Vechtsport

Want je kan niet altijd stil zitten.

Bericht13 mei 2013, 20:23

Zijn er hier nog gasten die aan vechtsport doen of hebben gedaan? Of zijn we alleen goed in vechtspellen?

Zit zelf sinds een aantal maanden op Krav Maga en ik vind het echt heel cool. Lekker technieken leren om mensen met een pistool en mes uit te schakelen, nekken te breken en jezelf te verdedigen tegen 3 man of meer.
Avatar gebruiker
Squalldiarreeaanval
 
Berichten: 126
Geregistreerd: 29 apr 2013, 16:35

Bericht13 mei 2013, 20:51

Krav Maga zou ik ook graag nog doen, maar qua tijd en geld is het lastig te combineren met 6x per week CrossFit :(
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht13 mei 2013, 20:58

Dat klinkt tenminste nuttig andere vechtsporten kun je 3/4 tijd toch niet goed toepassen tenzij je bruce lee bent enzo
I'm on a ship. If you dont know. Well now you know.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Sjenk
 
Berichten: 2012
Geregistreerd: 29 apr 2013, 14:40

Bericht13 mei 2013, 21:02

Een maatje van me van CrossFit doet ook Krav Maga tegenwoordig. Hij was er erg blij mee dat hij geleerd had dat als iemand je van opzij probeert te kelen dat hij 'm dan in z'n zak moest slaan, elleboog tegen z'n kin en dan tegen z'n knieschijf trappen :')
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht13 mei 2013, 21:17

Heb anderhalf jaar karate gedaan.
Zyrill
 
Berichten: 781
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:38

Bericht13 mei 2013, 22:59

Krav Maga is geen vechtsport.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Dr. Oetker
 
Berichten: 868
Geregistreerd: 06 mei 2013, 17:45
Woonplaats: Oetker Welt

Bericht14 mei 2013, 06:36

schakeldetegenstanderuitsport?
I'm on a ship. If you dont know. Well now you know.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Sjenk
 
Berichten: 2012
Geregistreerd: 29 apr 2013, 14:40

Bericht14 mei 2013, 08:07

Verdedigingskunst, al is het aanvallend natuurlijk net zo effectief.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Dr. Oetker
 
Berichten: 868
Geregistreerd: 06 mei 2013, 17:45
Woonplaats: Oetker Welt

Bericht14 mei 2013, 09:10

Ja ok Oetker je hebt gelijk, maar verdedigingssport tellen we er ook bij
Avatar gebruiker
Squalldiarreeaanval
 
Berichten: 126
Geregistreerd: 29 apr 2013, 16:35

Bericht14 mei 2013, 11:09

Dat snap ik. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat er geen competitieverband over bestaat vanwege het gebrek aan regels. Zou wel spectaculair zijn om uitgestoken ogen over de mat te zien rollen. :twisted:

Ik doe zelf niet aan vechtsport oid, maar ik kijk graag naar UFC.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Dr. Oetker
 
Berichten: 868
Geregistreerd: 06 mei 2013, 17:45
Woonplaats: Oetker Welt

Bericht14 mei 2013, 11:28

Vallen schermen en zwaardvechten hier ook onder?
Schermen heb ik 6 jaar lang gedaan, zwaardvechten vind ik ook best tof.
Ofzoiets.
Avatar gebruiker
Duc
 
Berichten: 2003
Geregistreerd: 26 apr 2013, 22:42
Woonplaats: Utreg

Bericht14 mei 2013, 14:51

Als je nou geraakt wordt bij het schermen, voel je dat dan ook? Of zijn die dingen bot? en kan je dan ook met een ridder zwaard vechten of is dat weer anders door het gewicht e.d.?
Avatar gebruiker
Squalldiarreeaanval
 
Berichten: 126
Geregistreerd: 29 apr 2013, 16:35

Bericht14 mei 2013, 16:12

Ik kijk wel graag naar (kick)boksen en UFC. Zelf doe ik niet aan vechtsporten, heb alleen een blauwe maandag gejudood, maar daar vond ik geen zak aan.
Zoals het potje thuis poept, poept het nergens.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Neyeox
 
Berichten: 1664
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:48
Woonplaats: Delft

Bericht14 mei 2013, 16:45

Squalldiarreeaanval schreef:Als je nou geraakt wordt bij het schermen, voel je dat dan ook? Of zijn die dingen bot? en kan je dan ook met een ridder zwaard vechten of is dat weer anders door het gewicht e.d.?

Je eerste vraag: Ja, dat voel je. Klein puntje (gewoon een platte punt) met veel kracht erachter. Ik heb genoeg blauwe plekken gehad. En ook meerdere keren, zonder toque in m'n ballen geraakt. Dat voel je al helemaal.
Je 2e vraag: Zwaardvechten en schermen zijn alle 2 hele verschillende disciplines. Schermen is "verfijnder" dan zwaardvechten, al ligt dat wel grotendeels aan het wapen. Bij floret en degen moet je echt steken om een punt te krijgen. Bij sabel en zwaardvechten is het veel meer hakken met je wapen. Maar je houdt de wapens ook anders vast, hebt andere regels, en de wapens zijn ook heel anders in opzet en gewicht. Je kunt beide eigenlijk niet vergelijken, behalve dat het allebei vechtsporten met een wapen zijn en dat je elkaar moet raken voor punten.
Ofzoiets.
Avatar gebruiker
Duc
 
Berichten: 2003
Geregistreerd: 26 apr 2013, 22:42
Woonplaats: Utreg

Bericht14 mei 2013, 19:32

Ik denk dat als het er op aankomt er maar weinig regels overblijven bij een gevecht
Avatar gebruiker
Squalldiarreeaanval
 
Berichten: 126
Geregistreerd: 29 apr 2013, 16:35

Bericht14 mei 2013, 22:32

Squalldiarreeaanval schreef:Ik denk dat als het er op aankomt er maar weinig regels overblijven bij een gevecht

Je zult verbaasd zijn. Bovendien, scheidsrechters weten waar ze op moeten letten, en zijn er ook op getraind dat ze zulke dingen zien. En ik kan het weten, ik mag zelf scheidsen.
Ofzoiets.
Avatar gebruiker
Duc
 
Berichten: 2003
Geregistreerd: 26 apr 2013, 22:42
Woonplaats: Utreg

Bericht14 mei 2013, 23:21

Ik heb twee jaar karate gedaan en vier jaar judo. Was alleen erg lang geleden dus wat er nog van over is..?
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht15 mei 2013, 08:45

Duc schreef:
Squalldiarreeaanval schreef:Ik denk dat als het er op aankomt er maar weinig regels overblijven bij een gevecht

Je zult verbaasd zijn. Bovendien, scheidsrechters weten waar ze op moeten letten, en zijn er ook op getraind dat ze zulke dingen zien. En ik kan het weten, ik mag zelf scheidsen.


Hehe, ik bedoel een echt gevecht op straat. Bij Krav mogen we echt alles, ogen, keel, ballen, nek breken, noem het maar op.
Avatar gebruiker
Squalldiarreeaanval
 
Berichten: 126
Geregistreerd: 29 apr 2013, 16:35

Bericht15 mei 2013, 08:48

Squalldiarreeaanval schreef:
Duc schreef:
Squalldiarreeaanval schreef:Ik denk dat als het er op aankomt er maar weinig regels overblijven bij een gevecht

Je zult verbaasd zijn. Bovendien, scheidsrechters weten waar ze op moeten letten, en zijn er ook op getraind dat ze zulke dingen zien. En ik kan het weten, ik mag zelf scheidsen.


Hehe, ik bedoel een echt gevecht op straat. Bij Krav mogen we echt alles, ogen, keel, ballen, nek breken, noem het maar op.


Bij Krav wel, maar als je dat op straat doet mag het ineens niet meer van de rechter ;)
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht15 mei 2013, 18:26

Bij Krav wel, maar als je dat op straat doet mag het ineens niet meer van de rechter ;)[/quote]

Zelfverdediging Edelachtbare, ik heb hem 7 keer geslagen, 5 keer geschopt, een knie tegen het hoofd en zijn keel dichtgeknepen, ging zo snel, was een reactie
Avatar gebruiker
Squalldiarreeaanval
 
Berichten: 126
Geregistreerd: 29 apr 2013, 16:35

Bericht15 mei 2013, 19:57

Nou, die kerel die ik ken vertelde over een verhaal dat z'n instructeur in de kroeg stond met wat vrienden en die greep 'm voor de grap van opzij bij de keel. Alleen zitten die reflexen zo ingebakken dat ie dus z'n maatje in z'n ballen sloeg en naar de grond werkte en op het punt stond 'm tegen de grond te rossen toen ie zich bedacht waar hij mee bezig was :')
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht16 mei 2013, 08:42

Ja dat heb ik ook als mensen op straat mij een folder in de handen willen duwen. Ik mag sinds de rechtzaak de komende 3 jaren niet meer winkelen...
Avatar gebruiker
Squalldiarreeaanval
 
Berichten: 126
Geregistreerd: 29 apr 2013, 16:35

Bericht05 jun 2013, 23:36

Ik kijk zelf graag naar de K1 en de UFC. Zelf heb ik nooit op een vechtsport gezeten. Zou ik dat wel doen dan deed ik het liefst kickboxen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
klaasjan007
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 06 mei 2013, 19:38

Bericht15 jun 2013, 00:28

Ik keek een aantal jaar geleden tijdens mijn vrije middagen in een toetsweek op Discovery Channel naar een of andere serie van 2 dudes die in verschillende landen verschillende soorten Martial Arts leerden en beoefenden, was erg erg vet (als iemand weet wat ik bedoel, zeg 't ff, want ik ben de naam vergeten D:).
Sindsdien wou ik graag Hapkido doen, maar dat kon nergens hier in de buurt helaas. Verder niet echt meer iets mee gedaan, met een meeloopavondje met de scouting bij volgens mij Taekwondo uitgezonderd.
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Snel reageren

   
Verberg snel reageren

Keer terug naar Sport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron