Deze hadden jullie kunnen verwachten, maar er was geen topic voor. En omdat ik zo lekker zat te zeiken op AC3 in het Sony topic, maakte ik hem maar aan.
Deel hier alles over de serie: trailers, ervaringen, nostalgische/memorabele ervaringen, ideeën voor een nieuwe...
Ik zal met dat laatste beginnen.
Heb het al een tijd geleden op PU.nl gezet, maar mij lijkt het erg tof om een AC in de Franse Revolutie te hebben.
Waarom? Omdat het een belangrijke periode in de geschiedenis van de wereld (ja) is, en omdat alles zo grijs is.
Bovendien is Parijs, net zoals de steden in AC1, AC2, Brotherhood en Revelations, rijk aan cultuur en mooie gebouwen, en daar kun je veel mee.
Je speelt met 2 hoofdpersonen, Roselle en Lucienne. In het spel kun je, na een bepaald punt in het verhaal, vrijelijk tussen ze wisselen à la GTA V. Ze zijn ongeveer van dezelfde leeftijd, rond de 17 aan het begin van de Revolutie (1989). Beiden zijn aan het begin van het spel nog geen Assassins, maar kunnen al wel aardig parkour uitoefenen. Ja, het zijn vrouwen, hierdoor kan combat ook moeilijker gemaakt worden. Lucienne is de dochter van een rijke aristocratenfamilie, Roselle een dienstmeid bij die familie, en de beste vriendin van Lucienne, aangezien Lucienne enig kind is.
Over het verhaal ga ik nu niet te veel in, maar het grotere geheel is dat de Franse Revolutie begonnen is als een machtsstrijd tussen verschillende facties Templars. Je hebt de royalistische Templars en de revolutionaire Templars. Binnen de revolutionaire Templars is ook een machtsstrijd, dit komt terug in de Jacobijnen, Montagne, Girondijnen en andere revolutionaire facties, maar dit komt pas als de royalistische Templars zijn verdreven. Allerlei belangrijke revolutionairen, en een aantal hoge Franse officieren zijn templars, maar ik moet iets meer research doen om te kijken welke.
Het gameplay-gebied bestaat uit Parijs, Versailles (inclusief het Paleis) en het gebied om deze steden heen, zoals bossen, dorpjes, weilanden, huizen van de aristocraten en dergelijke. Hoeft niet gigantisch te zijn, want een gigantische omgeving waarin geen kloot te doen is is niks.
Gameplay-veranderingen:
- Geen zeeslagen meer. De Franse Revolutie heeft hier namelijk niet zoveel mee te maken.
- Lastigere combat. Per vijand zul je meerdere keren moeten aanvallen en weren, wil je ze dood krijgen. Soms zal wegrennen echter de betere oplossing zijn, bij grote groepen.
- Uitgebreidere customization. Je hebt een grotere keuze uit armor, kleren, hoods/cowls, pauldrons, polsbeschermers, belts, al dat soort dingen plus kleuren. Dit is niet alleen cosmetisch; je krijgt ook daadwerkelijk een health-bonus bij meer armor.
- Slot (Engelse term)-systeem. Je hebt per persona een maximum aantal slots, deze staan voor wat je kunt dragen. Had gekund met maximum gewicht, maar dit is eenvoudiger. Een slot staat voor extra armor, meer ruimte voor consumables als kogels, werpmessen en gif, of een extra schede voor een wapen. Hierbij kunnen de spelers zelf een balans maken tussen wat ze willen: veel armor, of veel verschillende wapens?
- Beide personas hebben verschillende specialiteiten: Roselle is een goede dief en is wat beter in zwaard-combat, maar Lucienne is een betere verleidster en een beter schutter. Hierdoor hebben ze ook verschillende signature wapens: Roselle een pistoolzwaard en Lucienne een handboog.
- Meer indooromgevingen, en hiermee een Thief-achtig gameplay-element: Burglary. Dit zijn zijmissies waarbij je bepaalde dingen uit bepaalde gebouwen moet stelen. - Verbeterde stealth. Je kunt nu bukken en dekking nemen achter lage muurtjes, en zo om vijanden heen sneaken. Bij sommige assassinations is dit ook aangeraden, wegens de shitload aan vijanden.
- Terugkeer van guilds.
- Terugkeer van Assassin Recruits.
- Unrest System: Je kunt kiezen of je in een Arondissement de chaos groter wil maken, of juist verminderen. Dit zal een bepaalde rol spelen bij verschillende missies, en het heeft invloed op het einde van het spel.
Waarschijnlijk kom ik later nog wel op wat meer verbeteringen en veranderingen, ook voor het verhaal.
Maar dat was mijn onzin, gaat heen en bespreekt Assassin's Creed hieronder!!!