Welke film zag je het laatst, versie 2.0

Praat erover, maar let wel op spoilers!

Bericht17 dec 2013, 16:52

Baron Bonk schreef:The Hobbit: An Unexpected Journey Extended Edition

Blijft leuk, er is geloof ik niet meer dan 13 minuten aan materiaal toegevoegd en het zijn vooral kleine (extra) grapjes die er bij gekomen zijn. Sowieso heeft de hele film een minder serieuze ondertoon dan zijn broedertrilogie LOTR, maar dat is inherent aan het boek waar het op gebaseerd is. Wel is het fijn om te zien dat Dol Guldur, waar in het boek niet echt veel aandacht voor is, maar dat tot enige diepte is uitgewerkt in de Nagelaten Vertellingen een belangrijke rol speelt en verder gaat spelen in de rest van de trilogie. Verder kent de film veel grappen en doldwazigheden van de nukkige en koppige dwergen, wat op een goede manier werkt. Toch komt Bilbo als karakter niet supergoed naar voren t.o.v. het boek. Daar wordt echt duidelijk voor de lezer dat hij hier helemaal geen zin in heeft en eigenlijk in een vreemde opwelling mee gaat, maar daar keer op keer spijt van krijgt. In de film krijg ik toch meer het gevoel alsof Bilbo er maar een beetje in mee gaat.

Toch moet ik zeggen dat ik Martin Freeman een uitstekende acteur vind, die zijn rol best goed invult, want dat is niet makkelijk.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht17 dec 2013, 17:33

Zeker, daar ligt het niet aan. Misschien is het 'nadeel' ook dat ik bij de Hobbit eerst het boek heb gelezen, terwijl het bij LOTR andersom was. Zo vind ik het nog steeds stom hoe ze de scéne met de trollen hebben aangepakt. Het komt niet eens overeen met wat in The Fellowship of the Ring verteld wordt... Dat was namelijk wel conform het boek.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht17 dec 2013, 17:51

Ja, ik heb ook eerst de Hobbit gelezen voordat ik de film zag, en er zijn wel dingen die niet overeenkomen, maar ik vind dat die toevoegingen eigenlijk wel goed zijn.
Bovendien is het verfilmen van alle boeken van Tolkien lastig, zoveel details.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht20 dec 2013, 21:08

Ja, dat is het ook natuurlijk. Bij LOTR hebben ze een hele conversatie van Gandalf met Éowyn omgezet naar een conversatie tussen Gríma en Éowyn en op het moment dat je het ziet klopt het dan wel weer. Voor de film klopt alles gewoon, alleen het is (natuurlijk) niet 100% zoals in het boek. Het is overigens wel interessant om het boek nu weer te lezen, want dan ga je echt zien wat de verschillen zijn en hoe ze het aangepakt hebben.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht21 dec 2013, 01:31

Net voor de tweede keer weer tDoS gezien, blijft tof. Dit keer wel wat kritischer en observerend gekeken. Zo meteen nog even ' Roast Mutton' aflezen en dan pitten.
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht21 dec 2013, 10:54

Pffff, dat was afgelopen nacht. Comedy Central besloot om Sterke Verhalen uit te zenden. Wat een ontzettende kutfilm zeg.

Nederlandse film standaard sexscene hoefde ik maar 10 minuten op te wachten. Acteerwerk was kut, grappen waren niet te vinden, het verhaal was niet slim of goed geschreven, en voorspelbaar als de tering.

Een 3.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht21 dec 2013, 11:23

DarknessFood schreef:Pffff, dat was afgelopen nacht. Comedy Central besloot om Sterke Verhalen uit te zenden. Wat een ontzettende kutfilm zeg.

Nederlandse film standaard sexscene hoefde ik maar 10 minuten op te wachten. Acteerwerk was kut, grappen waren niet te vinden, het verhaal was niet slim of goed geschreven, en voorspelbaar als de tering.

Een 3.

Was dat die ene waar ze schuilen in een kinderspeelhuisje? Stukje van gezien een keer, zeer merkwaardig slecht.

Gisteren Don Jon gezien. Aardige film wel, mixt humor met wat meer ernstige boodschappen (met name tweede helft van de film). Soms zijn de vergelijkingen wel heel erg op de neus, of zijn de personages wel heel erg in dienst van de thema's.
Niet een volledige comedy, niet een volwaardig drama, maar een aardige poging. 7/10.
Avatar gebruiker
Yannie
 
Berichten: 531
Geregistreerd: 12 jul 2013, 20:44

Bericht21 dec 2013, 11:55

Klopt Yannie. Omdat het ging regenen.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht21 dec 2013, 12:01

Naar Nederlandse film standaarden geef ik de film een 5/10.
Als je op internationaal film niveau gaat kijken zou de film inderdaad een 3/10 krijgen.
De hoofdrolspeler redde voor mij de film, weet niet waarom maar vond hem leuk spelen.
Avatar gebruiker
P_dW
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 11 jul 2013, 12:02
Woonplaats: Arnhem

Bericht22 dec 2013, 23:09

The Hobbit: The Desolation of Smaug

"best wel tits"
-Majestueuze Eenhoorn
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht24 dec 2013, 02:24

Hachi
alhoewel het een beetje overgedramatiseerd was, vond ik het wel een mooie film :'(.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jongeman
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 27 apr 2013, 21:19
Woonplaats: Zeker niet een plaats in Noord-Holland

Bericht24 dec 2013, 06:51

Jongeman schreef:Hachi
alhoewel het een beetje overgedramatiseerd was, vond ik het wel een mooie film :'(.


Ik vond het een kutfilm. Het is wel zielig maar ik kijk geen film om te janken.
Madagascar gekeken voor de derde of vierde keer, blijft leuk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
MichaDutch
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 26 jun 2013, 18:33
Woonplaats: :)

Bericht24 dec 2013, 13:14

Jongeman schreef:Hachi
alhoewel het een beetje overgedramatiseerd was, vond ik het wel een mooie film :'(.

Korte beschrijving van gelezen, klinkt wel zielig :( much sad.

JA IK KON HET NIET LATEN!


De nieuwe hobbit genoten meer tempo dan de vorige film 3d was puik. Met open mond naar smaug gekeken zo de tering het detail die cgi allus.
I'm on a ship. If you dont know. Well now you know.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Sjenk
 
Berichten: 2012
Geregistreerd: 29 apr 2013, 14:40

Bericht26 dec 2013, 14:56

Legion. Af en toe lekker cliché, af en toe lekkere actie. Leuke film
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht26 dec 2013, 17:35

The Family. Zeer toffe film met DiCaprio als gangster. Goed verhaal en zeer vermakelijk. 8.6/10
Zoals het potje thuis poept, poept het nergens.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Neyeox
 
Berichten: 1664
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:48
Woonplaats: Delft

Bericht27 dec 2013, 19:30

De LOTR trilogie (extended editions). Blijft cool. Ik krijg nog altijd koude rillingen als
De Rohirrim verschijnen op Pelennor Fields en Théoden z'n manschappen toespreekt.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht27 dec 2013, 19:35

Dat hoefde niet met een spoiler hoor, er is geen mens die lotr niet heeft gezien, tenzij je van het vrouwelijk geslacht bent. :)

Maar je hebt wel gelijk, dat krijg ik ook nog steeds.
Avatar gebruiker
De Valk
 
Berichten: 963
Geregistreerd: 29 apr 2013, 00:47

Bericht27 dec 2013, 19:37

Je kan nooit uitsluiten dat iemand het nog niet gezien heeft. Niet dat ze er dan iets van zouden snappen wat er stond, maar toch, voor de vorm.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht27 dec 2013, 20:25

Een vriendin van mij, die wel helemaal fangirlt over The Hobbit, heeft LotR nog nooit helemaal gezien. Snap jij het?
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht27 dec 2013, 20:35

Nee, want LOTR omvat zoveel meer.

EDIT: of misschien heeft ze gewoon een fetisj voor kleine, harige, dikke mannetjes.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht27 dec 2013, 20:41

Waarschijnlijk voor Kili, daar geilen ze allemaal op heb ik gemerkt.
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht27 dec 2013, 20:46

Dat is ook wel de grootste anti-dwerg die in die film zit. Met z'n halfbakken zondagsbaardje.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht27 dec 2013, 21:32

The Hobbit: The Desolation of Smaug 3D
Zyrill
 
Berichten: 781
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:38

Bericht28 dec 2013, 00:10

47 Ronin. Japanse mix tussen LotR en 300, al doet deze film alles minder dan zijn voorbeelden.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Kwakvusj
 
Berichten: 833
Geregistreerd: 24 aug 2013, 08:51
Woonplaats: Daaronder ergens.

Bericht28 dec 2013, 10:07

Nog steeds goed?
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Snel reageren

   
Verberg snel reageren
VorigeVolgende

Keer terug naar Films & Series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron