Het Nintendo topic!

Bericht01 jun 2013, 23:15

Hmmm, ik zal hem eens bekijken.
You need a justification penis, up your ass...
DarknessFood
Beheerder

Bericht01 jun 2013, 23:16

Het spel was vorige week in de aanbieding. Nu kost hij iets van 8 euro.
Ik had het voor 5 :)
Jij verdient een sticker!
Marsmannetje

Bericht07 jun 2013, 15:09

Ik heb Crimson Shroud uitgespeeld! Hoera voor mij!
Jij verdient een sticker!
Marsmannetje

Bericht29 jun 2013, 21:23

Ik heb Metroid Other M gekocht bij de FRS voor een tientje.
Zyrill

Bericht04 jul 2013, 13:08

Is hij nu maar een tientje ja?
DarknessFood
Beheerder

Bericht04 jul 2013, 13:32

Ja, en er waren twee exemplaren.
Zyrill

Bericht04 jul 2013, 13:49

Ik dacht dat die 20 was, inclusief korting.
DarknessFood
Beheerder

Bericht07 jul 2013, 16:41

Ik zit nog te twijfelen tussen een 3DS en een 3DS XL, welke zal ik nemen? Ik kan niet echt kiezen
Afbeelding
Jongeman

Bericht07 jul 2013, 18:49

Jongeman schreef:Ik zit nog te twijfelen tussen een 3DS en een 3DS XL, welke zal ik nemen? Ik kan niet echt kiezen

Het beeld van de 3ds is scherper omdat het niet uitgerekt wordt, wat bij de xl wel het geval is.
Daarentegen ligt de xl lekkerder in de hand en heeft het een langere accuduur.
Afbeelding
Aaahhh! Nosferatu!
Tcp

Bericht07 jul 2013, 19:34

En het 3D effect is beter, want grotere schermen. Verder vind ik hem ook prettiger werken dan de voirganger, en krijg je er meer geheugen bij dan bij de normale 3DS. Er valt ook makkelijk een leuke Collectors Edition van te vinden.
DarknessFood
Beheerder

Bericht18 okt 2013, 21:08

Als er iets is waar Nintendo meester in is, dan is het Pre-orderbonussen bedenken. Fuck Dlc, fysieke shit is wat ik wil! Ik hoop dan ook vurig dat dat kistje van Zelda: a Link between worlds ook hier uitkomt.
Afbeelding
Kwakvusj

Bericht25 okt 2013, 20:54

Jongens, wat denken jullie nu over mario games? Ik heb het echt totaal gehad met deze franchise, ik vind COD zelfs minder uitgemolken en dat zegt heel wat, aangezien ik COD een kutfranchise vind, onder ander doordat het zo erg is uitgemolken.

Over de andere grote franchise Zelda kan ik niet veel over vertellen, ik vind Zelda's gameplay niet leuk en heb maar 2-3 games van gespeeld.

Pokemon vind ik ook zo vreselijk uitgemolken, alleen Pokemon X en Y lijken me interessant en Nintendo heeft die 2 games goed aan de man gebracht, maar ik denk dat ik na X en Y ook helemaal klaar ben met pokemon.

Dit typ ik omdat 1. het kan en 2.omdat ik steeds weer remakes zie van Ninty's oude mario en zelda games en ik vraag me af wie er nog steeds interesse in heeft.
Nooit condooms tweedehands kopen (en zeker niet op Marktplaats van ene meneer Karim)!
Condom_broke_OHNO

Bericht25 okt 2013, 21:28

DIT, ZO VAAK DIT!
3NCrypt3D

Bericht25 okt 2013, 21:43

Er zijn wel degelijk mensen die erop zitten te wachten. Je weet dat je (sommige gevallen daargelaten) een awesome game koopt, met veel toffe gameplay elementen. Mario behoord tot 1 van mijn all time favoriete franchises door de epic gameplay die ze in elkaar toveren. It feels right.
DarknessFood
Beheerder

Bericht25 okt 2013, 21:44

Het probleem is dat dat niet waar is. Zelda speel je voor de magische sfeer (grafische stijl, verhaal, muziek), Mario speel je voor dat simpele, kinderlijke gevoel van plezier, en Pokémon is Pokémon. Zolang elk deel daar trouw aan blijft, zijn de fans tevreden. Nu ben ik het met je eens dat sommige recente Nintendo spellen innovatie misten (New Super Mario watdanook), maar dat blijven kwalitatief hoogstaande spellen. En als Nintendo dan echt op dreef komt (elke Zelda, Pokemon X & Y, Super Mario World 3d (verwacht ik dan), Pikmin 3) dan bezorgen ze je ervaringen die geen enkele developer kan imiteren. En dat is waarom ik van Nintendo houd.
Afbeelding
Kwakvusj

Bericht25 okt 2013, 21:44

DarknessFood schreef:Er zijn wel degelijk mensen die erop zitten te wachten. Je weet dat je (sommige gevallen daargelaten) een awesome game koopt, met veel toffe gameplay elementen. Mario behoord tot 1 van mijn all time favoriete franchises door de epic gameplay die ze in elkaar toveren. It feels right.

Ongeveer dit dus.
Afbeelding
Kwakvusj

Bericht25 okt 2013, 23:23

3NCrypt3D schreef:DIT, ZO VAAK DIT!

Je bent het met mij eens, wat leuk :3.

DarknessFood schreef:Er zijn wel degelijk mensen die erop zitten te wachten. Je weet dat je (sommige gevallen daargelaten) een awesome game koopt, met veel toffe gameplay elementen. Mario behoord tot 1 van mijn all time favoriete franchises door de epic gameplay die ze in elkaar toveren. It feels right.

Nou, een awesome gamefranchise is lang niet meer zo awesome als je steeds dezelfde gameplay elementen in een game stopt. Mario begon super met epic gameplay, maar als je 10000x een nieuwe sequel koopt met als enige grote verandering de iets mooiere graphics (soms is het verschil in graphics wel groot heur), dan lijkt mij dat spel absoluut niet meer awesome en lijken me de gameplay elementen niet meer zo tof.

Kwakvusj schreef:Het probleem is dat dat niet waar is. Zelda speel je voor de magische sfeer (grafische stijl, verhaal, muziek), Mario speel je voor dat simpele, kinderlijke gevoel van plezier, en Pokémon is Pokémon. Zolang elk deel daar trouw aan blijft, zijn de fans tevreden. Nu ben ik het met je eens dat sommige recente Nintendo spellen innovatie misten (New Super Mario watdanook), maar dat blijven kwalitatief hoogstaande spellen. En als Nintendo dan echt op dreef komt (elke Zelda, Pokemon X & Y, Super Mario World 3d (verwacht ik dan), Pikmin 3) dan bezorgen ze je ervaringen die geen enkele developer kan imiteren. En dat is waarom ik van Nintendo houd.

Over Zelda kan ik niet veel zeggen, het lijkt mij ook hevig uitgemolken, maar ja het is niet mijn ding en daarom heb ik het nauwelijks gespeeld, daar kan inderdaad een magische sfeer in zitten. Dat simpele, kinderlijke gevoel van Mario is toch ook niet leuk meer nadat het constant bijna hetzelfde is, met als grote verschil het prijskaartje van 50 euro ipv (ongeveer) 20 euro. Naja, pokémon is pokémon vind ik nou niet echt een topargument dat iets toevoegd om eerlijk te zijn. Ik begrijp dus absoluut niet hoe de Nintendo fans tevreden kunen zijn als elk deel zowat hetzelfde is.

Nintendo zou inderdaad ervaringen kunnen bezorgen die niet/moeilijk door een andere developer te imiteren valt, maar toch hebben ze dat bij mij de laatste tijd niet laten zien. Wat ik trouwens ook zo stom vind, is dat ze bestaande characters gebruiken bij ander soort gameplay, bijvoorbeeld alle mario sportgames en luigi's mansion. Ik zeg NIET dat de sportgames of dat luigi's mansion stom of slecht is, maar wat ik wel stom vind, is dat ze bestaande characters in zooveeeel verschillende games gebruiken. Nintendo zou voor mij juist super doen, als ze andere toffe, goed uitgewerkte characters in die games stoppen, maar nee, ze gebruiken steeds dezelfde characters. Ik begrijp Nintendo wel, ze verdienen immers superveel van al die games en ze hebben meer zekerheid dat luigi's mansion een bekende game wordt, dankszij luigi en niet zozeer dankszij de gameplay, dus financieel gezien pakt Nintendo het goed aan, maar ik vind het gewoon jammer dat ze het zo doen.

(Dit heb ik nu even gericht op Kwakvusj en Darknessfood)
Zijn jullie het echt niet (deels) met mij eens?
Nooit condooms tweedehands kopen (en zeker niet op Marktplaats van ene meneer Karim)!
Condom_broke_OHNO

Bericht25 okt 2013, 23:33

Nee.
Afbeelding
Kwakvusj

Bericht25 okt 2013, 23:43

Het enige dat hetzelfde blijftt in Mario spellen is dat je rent en springt. Verder verandert vaak de hele atmosfeer en het hele leveldesign. Elke keer weer weet Nintendo kleine subtiele verrassingen in elk level te stoppen, waardoor geen enkel level saai is. Dat kinderlijke gevoel blijft daardoor, omdat je altijd het gevoel hebt dat je toch weer iets nieuws ondekt hebt, enkel door even af te wijken van het logische pad.

Voor Zelda geldt hetzelfde.

Pokemon is een geval apart. Veranderingen lijken klein, maar zetten elk deel weer de hele metagame op zijn kop. En competatief Pokémon spelen is waar je dat spel voor haalt. Je wil niet dat Nintendo drastische shit gaat veranderen, het moet wel pokémon blijven. Misschien heeft dat met Nostalgie of vertrouwen te maken, maar aan de verkoopcijfers valt te zien dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt.

Het punt dat je opbrengt over die personages heeft Myamoto al vaak genoeg gerechtvaardigd. Zijn filosofie is dat ze alleen een nieuw character willen invoeren als dit character ook substantieel iets anders doet met de gameplay dan bestaande personages. Daarbij draait het bij veel van die sport/kart/party-spellen erg om herkenning, dat is waarom bijvoorbeeld Sega's Kartracer of Sony's Allstars Royale het een stuk minder doen.

Conclusie: nee, ik ben het niet met je eens. Ik kon het zelfs niet meer oneens met je zijn. Met uitzondering van de New Super Mario achtervoegsel serie, weet Nintendo me met elk spel te verrassen en weten ze toch weer een glimlach op kijn gezicht te toveren, iets dat ik heel erg mis bij vrijwel elke andere moderne developer.
Afbeelding
Kwakvusj

Bericht26 okt 2013, 00:22

Kwakvusj schreef:Het enige dat hetzelfde blijftt in Mario spellen is dat je rent en springt. Verder verandert vaak de hele atmosfeer en het hele leveldesign. Elke keer weer weet Nintendo kleine subtiele verrassingen in elk level te stoppen, waardoor geen enkel level saai is. Dat kinderlijke gevoel blijft daardoor, omdat je altijd het gevoel hebt dat je toch weer iets nieuws ondekt hebt, enkel door even af te wijken van het logische pad.

Pokemon is een geval apart. Veranderingen lijken klein, maar zetten elk deel weer de hele metagame op zijn kop. En competatief Pokémon spelen is waar je dat spel voor haalt. Je wil niet dat Nintendo drastische shit gaat veranderen, het moet wel pokémon blijven. Misschien heeft dat met Nostalgie of vertrouwen te maken, maar aan de verkoopcijfers valt te zien dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt.

Het punt dat je opbrengt over die personages heeft Myamoto al vaak genoeg gerechtvaardigd. Zijn filosofie is dat ze alleen een nieuw character willen invoeren als dit character ook substantieel iets anders doet met de gameplay dan bestaande personages. Daarbij draait het bij veel van die sport/kart/party-spellen erg om herkenning, dat is waarom bijvoorbeeld Sega's Kartracer of Sony's Allstars Royale het een stuk minder doen.

Conclusie: nee, ik ben het niet met je eens. Ik kon het zelfs niet meer oneens met je zijn. Met uitzondering van de New Super Mario achtervoegsel serie, weet Nintendo me met elk spel te verrassen en weten ze toch weer een glimlach op kijn gezicht te toveren, iets dat ik heel erg mis bij vrijwel elke andere moderne developer.

Ik denk nu dat we een totaal andere mening hebben :). Naar mijn gevoel verandert de atmosfeer en het leveldesign bij Mario niet. Nintendo stopt inderdaad kleine verrassingen in levels, maar ik vind dat niet genoeg om een level leuk genoeg te houden en bij mij blijft dat kinderlijke gevoel niet.

Ik vind niet dat ze bij elk deel van Pokémon de hele metagame op zijn kop zetten. Om eerlijk te zijn denk ik dat we vooral erg van mening verschillen met nostalgie of vertrouwen en dat we daarom niet met elkaar eens zijn. Tja, zoals ik al zei, de verkoopcijfers gaan lekker, het gaat financieel goed en daarom blijft Nintendo waarschijnlijk op dezelfde weg en dat begrijp ik vanuit hun perspectief.

En dat het bij hun draait om herkenning vind ik niks meer dan een flauwe smoes van: ''Nee, we willen geen nieuwe character uitbrengen die goed is uitgewerkt, we willen gewoon cashen''. Dat gaat ook goed bij Nintendo en zoals je ook zegt doen Sega's Kartracer en Sony's Allstars Royale het een stuk minder. Begint bijvoorbeeld Mario jou niet uit de strot te komen, omdat je hem zo ongelooflijk vaak in veel games ziet? Bij mij wel in ieder geval.

Even 1 ding, Als ik de Mario- en Pokémonfranchise (Zelda niet, want die ken ik dus niet zo goed) nou vergelijk met die van Call of Duty, dan doen zij toch ook niet veel verschillend wat betreft de originaliteit in de vaste serie. 1 verschil die ik dan zie is dat je COD soldaten niet in andere games tegenkomt als een soort herkenning omdat dat iets té lame voor woorden is, maar ja voor de rest zie ik het verschil in originaliteit en vernieuwing in de vaste serie niet. Ik haal COD erbij, omdat COD door veel gamers gehaat wordt, omdat het steeds hetzelfde en hetzelfde en hetzelfde is, waar ik het overigens ook mee eens ben. Maar wat vind jij dan zo leuk aan die Mario en Pokemonfranchise en niet aan COD? (Ik denk dat jij ook COD haat, maar correct me if I'm wrong.)

Mario en Pokemon(games, niet serie) hebben ook nog geen diepgaand verhaal waar je steeds meer van wilt weten in de volgende sequel van 1 van de 2 games, niet dat je daar Mario of Pokemon voor koopt, maar een diepgaand verhaal zou de franchises ook goed kunnen maken, maar dat gebeurt ook niet.
Condom_broke_OHNO

Bericht26 okt 2013, 09:39

Het verschil tussen CoD en Mario is vooral nostalgie en de community die achter het spel zit (en de gameplay natuurlijk)
3NCrypt3D

Bericht26 okt 2013, 10:03

Cod heeft veel meer problemen dan alleen innovatie. Tegenwoordig zijn er geen triple A games meer die innoveren, omdat dat onzekerheid brengt. Nintendo durft heus wel shit te veranderen (Super Mario Galaxy, Zelda: the Wind Waker), maar dat moet niet de core gameplay van de franchise onderuithalen (zoals bij Super Mario Sunshine, bijv.). Daarbij heeft Nintendo zo'n enorme verzameling aan Ip's, dat je nooit verveeld raakt met een Nintendo-console. Ik heb dus ook erg veel zin in Super Mario World 3D, omdat ik al gezien heb dat Nintendo weer een hoop nieuwe shit heeft verzonnen (3D-multiplayer, Kat-powerup, Dupliceer-kers, Etc.) ook al weigeren veel mensen dat te geloven.
Afbeelding
Kwakvusj

Bericht26 okt 2013, 10:07

Een hoop nieuwe shit? Meer van hetzelfde, op een andere manier uitgewerkt bedoel je
3NCrypt3D

Bericht26 okt 2013, 10:19

Condom_broke_OHNO schreef:
Kwakvusj schreef:Het enige dat hetzelfde blijftt in Mario spellen is dat je rent en springt. Verder verandert vaak de hele atmosfeer en het hele leveldesign. Elke keer weer weet Nintendo kleine subtiele verrassingen in elk level te stoppen, waardoor geen enkel level saai is. Dat kinderlijke gevoel blijft daardoor, omdat je altijd het gevoel hebt dat je toch weer iets nieuws ondekt hebt, enkel door even af te wijken van het logische pad.

Ik denk nu dat we een totaal andere mening hebben :). Naar mijn gevoel verandert de atmosfeer en het leveldesign bij Mario niet. Nintendo stopt inderdaad kleine verrassingen in levels, maar ik vind dat niet genoeg om een level leuk genoeg te houden en bij mij blijft dat kinderlijke gevoel niet.

Ik vind niet dat ze bij elk deel van Pokémon de hele metagame op zijn kop zetten. Om eerlijk te zijn denk ik dat we vooral erg van mening verschillen met nostalgie of vertrouwen en dat we daarom niet met elkaar eens zijn. Tja, zoals ik al zei, de verkoopcijfers gaan lekker, het gaat financieel goed en daarom blijft Nintendo waarschijnlijk op dezelfde weg en dat begrijp ik vanuit hun perspectief.

En dat het bij hun draait om herkenning vind ik niks meer dan een flauwe smoes van: ''Nee, we willen geen nieuwe character uitbrengen die goed is uitgewerkt, we willen gewoon cashen''. Dat gaat ook goed bij Nintendo en zoals je ook zegt doen Sega's Kartracer en Sony's Allstars Royale het een stuk minder. Begint bijvoorbeeld Mario jou niet uit de strot te komen, omdat je hem zo ongelooflijk vaak in veel games ziet? Bij mij wel in ieder geval.

Even 1 ding, Als ik de Mario- en Pokémonfranchise (Zelda niet, want die ken ik dus niet zo goed) nou vergelijk met die van Call of Duty, dan doen zij toch ook niet veel verschillend wat betreft de originaliteit in de vaste serie. 1 verschil die ik dan zie is dat je COD soldaten niet in andere games tegenkomt als een soort herkenning omdat dat iets té lame voor woorden is, maar ja voor de rest zie ik het verschil in originaliteit en vernieuwing in de vaste serie niet. Ik haal COD erbij, omdat COD door veel gamers gehaat wordt, omdat het steeds hetzelfde en hetzelfde en hetzelfde is, waar ik het overigens ook mee eens ben. Maar wat vind jij dan zo leuk aan die Mario en Pokemonfranchise en niet aan COD? (Ik denk dat jij ook COD haat, maar correct me if I'm wrong.)

Mario en Pokemon(games, niet serie) hebben ook nog geen diepgaand verhaal waar je steeds meer van wilt weten in de volgende sequel van 1 van de 2 games, niet dat je daar Mario of Pokemon voor koopt, maar een diepgaand verhaal zou de franchises ook goed kunnen maken, maar dat gebeurt ook niet.

Voor diepgaande, en grappige verhalen heb je de Mario rpg's (zoals Paper Mario). Dat is grappige shit, en een totaal andere richting qua gameplay. De gameplay mechanics zijn simpel om te leren, maar als je echt goed wilt worden vergt dat wel de nodige tijd. De controls zijn ook altijd spot on!
Qua platformgames gaat het weer om de uitdaging, en de leveldesign wat dan zo tof is. Elk level is weer een nieuwe toffe uitdaging, en de levels zijn altijd ook goed voor een aantal mogelijke aanpakken. Leuk voorbeeld hiervan is New Super Mario Bros Wii. Je kan solo spelen (duh) en zodoende is het best tricky om alle grote munten, en secret exits te vinden. Doe je die samen (wat ik inmiddels best wel pro doe samen met Coen, dan kun je elkaar zwaar in de weg lopen, alsook speedrunnen, wat dan weer ruk kan zijn als je de checkpoint gepakt hebt en doodgaat.
Andere Mario platformers (de 3d versies) hebben dan weer toffe dingen als planeten, of het hele 3d land gebeuren, wat 2 en 3d mixed en dat erg tof doet.

Qua Zelda ben ik kort, dat is gewoon het trotseren van de dungeons. Dat is en blijft awesome, en daar hoeft niks anders gedaan te worden (al doen ze dat wel.

Ook qua Pokémon ben ik ook kort, want hier ben ik het met je eens. Enkel zie ik wat vernieuwing in X en Y, en lijkt me dat weer een aankoop waardig.
DarknessFood
Beheerder

Bericht26 okt 2013, 10:34

3NCrypt3D schreef:Een hoop nieuwe shit? Meer van hetzelfde, op een andere manier uitgewerkt bedoel je

Ja, maar zoals ik net uitlegde is dat precies wat iedereen wil.
Afbeelding
Kwakvusj

Snel reageren

Verberg snel reageren
VorigeVolgende

Keer terug naar Nintendo