Welke film zag je het laatst en wat vond je ervan?

Praat erover, maar let wel op spoilers!

Bericht18 aug 2013, 22:14

Baron Bonk schreef:Percy Jackson: Sea of Monsters

Een film die vooral wordt gedragen door de overvloed aan CGI. En een groot budget voor mooi computerwerk staat absoluut niet gelijk aan een goede film. Ze hadden wat van dat geld beter uit kunnen geven aan fatsoenlijke casting, een betere coördinator voor de actiescènes of een scenarist die wel leuke grappen in het script kan verwerken. Blijkbaar was zelfs het giga CGI budget aan het einde op, want de grande finale zuigt echt donkey balls en is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te snel afgelopen. Het enige dragelijke was het acteerwerk van Leven Rambin, maar wat een tijdverspilling verder... Duidelijk gericht op een publiek met een maximale leeftijd van 10 jaar en het IQ van een chimpansee.

Hm, vond het eerste deel enigzins leuk, maar de sequel is dus niet een bioscoopbezoek waard?
En Leven Rambin, is dat niet die blonde meid die de wannabe boogschutter in The Hunger Games is, voordat Katniss besluit dat zij de boog wil?
Ofzoiets.
Duc

Bericht19 aug 2013, 00:12

De trailer zag er al niet veelbelovend uit.
Thominator

Bericht19 aug 2013, 09:57

Duc schreef:

Een film die vooral wordt gedragen door de overvloed aan CGI. En een groot budget voor mooi computerwerk staat absoluut niet gelijk aan een goede film. Ze hadden wat van dat geld beter uit kunnen geven aan fatsoenlijke casting, een betere coördinator voor de actiescènes of een scenarist die wel leuke grappen in het script kan verwerken. Blijkbaar was zelfs het giga CGI budget aan het einde op, want de grande finale zuigt echt donkey balls en is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te snel afgelopen. Het enige dragelijke was het acteerwerk van Leven Rambin, maar wat een tijdverspilling verder... Duidelijk gericht op een publiek met een maximale leeftijd van 10 jaar en het IQ van een chimpansee.

Hm, vond het eerste deel enigzins leuk, maar de sequel is dus niet een bioscoopbezoek waard?
En Leven Rambin, is dat niet die blonde meid die de wannabe boogschutter in The Hunger Games is, voordat Katniss besluit dat zij de boog wil?

Ik heb het eerste deel nooit gezien, dus kan niet inschatten hoe de relatieve bioscoopbezoekwaardigheid op dit moment is. Als ik nu zou moeten kiezen als ik maar 1 bioscoopkaartje kan kopen zou ik naar Pain & Gain gaan. En Leven Rambin is wat ik gelezen heb inderdaad een district 1 offering ofzo. Las het op IMDB, The Hunger Games niet gezien.

3D word ik ook helemaal moe van zeg. Hoe meer 3D-films ik zie, hoe meer het een gimmick wordt. Bij Avatar was het vet omdat het niet was, maar tegenwoordig is de meerwaarde er wel vanaf. Ik ga iedere keer de ondertiteling dubbel zien na vijf minuten :/
''Sufferin' succotash!'' - Sylvester James Pussycat Sr.
''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Baron Bonk

Bericht19 aug 2013, 10:27

Hier overigens de giga rol van Yolanthe Cabau van Sletbergen in Pain & Gain (geeft niks weg verder hoor, dus kijk gerust):

''Mijn vrouw dreigt weleens dat ze alles weg gaat gooien. Maar ze moet niet zeiken.'' - Squall
Baron Bonk

Bericht19 aug 2013, 10:30

En voor de verandering geeft nu.nl eens een recensie die ook aansluit bij de werkelijkheid.
Baron Bonk

Bericht19 aug 2013, 15:27

Baron Bonk schreef:
Duc schreef:

Ik heb het eerste deel nooit gezien, dus kan niet inschatten hoe de relatieve bioscoopbezoekwaardigheid op dit moment is. Als ik nu zou moeten kiezen als ik maar 1 bioscoopkaartje kan kopen zou ik naar Pain & Gain gaan. En Leven Rambin is wat ik gelezen heb inderdaad een district 1 offering ofzo. Las het op IMDB, The Hunger Games niet gezien.

3D word ik ook helemaal moe van zeg. Hoe meer 3D-films ik zie, hoe meer het een gimmick wordt. Bij Avatar was het vet omdat het niet was, maar tegenwoordig is de meerwaarde er wel vanaf. Ik ga iedere keer de ondertiteling dubbel zien na vijf minuten :/

Ik moet zeggen, tegenwoordig (want Transformers vond ik heel tof als 13-jarige) blijf ik ver van Michael Bay-films af, en ik heb nada met gewichtheffen, The Rock, mevrouw kabaal of Mark Wahlberg, en ben ik daarentegen wél geïnteresseerd in Griekse mythologie. Dus ik weet niet zo of ik diezelfde keus zou hebben gemaakt.

Gister maar eens Inside Man gekeken.
Verhaal zat goed in elkaar en de twee negers waren sterke leads.
Maar Willem Dafoe had een veel te insignificante rol, dus daar gaan punten vanaf.
7/10

Vanaaf/vannacht eerst Once Upon A Time In The West, en daarna (niet per se in die volgorde) 2001: A Space Odyssey en The Departed. Toppersavond (en nee, niet die zingende homo's) dus.
Ofzoiets.
Duc

Bericht19 aug 2013, 18:16

Duc schreef:Vanaaf/vannacht eerst Once Upon A Time In The West, en daarna (niet per se in die volgorde) 2001: A Space Odyssey en The Departed. Toppersavond dus.

Jij gaat een uitzonderlijk goede filmavond beleven. 8-)
Ik wens je veel plezier en genoeg vrije hersenopslagcapaciteit (3x woordwaarde) om de gehele ervaring te kunnen verwerken.
Afbeelding
Dr. Oetker

Bericht19 aug 2013, 18:39

Duc schreef:ik heb nada met gewichtheffen, The Rock, mevrouw kabaal of Mark Wahlberg, en ben ik daarentegen wél geïnteresseerd in Griekse mythologie. Dus ik weet niet zo of ik diezelfde keus zou hebben gemaakt.

Even voor de duidelijkheid: er is een groot verschil tussen gewichtheffen en bodybuilding! Dat terzijde, ik ben ook geïnteresseerd in Griekse mythologie, maar Percy Jackson is gewoon een knudde film. Pain & Gain daarentegen is gewoon bruut lol en actie, goed acteerwerk en constant het bizarre idee dat het gewoon waar gebeurd is!
Baron Bonk

Bericht20 aug 2013, 14:55

Het verschil tussen gewichtheffen en bodybuilding is, in mijn ogen, dat gewichtheffen een subproces van bodybuilding is.
Toch?

Once Upon A Time In The West
Het wijf is oninteressant, maar Frank (serieus, Henry Fonda en Willem Dafoe lijken op elkaar), 'Harmonica' en Cheyenne spelen geweldig.
8,5/10

The Departed
Geweldig spel (Vooral Jack Nicholson), en goed verhaal.
8,5/10

2001: A Space Odyssey
Stanley Kubrick is fukking briljant.
Muziek is geweldig, setting ook, spel iets minder maar dat wordt goedgemaakt door HAL9000.
9/10
Ofzoiets.
Duc

Bericht20 aug 2013, 18:50

Duc schreef:Het verschil tussen gewichtheffen en bodybuilding is, in mijn ogen, dat gewichtheffen een subproces van bodybuilding is.
Toch?

:shock:
Baron Bonk

Bericht20 aug 2013, 20:48

Ok, dat is de RELATIE met elkaar. Terug naar het onderwerp.
Ofzoiets.
Duc

Bericht20 aug 2013, 21:35

Four Brothers

Had 'm wel eens eerder gezien maar 't is echt een goeie film. Al is 't alleen maar omdat ik me na die film stiekem een beetje gangster voel.

7.5 / 10
If it screams, it ain't food...yet.
Boomstein
Beheerder

Bericht21 aug 2013, 22:12

Fast & Furious 5 en 6.
Omdat slechte actiefilms een goed iets zijn om vlak na hoog intellectuele films te kijken, ofzo.
Verhaal is slecht, acteerwerk ook, maar de actie is leuk genoeg.
Beide een 5,5.
Ofzoiets.
Duc

Bericht22 aug 2013, 12:03

Chennai Express

Op en top Bollywood. Ik was één van de weinige blanken in de zaal en het werd al snel duidelijk waarom: als je zelf geen Hindi en Tamil spreekt is er geen reet van te begrijpen, mede te danken aan de ondertiteling die geschreven is door een dronken chimpansee die de helft van de tijd aan het masturberen in plaats van ondertitelen is geweest. Veel momenten die grappig hadden moeten zijn kwamen niet aan door het gebrek aan begrip wat er zo grappig moest zijn. Verder zijn dit soort films chaotisch en onnavolgbaar. Wel lekker kleurrijk en er lopen veel geile vrouwtjes in India rond, alleen kwamen die te weinig in beeld in de 2,5 uur (!!) die de film duurt.
Baron Bonk

Bericht22 aug 2013, 16:48

Er zijn genoeg films die 2,5 uur duren. Watchmen en The Godfather: Part II duren 3,5 uur, Schindler's List 3,25 uur.
Ofzoiets.
Duc

Bericht22 aug 2013, 18:13

Duc schreef:Fast & Furious 5 en 6.
Omdat slechte actiefilms een goed iets zijn om vlak na hoog intellectuele films te kijken, ofzo.
Verhaal is slecht, acteerwerk ook, maar de actie is leuk genoeg.
Beide een 5,5.

Bedankt, beste Visuele Adviseur der Koning.
Uwer review heeft my ertoe gebracht ende geleyd tot deze films neder te laden ende te aanschouwen ter myner vermaeck.
Na eerst The Machinist te kyken.
Afbeelding
Dr. Oetker

Bericht22 aug 2013, 19:59

Duc schreef:Er zijn genoeg films die 2,5 uur duren. Watchmen en The Godfather: Part II duren 3,5 uur, Schindler's List 3,25 uur.

Ja, en de extended edition van The Lord of the Rings: The Return of the King duurt 4 uur. Het gaat erom dat ik regelmatig op m'n horloge heb zitten checken omdat het zo tergend was hier 2,5 naar te moeten kijken. Als ie anderhalf uur had geduurd was ik iets minder met disco-oogjes naar huis gegaan.

Kick-Ass 2

Het is fun, het is actie en Chloë Grace Moretz ziet er schattig uit. Gratis tip van de Baron: kijk de aftiteling even af.
Baron Bonk

Bericht22 aug 2013, 20:19

Once Upon A Time In America duurt ook iets van 3,5 uur. Wel een hele goede film.
De Valk

Bericht22 aug 2013, 21:54

De Valk schreef:Once Upon A Time In America duurt ook iets van 3,5 uur. Wel een hele goede film.

Ik verwar te veel films. Paar dagen geleden keek ik OUATIThe West, OUATIMexico moet ik ook nog kijken want Willem Dafoe en Johnny Depp, en dan die. ARGH
Ofzoiets.
Duc

Bericht22 aug 2013, 22:01

Baron Bonk schreef:
Duc schreef:Er zijn genoeg films die 2,5 uur duren. Watchmen en The Godfather: Part II duren 3,5 uur, Schindler's List 3,25 uur.

Het gaat erom dat ik regelmatig op m'n horloge heb zitten checken omdat het zo tergend was hier 2,5 naar te moeten kijken. Als ie anderhalf uur had geduurd was ik iets minder met disco-oogjes naar huis gegaan.

En dát had ik dus bij Watchmen...

Now You See Me
Verhaal weet niet wat ie wil; De regisseur probeert er een stapel mindfucks in te gooien maar dat werkt niet/verwarrend, ipv een 'I see what u did there'-moment op te leveren. Oh, en ze proberen er te veel zijlijntjes in te gooien, die er echt geen hol toe doen.
5,5/10
Ofzoiets.
Duc

Bericht22 aug 2013, 22:15

Ik heb laatst Doom op rtl 5 gezien best wel een goede film had verwacht dat het echt een kut film zou zijn
Afbeelding
Dr.vikingking

Bericht23 aug 2013, 19:16

Blue Jasmine

Even dacht ik echt helemaal alleen te zijn in de zaal, maar er kwam toch nog iemand bij zitten.
Baron Bonk

Bericht23 aug 2013, 20:26

Baron Bonk schreef:Blue Jasmine

Even dacht ik echt helemaal alleen te zijn in de zaal, maar er kwam toch nog iemand bij zitten.

Zou wel tof zijn als je een hele zaal voor jezelf had
Afbeelding
Dr.vikingking

Bericht23 aug 2013, 22:14

Baron Bonk schreef:Blue Jasmine

Echt? Lijkt me geen film voor mij, maar ik las dat het veel goede reviews kreeg.
Roan

Bericht24 aug 2013, 17:28

Recensenten hebben geen gevoel van wat het publiek wil zien. Maar goed, Cate Blanchett zet een sterke rol neer. Ik zou er echter niet voor naar de bios gaan als je er een tientje voor moet lappen.
Baron Bonk

Snel reageren

Verberg snel reageren
VorigeVolgende

Keer terug naar Films & Series