Het ultieme spel

Bericht11 dec 2013, 12:03

Ja hoi mensjes,

Bij deze een verzoek: als onderdeel van mijn opleiding moet ik de komende weken een blogje bijhouden, en in mijn geval staat gaming daar centraal in.
Een idee voor mijn posts was 'De ultieme game', een denkbeeldig spel samengesteld aan de hand van belangrijke aspecten gekozen door gamerts: jullie dus.
Dus, als jullie even wat tijd hebben, graag in een post jullie ultieme game beschrijven en beargumenteren graag.

:arrow:
Absolute freedom is no better than chaos
Avatar gebruiker
Haatmeneer
 
Berichten: 408
Geregistreerd: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Amersfoort, Utrecht, de vrucht van je moeder

Bericht11 dec 2013, 12:18

The Game.

Een game die je niet kan winnen, dus de ultieme uitdaging!



Maar ik zal hier nog wel een keer serieus op reageren als ik wat ideetjes heb.
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht11 dec 2013, 12:26

Een co-op (FPS)RPG. Een game die je met maximaal 8 mensen samen speelt, terwijl je een interactief verhaal volgt, en wordt gesupport door de Oculus Rift (/andere VR bril), om zoveel mogelijk immersie te creëren. En in plaats van simpelweg te vechten met je personage, moet je ook een achtergrond voor hem maken, en zijn leven leiden, inclusief aspecten zoals het liefdesleven, en (tot zekere hoogte) alledaagse handelingen. Het speelt zich af in een fantasy wereld, maar de magie is niet te duidelijk aanwezig. Neem de Witcher setting als voorbeeld. Verder kun je als je character dood gaat doorspelen met zijn zoon/dochter, andere familielid of een of andere NPC waar hij veel invloed op heeft gehad. Uiteindelijk verandert het spel van een RPG naar een RTS, naar mate je meer land verovert. Verder kun je over honderden jaren de setting compleet veranderen, en na genoeg technologische ontwikkelingen bijvoorbeeld ook de ruimte verkennen.

Een korte omschrijving van mijn 'Ultieme Spel'. Hoop dat het helpt
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht11 dec 2013, 15:34

Een Rpg waarin je echt je eigen verhaal volgt. Keuzes, nog meer en nog invloedrijker dan in Dragon Age, een wereld die nog meer tot de verbeelding spreekt dan Tamriel, levensechte animaties, interessante Npc's, een diepgaand sociaal en economisch systeem. Zo ongeveer.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Kwakvusj
 
Berichten: 833
Geregistreerd: 24 aug 2013, 08:51
Woonplaats: Daaronder ergens.

Bericht11 dec 2013, 16:03

Ik heb hier nu geen tijd voor, maar reken bij mij op een Free-Roam MMOFPS DRM Parkour Infected shizzle.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
MichaDutch
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 26 jun 2013, 18:33
Woonplaats: :)

Bericht12 dec 2013, 06:34

ITT(tot nu toe) de toekomst heeft shitloads aan supercomputers en games waaraan teams van 500 man acht jaar aan werken.

Mijn perfecte spel is een ervaring. Een verhaal dat je vanaf het begin aan meesleept, die voor je gevoel niet onderbroken wordt, en waarna je op gegeven moment bijzonder moet schijten, op de klok kijkt en denkt 'waar zijn de afgelopen zes uur gebleven'. Iets dat je jaren bijblijft. Daarbinnen mag het van mij een hoop zijn, en de spellen die dit gevoel voor mij tot nu toe hebben opgewekt zijn Kingdom Hearts (1 en 2), Portal (1 en 2, maar 2 iets meer), The Last of Us, en Telltale's The Walking Dead maar daar zit ik nu middenin dus ssst.

Merk je dat alleen TWD keuzerijk is? Dat is dus omdat het mij niet uitmaakt of het mijn verhaal is. Als het maar een goed verhaal is.

Edit: hoe ben ik Thomas Was Alone vergeten?
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht29 dec 2013, 17:40

Ben je hier nog steeds mee bezig?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
MichaDutch
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 26 jun 2013, 18:33
Woonplaats: :)

Bericht03 jan 2014, 10:48

Jazeker, 4 weken lang, 1-2 posts per week
Absolute freedom is no better than chaos
Avatar gebruiker
Haatmeneer
 
Berichten: 408
Geregistreerd: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Amersfoort, Utrecht, de vrucht van je moeder

Snel reageren

   
Verberg snel reageren

Keer terug naar Gaming algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron