Jongeman schreef:Ik zit nog te twijfelen tussen een 3DS en een 3DS XL, welke zal ik nemen? Ik kan niet echt kiezen
DarknessFood schreef:Er zijn wel degelijk mensen die erop zitten te wachten. Je weet dat je (sommige gevallen daargelaten) een awesome game koopt, met veel toffe gameplay elementen. Mario behoord tot 1 van mijn all time favoriete franchises door de epic gameplay die ze in elkaar toveren. It feels right.
3NCrypt3D schreef:DIT, ZO VAAK DIT!
DarknessFood schreef:Er zijn wel degelijk mensen die erop zitten te wachten. Je weet dat je (sommige gevallen daargelaten) een awesome game koopt, met veel toffe gameplay elementen. Mario behoord tot 1 van mijn all time favoriete franchises door de epic gameplay die ze in elkaar toveren. It feels right.
Kwakvusj schreef:Het probleem is dat dat niet waar is. Zelda speel je voor de magische sfeer (grafische stijl, verhaal, muziek), Mario speel je voor dat simpele, kinderlijke gevoel van plezier, en Pokémon is Pokémon. Zolang elk deel daar trouw aan blijft, zijn de fans tevreden. Nu ben ik het met je eens dat sommige recente Nintendo spellen innovatie misten (New Super Mario watdanook), maar dat blijven kwalitatief hoogstaande spellen. En als Nintendo dan echt op dreef komt (elke Zelda, Pokemon X & Y, Super Mario World 3d (verwacht ik dan), Pikmin 3) dan bezorgen ze je ervaringen die geen enkele developer kan imiteren. En dat is waarom ik van Nintendo houd.
Kwakvusj schreef:Het enige dat hetzelfde blijftt in Mario spellen is dat je rent en springt. Verder verandert vaak de hele atmosfeer en het hele leveldesign. Elke keer weer weet Nintendo kleine subtiele verrassingen in elk level te stoppen, waardoor geen enkel level saai is. Dat kinderlijke gevoel blijft daardoor, omdat je altijd het gevoel hebt dat je toch weer iets nieuws ondekt hebt, enkel door even af te wijken van het logische pad.
Voor Zelda geldt hetzelfde.
Pokemon is een geval apart. Veranderingen lijken klein, maar zetten elk deel weer de hele metagame op zijn kop. En competatief Pokémon spelen is waar je dat spel voor haalt. Je wil niet dat Nintendo drastische shit gaat veranderen, het moet wel pokémon blijven. Misschien heeft dat met Nostalgie of vertrouwen te maken, maar aan de verkoopcijfers valt te zien dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt.
Het punt dat je opbrengt over die personages heeft Myamoto al vaak genoeg gerechtvaardigd. Zijn filosofie is dat ze alleen een nieuw character willen invoeren als dit character ook substantieel iets anders doet met de gameplay dan bestaande personages. Daarbij draait het bij veel van die sport/kart/party-spellen erg om herkenning, dat is waarom bijvoorbeeld Sega's Kartracer of Sony's Allstars Royale het een stuk minder doen.
Conclusie: nee, ik ben het niet met je eens. Ik kon het zelfs niet meer oneens met je zijn. Met uitzondering van de New Super Mario achtervoegsel serie, weet Nintendo me met elk spel te verrassen en weten ze toch weer een glimlach op kijn gezicht te toveren, iets dat ik heel erg mis bij vrijwel elke andere moderne developer.
Condom_broke_OHNO schreef:Kwakvusj schreef:Het enige dat hetzelfde blijftt in Mario spellen is dat je rent en springt. Verder verandert vaak de hele atmosfeer en het hele leveldesign. Elke keer weer weet Nintendo kleine subtiele verrassingen in elk level te stoppen, waardoor geen enkel level saai is. Dat kinderlijke gevoel blijft daardoor, omdat je altijd het gevoel hebt dat je toch weer iets nieuws ondekt hebt, enkel door even af te wijken van het logische pad.
Voor Zelda geldt hetzelfde.
Pokemon is een geval apart. Veranderingen lijken klein, maar zetten elk deel weer de hele metagame op zijn kop. En competatief Pokémon spelen is waar je dat spel voor haalt. Je wil niet dat Nintendo drastische shit gaat veranderen, het moet wel pokémon blijven. Misschien heeft dat met Nostalgie of vertrouwen te maken, maar aan de verkoopcijfers valt te zien dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt.
Het punt dat je opbrengt over die personages heeft Myamoto al vaak genoeg gerechtvaardigd. Zijn filosofie is dat ze alleen een nieuw character willen invoeren als dit character ook substantieel iets anders doet met de gameplay dan bestaande personages. Daarbij draait het bij veel van die sport/kart/party-spellen erg om herkenning, dat is waarom bijvoorbeeld Sega's Kartracer of Sony's Allstars Royale het een stuk minder doen.
Conclusie: nee, ik ben het niet met je eens. Ik kon het zelfs niet meer oneens met je zijn. Met uitzondering van de New Super Mario achtervoegsel serie, weet Nintendo me met elk spel te verrassen en weten ze toch weer een glimlach op kijn gezicht te toveren, iets dat ik heel erg mis bij vrijwel elke andere moderne developer.
Ik denk nu dat we een totaal andere mening hebben . Naar mijn gevoel verandert de atmosfeer en het leveldesign bij Mario niet. Nintendo stopt inderdaad kleine verrassingen in levels, maar ik vind dat niet genoeg om een level leuk genoeg te houden en bij mij blijft dat kinderlijke gevoel niet.
Ik vind niet dat ze bij elk deel van Pokémon de hele metagame op zijn kop zetten. Om eerlijk te zijn denk ik dat we vooral erg van mening verschillen met nostalgie of vertrouwen en dat we daarom niet met elkaar eens zijn. Tja, zoals ik al zei, de verkoopcijfers gaan lekker, het gaat financieel goed en daarom blijft Nintendo waarschijnlijk op dezelfde weg en dat begrijp ik vanuit hun perspectief.
En dat het bij hun draait om herkenning vind ik niks meer dan een flauwe smoes van: ''Nee, we willen geen nieuwe character uitbrengen die goed is uitgewerkt, we willen gewoon cashen''. Dat gaat ook goed bij Nintendo en zoals je ook zegt doen Sega's Kartracer en Sony's Allstars Royale het een stuk minder. Begint bijvoorbeeld Mario jou niet uit de strot te komen, omdat je hem zo ongelooflijk vaak in veel games ziet? Bij mij wel in ieder geval.
Even 1 ding, Als ik de Mario- en Pokémonfranchise (Zelda niet, want die ken ik dus niet zo goed) nou vergelijk met die van Call of Duty, dan doen zij toch ook niet veel verschillend wat betreft de originaliteit in de vaste serie. 1 verschil die ik dan zie is dat je COD soldaten niet in andere games tegenkomt als een soort herkenning omdat dat iets té lame voor woorden is, maar ja voor de rest zie ik het verschil in originaliteit en vernieuwing in de vaste serie niet. Ik haal COD erbij, omdat COD door veel gamers gehaat wordt, omdat het steeds hetzelfde en hetzelfde en hetzelfde is, waar ik het overigens ook mee eens ben. Maar wat vind jij dan zo leuk aan die Mario en Pokemonfranchise en niet aan COD? (Ik denk dat jij ook COD haat, maar correct me if I'm wrong.)
Mario en Pokemon(games, niet serie) hebben ook nog geen diepgaand verhaal waar je steeds meer van wilt weten in de volgende sequel van 1 van de 2 games, niet dat je daar Mario of Pokemon voor koopt, maar een diepgaand verhaal zou de franchises ook goed kunnen maken, maar dat gebeurt ook niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten