Heb hem (intussen al een paar dagen) binnen
Anyway, AC Liberation HD. Minpunten eerst, want ik ben een zeikerd.
Verhaal was niet echt goed te volgen. Ik miste te veel informatie of propere bonding met karakters.
De zweep is een tikkie gimmicky, en ik snap dat ze een rope dart-achtig iets moesten introduceren, maar de zweep is te weinig interessant vind ik zelf.
De 3 persona's is naar mijn mening een tikkie irritant, vooral omdat je de hele tijd naar een fukking hokje moet rennen om te switchen. En het notoriety-system is -weer-posters rukken.
De Bayou is niet erg interessant, alles lijkt op elkaar. En het exploreren is op de manier van 3. Te-dious.
Alle fukking vijanden lijken op elkaar. En normaal gesproken is dat niet zo'n probleem, ware het niet dat sommige van de extra objectives zich baseren op het niet ontvangen van schade. Elke vijand heeft een andere strategie, maar als je ze niet uit elkaar kan houden is dat KAPOT-irritant.
Leuk dat Connor er in voor kwam, maar echt een goede reden had het niet.
Sommige collectibles (scratch that, BIJNA ALLE) verschijnen alleen op de kaart als je heel dicht in de buurt bent. En dan wordt het lastig bijhouden welke je nou al wel hebt en welke niet.
En als laatste zeikpunt: Aveline had net zo goed een dude kunnen zijn. Haar handling is precies hetzelfde als Connor en Edward. Er voelt niks anders aan haar, terwijl dit normaal wel zo is als je een vrouwelijk karakter onder de knoppen hebt. Beetje jammer. Ook worden haar motieven totaal niet duidelijk.
Pluspunten dan.
De gedachte achter het verhaal, dus dat het een Abstergo-product is maar gehackt door een Assassin-achtige hackergroep, is best goed uitgewerkt. Ik spoil voor de rest niente.
Freerunnen zit goed in elkaar, zeker in de bayou door de bomen heen rennen voelt lekker.
Redelijk wat zijmissies, en goede afwisseling.
Als je eenmaal het Trading System doorhebt, werkt het prima.
Makkelijke platinum, maar je moet er wel een beetje moeite voor doen.
New Orleans is best een mooie stad. In elk geval stukken beter dan Boston, New York, Kingston en Nassau.
Aveline is een van de interessantere hoofdpersonen. Uiteraard niet op hetzelfde niveau als Ezio, maar die gast heeft 3 spellen gekregen.
Combat werkt goed. Maarja, zelfde systeem als 3 en 4.
De kano's zijn levensredders. Ik zweer je. (al kan het in- en uitgaan wel een tikkie sneller)
Meer character customization dan in AC3 en Black Flag. Oké, dat zegt niet zo heel veel, maar toch. (FYI: Je kunt de hoed vervangen door een capuchon, en daar ben ik een groot fan van)
Al met al: meh, ook als je er rekening mee houdt dat het oorspronkelijk een Vita-spel is.
Een 6.
Oh jongens, als jullie eens een keer tijd hebben, zouden jullie dan dit willen lezen?
Zo'n AC-spel heb ik in gedachten. Helemaal zelf geschreven. Misschien vinden jullie het interessant.
Please?