Assassin's Creed topic.

Bericht15 sep 2013, 22:15

Deze hadden jullie kunnen verwachten, maar er was geen topic voor. En omdat ik zo lekker zat te zeiken op AC3 in het Sony topic, maakte ik hem maar aan.
Deel hier alles over de serie: trailers, ervaringen, nostalgische/memorabele ervaringen, ideeën voor een nieuwe...

Ik zal met dat laatste beginnen.
Heb het al een tijd geleden op PU.nl gezet, maar mij lijkt het erg tof om een AC in de Franse Revolutie te hebben.
Waarom? Omdat het een belangrijke periode in de geschiedenis van de wereld (ja) is, en omdat alles zo grijs is.
Bovendien is Parijs, net zoals de steden in AC1, AC2, Brotherhood en Revelations, rijk aan cultuur en mooie gebouwen, en daar kun je veel mee.

Je speelt met 2 hoofdpersonen, Roselle en Lucienne. In het spel kun je, na een bepaald punt in het verhaal, vrijelijk tussen ze wisselen à la GTA V. Ze zijn ongeveer van dezelfde leeftijd, rond de 17 aan het begin van de Revolutie (1989). Beiden zijn aan het begin van het spel nog geen Assassins, maar kunnen al wel aardig parkour uitoefenen. Ja, het zijn vrouwen, hierdoor kan combat ook moeilijker gemaakt worden. Lucienne is de dochter van een rijke aristocratenfamilie, Roselle een dienstmeid bij die familie, en de beste vriendin van Lucienne, aangezien Lucienne enig kind is.
Over het verhaal ga ik nu niet te veel in, maar het grotere geheel is dat de Franse Revolutie begonnen is als een machtsstrijd tussen verschillende facties Templars. Je hebt de royalistische Templars en de revolutionaire Templars. Binnen de revolutionaire Templars is ook een machtsstrijd, dit komt terug in de Jacobijnen, Montagne, Girondijnen en andere revolutionaire facties, maar dit komt pas als de royalistische Templars zijn verdreven. Allerlei belangrijke revolutionairen, en een aantal hoge Franse officieren zijn templars, maar ik moet iets meer research doen om te kijken welke.
Het gameplay-gebied bestaat uit Parijs, Versailles (inclusief het Paleis) en het gebied om deze steden heen, zoals bossen, dorpjes, weilanden, huizen van de aristocraten en dergelijke. Hoeft niet gigantisch te zijn, want een gigantische omgeving waarin geen kloot te doen is is niks.

Gameplay-veranderingen:
- Geen zeeslagen meer. De Franse Revolutie heeft hier namelijk niet zoveel mee te maken.
- Lastigere combat. Per vijand zul je meerdere keren moeten aanvallen en weren, wil je ze dood krijgen. Soms zal wegrennen echter de betere oplossing zijn, bij grote groepen.
- Uitgebreidere customization. Je hebt een grotere keuze uit armor, kleren, hoods/cowls, pauldrons, polsbeschermers, belts, al dat soort dingen plus kleuren. Dit is niet alleen cosmetisch; je krijgt ook daadwerkelijk een health-bonus bij meer armor.
- Slot (Engelse term)-systeem. Je hebt per persona een maximum aantal slots, deze staan voor wat je kunt dragen. Had gekund met maximum gewicht, maar dit is eenvoudiger. Een slot staat voor extra armor, meer ruimte voor consumables als kogels, werpmessen en gif, of een extra schede voor een wapen. Hierbij kunnen de spelers zelf een balans maken tussen wat ze willen: veel armor, of veel verschillende wapens?
- Beide personas hebben verschillende specialiteiten: Roselle is een goede dief en is wat beter in zwaard-combat, maar Lucienne is een betere verleidster en een beter schutter. Hierdoor hebben ze ook verschillende signature wapens: Roselle een pistoolzwaard en Lucienne een handboog.
- Meer indooromgevingen, en hiermee een Thief-achtig gameplay-element: Burglary. Dit zijn zijmissies waarbij je bepaalde dingen uit bepaalde gebouwen moet stelen. - Verbeterde stealth. Je kunt nu bukken en dekking nemen achter lage muurtjes, en zo om vijanden heen sneaken. Bij sommige assassinations is dit ook aangeraden, wegens de shitload aan vijanden.
- Terugkeer van guilds.
- Terugkeer van Assassin Recruits.
- Unrest System: Je kunt kiezen of je in een Arondissement de chaos groter wil maken, of juist verminderen. Dit zal een bepaalde rol spelen bij verschillende missies, en het heeft invloed op het einde van het spel.

Waarschijnlijk kom ik later nog wel op wat meer verbeteringen en veranderingen, ook voor het verhaal.
Maar dat was mijn onzin, gaat heen en bespreekt Assassin's Creed hieronder!!!
Ofzoiets.
Avatar gebruiker
Duc
 
Berichten: 2003
Geregistreerd: 26 apr 2013, 22:42
Woonplaats: Utreg

Bericht16 sep 2013, 05:59

1 was revolutionair, 2 verbeterde de fouten uit deel 1, brotherhood was bruut en bracht ons multiplayer, bij revelations merkte ik dat het snel een tussendeel moest zijn voor AC3, voor mijn gevoel was die ook kleiner dan BH. AC3 nog niet gespeeld, de setting doet me niet veel al koop ik hem vast nog wel een keertje.
ACIV lijkt me dan wel heel tof, piratensetting is cool en de gameplay beelden zagen er geweldig uit.
Zyrill
 
Berichten: 781
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:38

Bericht16 sep 2013, 10:46

Iemand ervaring met zowel III als III: Liberation? Ik heb Liberation al gespeeld, maar gezien Condom's en Duc's rants over III vrees ik dat ik me daar een beetje doorheen moet gaan slepen.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3246
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht16 sep 2013, 11:22

Ik vind deel 4 wel heel erg lijken op deeltje 3. Ik hoop nog steeds dat ze met deel 5 teruggaan in de tijd. Naar Middeleeuws Japan of naar het Oude Rome (100 v.C.)
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht16 sep 2013, 15:13

Het origineel blijft mijn favoriet.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Kwakvusj
 
Berichten: 833
Geregistreerd: 24 aug 2013, 08:51
Woonplaats: Daaronder ergens.

Bericht16 sep 2013, 16:44

Valt elke keer weer tegen als ik een AC aan het spelen ben. Het wordt elke keer super gehyped, maar als ik hem heb, denk ik mwah.
AC1 was wel episch daarentegen, omdat het nieuw was. En deel 2 vond ik ook leuk, maar daarna niet meer.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht16 sep 2013, 19:22

Tot en met Brotherhood vond ik het heel vet, Revelations vond ik al wat minder, en moet nog aan 3 beginnen.
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht17 sep 2013, 14:35

Deel 1 vond ik echt zwaar kut. Altijd na vijf minuten een vastloper waarna ik m'n PS3 een hard reboot moest geven, iedere keer dezelfde domme kutdingen doen. Het enige wat me aan het spelen hield waren de Desmond scénes tussendoor. In alle opvolgende games zijn die juist extreem kut geworden en is het spelen 'in' de Animus leuk geworden. In II en Brotherhood in ieder geval, bij Revelations heb ik al een redelijk been there, done that gevoel en van de toevoegingen (Den Defense bijv.) word ik niet bijster warm van binnen.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3246
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht17 sep 2013, 14:51

Ja Revelations was wel een lichte teleurstelling.
Zyrill
 
Berichten: 781
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:38

Bericht17 sep 2013, 15:02

Ik vind AC over het algemeen totaal niet boeiend.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6979
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht17 sep 2013, 16:09

Ik ga vandaag beginnen aan AC2, en wil de verdere serie nog spelen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
MichaDutch
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 26 jun 2013, 18:33
Woonplaats: :)

Bericht17 sep 2013, 16:16

AC2 is wel cool.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3246
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht17 sep 2013, 16:40

Deel 2 is lichtelijk overrated.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Kwakvusj
 
Berichten: 833
Geregistreerd: 24 aug 2013, 08:51
Woonplaats: Daaronder ergens.

Bericht17 sep 2013, 17:44

Deel 2 is gewoon goed, vooral als je je ff bedenkt dat ie het vervolg is op 1.
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht17 sep 2013, 19:19

Ik vond Brotherhood persoonlijk de leukste. Niet de beste, de leukste. Veel redelijk grote vernieuwingen tov 2, hoewel de stijl hetzelfde is gebleven. Revelations' multiplayer zat goed in elkaar, maar de singleplayer was echt meh. Stijl was minder, in Constantinopel was geen kut te doen, Hookblade en Den Defense waren lame en het voelde minder lekker aan, ook door de interface, die saai en onduidelijk was.
Ofzoiets.
Avatar gebruiker
Duc
 
Berichten: 2003
Geregistreerd: 26 apr 2013, 22:42
Woonplaats: Utreg

Bericht17 sep 2013, 19:25

Ik heb AC 1, Brotherhood en III gespeeld. Brotherhood vond ik van deze denk ik de leukste, maar III vond ik ook niet erg slecht (wel een beetje teleurgesteld, en enorm overhyped). 1 was gewoon mijn eerste AC, eigenlijk mijn eerste game op m'n nieuwe PS3 dus ik vond het sowieso awesome, maar nu ik er naar terugkijk was het veeeel te veel van hetzelfde met dat afluisteren en achtervolgen. Ik ben zeker nog van plan 2 te spelen, ik heb 'm al gekocht, en Revelations ga ik misschien nog spelen als 'ie voor keiweinig in de sale is.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jongeman
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 27 apr 2013, 21:19
Woonplaats: Zeker niet een plaats in Noord-Holland

Bericht17 sep 2013, 20:50

Brotherhood was inderdaad het leukste, II de beste, imho.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3246
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht18 sep 2013, 06:58

Jongeman schreef:Ik heb AC 1, Brotherhood en III gespeeld. Brotherhood vond ik van deze denk ik de leukste, maar III vond ik ook niet erg slecht (wel een beetje teleurgesteld, en enorm overhyped). 1 was gewoon mijn eerste AC, eigenlijk mijn eerste game op m'n nieuwe PS3 dus ik vond het sowieso awesome, maar nu ik er naar terugkijk was het veeeel te veel van hetzelfde met dat afluisteren en achtervolgen. Ik ben zeker nog van plan 2 te spelen, ik heb 'm al gekocht, en Revelations ga ik misschien nog spelen als 'ie voor keiweinig in de sale is.


Ik zou je aanraden AC2 te halen, qua locaties en verhaal is dit de beste.
I'M BACK!!!
Avatar gebruiker
DuistereBanaan
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 26 apr 2013, 22:16
Woonplaats: Olst, Overijssel

Bericht20 sep 2013, 16:35

AC 3 is zeker een afrader. Niks dat je door het verhaal sleept, steeds hetzelfde. Met 4 moeten ze echt met revolutionaire shit komen anders ga ik er zeker niet aan beginnen. (2 was het leukst, toen het hele concept nog fresh was).
What is really up with Andy?Afbeelding
Avatar gebruiker
schaamhaar-herder
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 20 sep 2013, 15:26
Woonplaats: Het wilde zuiden

Bericht20 sep 2013, 17:46

Sequance 1 van AC2 afgemaakt, vind het een tof spel. Tot nu toe zou ik het een 8/10 geven, en ik heb er pas 2-3 uur in zitten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
MichaDutch
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 26 jun 2013, 18:33
Woonplaats: :)

Bericht20 sep 2013, 19:58

AC2 blijft ook wel de moeite waard. Verhaal is wel aardig, Desmond sequences tussendoor voegen niet veel toe, maar zijn niet té storend en er wordt van tijd tot tijd nog een verfrissend gameplayconcept geïntroduceerd (met dank aan Leonardo Da Vinci)
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3246
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht20 sep 2013, 20:12

Agreed, 2 is de beste. Duurde lekker lang, verhaal zat prima in elkaar en er was nog genoeg te doen na het verhaal.
Maar Ezio ziet er toffer uit in Brotherhood.
Ofzoiets.
Avatar gebruiker
Duc
 
Berichten: 2003
Geregistreerd: 26 apr 2013, 22:42
Woonplaats: Utreg

Bericht21 sep 2013, 17:02

Koop ik een mooi pakje voor Ezio, wil ik het snel even vergelijken met de witte, moet ik het rode gelaat opnieuw kopen! Wut. Daar gaan mijn welgestolen florijnen!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
MichaDutch
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 26 jun 2013, 18:33
Woonplaats: :)

Bericht21 sep 2013, 18:20

Ja, het is een beetje spijtig dat je al die 'skins' steeds opnieuw moet kopen. Wel logisch, maar het was zoveel chiller geweest als je ze gewoon als echte skins kon kopen.
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht26 okt 2013, 14:13

Ik vind II en BH de beste. In italië, mooie gebouwen, leuke missies etc.
Afbeelding
Avatar gebruiker
thebasetone
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 03 mei 2013, 21:12
Woonplaats: in mn huis

Snel reageren

   
Verberg snel reageren
Volgende

Keer terug naar Gaming algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron