouden. Feyenoord zie ik persoonlijk leeggekocht worden door non-clubs uit het buitenland en Vitesse is door hun spel te veel afhankelijk van een goede spits oftewel Bony.
Als ik niet zo slim was had ik mijzelf ook niet serieus genomen.
Avatar gebruiker
Lohn Jennon
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 01 mei 2013, 09:37
Woonplaats: Spinalonga

Bericht01 mei 2013, 11:24

Ze moeten inderdaad die verdedigers gouw ergens ver weg stoppen, want die kunnen er zekers geen ruk van. Snap dat beleid ook niet...
Je zou toch maar melaats zijn
Avatar gebruiker
BolhoedBaard
 
Berichten: 668
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:30
Woonplaats: Ginder

Bericht01 mei 2013, 12:30

Wat houd dat financial fair play precies in?
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht01 mei 2013, 12:47

Als ik het goed verwoord betekent het dat ALLE Europese clubs die in het betaald voetbal spelen (eerste divisie dus ook, Jupiler league) een positief saldo moeten hebben in de clubskas.
Dit betekent dus GEEN schulden, waardoor een X aantal ploegen in de knel gaan komen (Barcelona om maar iets te noemen) omdat ze welliswaar altijd meedraaien in de top, maar enkele honderden miljoenen in het rood staan.
Negatieve cijfers betekent voor clubs uitsluiting van betaald voetbal.
Absolute freedom is no better than chaos
Avatar gebruiker
Haatmeneer
 
Berichten: 408
Geregistreerd: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Amersfoort, Utrecht, de vrucht van je moeder

Bericht01 mei 2013, 13:37

Maar als je die eruit kickt hebben toch helemaal geen/weinig inkomsten meer?
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht01 mei 2013, 13:58

Daarnaast moet je ook een gebalanceerd budget hebben uit reguliere inkomsten. Steenrijke eigenaren die de hele boel financieren kunnen dus hun biezen pakken.
Als ik niet zo slim was had ik mijzelf ook niet serieus genomen.
Avatar gebruiker
Lohn Jennon
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 01 mei 2013, 09:37
Woonplaats: Spinalonga

Bericht01 mei 2013, 14:01

Klinkt wel goed.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht01 mei 2013, 21:08

Bayern München is gewoon fantastisch.
En Robben grandioos.
<3!
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht01 mei 2013, 23:04

Haatmeneer schreef:Als ik het goed verwoord betekent het dat ALLE Europese clubs die in het betaald voetbal spelen (eerste divisie dus ook, Jupiler league) een positief saldo moeten hebben in de clubskas.
Dit betekent dus GEEN schulden, waardoor een X aantal ploegen in de knel gaan komen (Barcelona om maar iets te noemen) omdat ze welliswaar altijd meedraaien in de top, maar enkele honderden miljoenen in het rood staan.
Negatieve cijfers betekent voor clubs uitsluiting van betaald voetbal.


Het is wel zo dat die grote clubs ontiegelijk veel geld verdienen aan merchandise. Als Real bijvoorbeeld een jaar of 2/3 geen spelers koopt zijn alle schulden weg.
Oud-ridder van de ronde tafel.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Barrydefruitvlieg
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 28 apr 2013, 21:07

Snel reageren

   
Verberg snel reageren
Volgende

Keer terug naar Sport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron