Welke film zag je het laatst, versie 2.0

Praat erover, maar let wel op spoilers!

Bericht22 dec 2015, 14:28

Star Wars: The Force Awakens.

Hele toffe film, maar ik heb wel twee behoorlijke, laten we het klachten noemen.
Rey
Holy Mary Sue, Batman! Eerste keer dat ze dat lichtzwaard tegenkomt zegt ze "oh nee, dat wil ik niet", en de tweede keer ("oh nee, fuck jedi zijn of zo") pakt ze hem op en verslaat ze, met niet al te veel moeite, een fucking Sith wonderkind dat al jaren training achter de rug heeft. Oh, en hoe kan ik haast vergeten dat het haar twintig seconden kost om Jedi Mind Control te leren? Kom op zeg.

Finn
"De First Order ontvoerde me als kind en trainde me op tot Stormtrooper! Ik vind het alleen vreselijk om onschuldige mensen te vermoorden dus ik vlucht!"
Half uur later, Stormtroopers vallen die gare bosplaneet aan
"Ik weet dat jullie waarschijnlijk ook allemaal als kind ontvoerd zijn, maar krijg de tyfus, jullie hebben witte helmpjes op en ik ben de protagonist dus STERF!"

Is nog steeds een aanradertje hoor.
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht23 dec 2015, 00:10

Ook toenet gezien

Same met die klachten van Eenhoorn, maar ik heb er nog wat meer.

Ik vind het zo kut dat Kylo Ren zo kut wordt afgebeeld. De vent kan fucking mensen mentaal zo fucken dat hij hun gedachten kan lezen. Hij kan force choken, force pushen, maar in de laatste act kan hij niet een lightsaber van de grond af halen? HIJ KAN FUCKING ENERGY BLASTS STOPPEN IN MID-AIR. Maar hij gebruikt de Force niet in de fight met Rey. Hij vermoordt Han en turned volledig naar de Dark Side, waardoor hij nog veel sterker zou moeten zijn, maar hij wordt gefuckt door een chick die snapt dat ze veel sterker wordt als ze rustig blijft. Waar was de woede in die laatste fight? Hij wordt extreem pissig als General Hux faalt in BB-08 te vangen, maar hij blijft janken op Starkiller Base. Hij is nu echt niet threathening als een bad guy.

Ten tweede Starkiller Base. Serieus? Een planet-sized ruimtestation, maar het wordt gefuckt als de schilden worden gedeactiveerd en je het zwakke punt raakt. En dat weet Finn omdat hij er een beetje de grond lag te dweilen? Ik snap dat ze zo veel references in de film willen gooien, maar dit was echt te veel.


Eerste 2 acts zijn een 9/10, derde act is een 4/10
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht23 dec 2015, 00:27

Eens met jullie klachten, behalve met:
-wat crypt zegt over Kylo. Weet dat hij op dat moment al flink wat klappen heeft opgevangen, zoals een bowcaster bolt in z'n zij en zo. Daardoor is ie best een match voor Rey op dat moment. Was ie op volle kracht geweest dan had Rey niet zo makkelijk gewonnen. Nee ik vind Kylo juist heel tof afgebeeld in TFA, een complexe bad guy voor de verandering met innerlijke struggles.
-betreft Finn die de stormtroopers afknalt. In het begin zijn het onschuldige burgers die hij af moet knallen, wat hij weigert. De stormtroopers die hij dan afknalt zijn dat wel bereid, en willen Finn ook doodmaken omdat hij voor hun een verrader is. Kan ie wel doodleuk zeggen, "ik spaar jullie want jullie zijn vast ook zo zielig", maar dan wordt ie gewoon door zn kop geknald.
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht23 dec 2015, 00:35

Het waren zijn broers sinds zijn geboorte. En dan 0 impact? I don't buy that.

E: Vader gooit ook de Emperor in de Core van de tweede Death Star nadat hij hard verslagen is door Luke en zelfs z'n hand verliest, terwijl zijn suit hem juist enorm weak maakt voor Force Lightning.
Ik had gewoon verwacht dat hij met doodsverachting achter Rey zou aangaan toen Chewie haar kwam ophalen.
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht23 dec 2015, 00:49

Thominator schreef:Eens met jullie klachten, behalve met:
-betreft Finn die de stormtroopers afknalt. In het begin zijn het onschuldige burgers die hij af moet knallen, wat hij weigert. De stormtroopers die hij dan afknalt zijn dat wel bereid, en willen Finn ook doodmaken omdat hij voor hun een verrader is. Kan ie wel doodleuk zeggen, "ik spaar jullie want jullie zijn vast ook zo zielig", maar dan wordt ie gewoon door zn kop geknald.


Dat hij het doet, ja, dat kan ik begrijpen. Hij staat er alleen niet eens één moment bij stil, en dat vind ik een beetje jammer.


3NCrypt3D schreef:Ook toenet gezien

Ik vind het zo kut dat Kylo Ren zo kut wordt afgebeeld. De vent kan fucking mensen mentaal zo fucken dat hij hun gedachten kan lezen. Hij kan force choken, force pushen, maar in de laatste act kan hij niet een lightsaber van de grond af halen? HIJ KAN FUCKING ENERGY BLASTS STOPPEN IN MID-AIR. Maar hij gebruikt de Force niet in de fight met Rey. Hij vermoordt Han en turned volledig naar de Dark Side, waardoor hij nog veel sterker zou moeten zijn, maar hij wordt gefuckt door een chick die snapt dat ze veel sterker wordt als ze rustig blijft. Waar was de woede in die laatste fight? Hij wordt extreem pissig als General Hux faalt in BB-08 te vangen, maar hij blijft janken op Starkiller Base. Hij is nu echt niet threathening als een bad guy.


Idunno, die laatste fight vind ik meer Mary Sue Rey en minder Kneus Kylo Ren. En dat die lightsaber niet naar hem toe kwam was omdat de lightsaber al voor Rey had gekozen. Dus nee, met Kylo Ren heb ik niet zo'n rpobleem.
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht25 dec 2015, 01:45

Afgelopen woensdag voor de tweede keer geweest, blijft awesome. Misschien knal ik er binnenkort nog een derde keer aan.
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht26 dec 2015, 12:07

Zit nu in de zaal. Ik dacht maar zo, dan hoef ik ook geen spoilers te vermijden!
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht26 dec 2015, 18:45

Er is inderdaad wel op te merken...
zoals inderdaad dat Rey wel heel snel en eenvoudig allerlei Force technieken onder de knie krijgt. Daarnaast Finn die voor een Stormtrooper wel erg goed om kan gaan met een lightsaber. Wat wel grappig dat die Jenga Fett (of hoe heet die gast?) blijkbaar toch wel een kansloze gast was, want deze stormtroopers schieten wel raak :D
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht26 dec 2015, 22:44

Yenga Fett confirmed
Avatar gebruiker
3NCrypt3D
 
Berichten: 2791
Geregistreerd: 22 aug 2013, 18:43
Woonplaats: Narnia

Bericht26 dec 2015, 23:34

Baron Bonk schreef:Er is inderdaad wel op te merken...
zoals inderdaad dat Rey wel heel snel en eenvoudig allerlei Force technieken onder de knie krijgt. Daarnaast Finn die voor een Stormtrooper wel erg goed om kan gaan met een lightsaber. Wat wel grappig dat die Jenga Fett (of hoe heet die gast?) blijkbaar toch wel een kansloze gast was, want deze stormtroopers schieten wel raak :D


Betreft Finn's lightsaber 'skills', hij is nou niet bepaald heel bekwaam. Als je er goed naar kijkt loopt ie voornamelijk een beetje te steken en te meppen, en houdt t niet lang vol. En het is aannemelijk dat hij in zijn stormtrooper training wat melee training heeft gehad.
Oh, en *nerd alert* de stormtroopers in de originele films waren al geen klonen meer :D
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht27 dec 2015, 17:20

Thominator schreef:
Oh, en *nerd alert* de stormtroopers in de originele films waren al geen klonen meer :D


Dat wist ik dan weer niet. Bedankt ouwe :ugeek:
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht29 dec 2015, 00:45

Toy Story
Wat een briljante animatie. Ergens zonde dat ik 'm nu pas voor het eerst gezien heb.

De 100-jarige die uit het raam klom en verdween
Wat een heerlijke droge humor. Ga dat kijken en lach.
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht13 jan 2016, 23:22

The Hateful Eight.

Dit is meer een heads-up dan een spoiler, maar voor de zekerheid tag ik hem toch maar:
De film duurt drie uur; hij is traaaaaaaaaag. Ik heb nog nooit zoveel mensen de zaal zien verlaten, maar ik wil wel even zeggen:

Persoonlijk vond ik hem steengoed, maar weet waar je aan begint. Dit is geen Kill Bill of Django.
Afbeelding
Avatar gebruiker
MajestueuzeEenhoorn
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 27 apr 2013, 12:21
Woonplaats: In de dromen van duizenden kleine meisjes en ouwe engerds die alleen sterven.

Bericht28 feb 2016, 18:01

Stanley Kubrick's 2001: A Space Odyssey

Tweeëneenhalf uur lang gebeurt er eigenlijk geen reet, maar het weet wel te beklijven.

5/7
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht21 mei 2016, 21:42

Grown Ups 2 was op tv. Was best wel slechte shit. Geen idee waar het over ging! Grapjes waren random en ontzettend kut. Ik geef hem een 4 omdat ik een enkele keer bijna gegniffeld heb.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht05 jan 2018, 23:34

Vanavond There Will be Blood gezien. Damn, die was wel goed! Flinke opbouw, verdomd goed acteerwerk en regie, en wordt uiteindelijk erg intens. Aanrader!
Avatar gebruiker
Thominator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 01 mei 2013, 22:47
Woonplaats: Erreges in Gelderland

Bericht06 jan 2018, 11:22

Dat is een ijzersterke film ja!
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Baron Bonk
 
Berichten: 3243
Geregistreerd: 26 apr 2013, 13:48
Woonplaats: De eeuwige velden der Bonkige Baronnen

Bericht07 apr 2018, 11:48

A Quiet Place.

Ontzettend mooie beelden, boeiende personages, en spannend als fuck.

Jammer van het einde en soms super onnodige schrik momenten die de film helemaal niet nodig had. Was al eng genoeg zonder dat ik me zorgen hoefde te maken om HARDGELUID MAAR ER GEBEURD HELEMAAL NIKS SCHRIK!!
PU-Forum en Ronde Tafel veteraan.
Afbeelding
Avatar gebruiker
h0bb1t
Moderator
 
Berichten: 791
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:01
Woonplaats: Limburg, Nederland, Europa, De Aarde, Sol, De Melkweg, Het Universum.

Snel reageren

   
Verberg snel reageren
Vorige

Keer terug naar Films & Series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron