Compjutor problemen

Bericht17 jun 2013, 07:04

Ik heb al een tijd last van pc freezes en kom er maar niet achter wat de oorzaak is.
Ik heb memtest gedraaid (van Hiren) en de memtest van Windows zelf. Windows vond niks en bij de memtest maar 2 errors (die bij de 2e keer testen weg waren).
Ook heb ik een nieuwe voeding (850W) en moederbord. Hier zal het dus niet aan liggen.
Via Hiren's boot cd heb ik ook de HDD's getest, geen problemen.
Ik zal als ik thuis ben even de specs hier posten. Misschien kan iemand hier mij helpen, maar als ICT student vertik ik het om met mijn pc naar een winkel te gaan :roll:


Ik heb er een sticky van gemaakt, want het lijkt me dat meer mensen met pc problemen kampen zo nu en dan. -DarknessFood
Afbeelding
Avatar gebruiker
cynster
 
Berichten: 140
Geregistreerd: 16 jun 2013, 21:01

Bericht17 jun 2013, 14:07

Specs:
Operating System: Windows 8 Pro 64-bit
Processor: AMD Phenom(tm) II X6 1090T Processor (6 CPUs), ~3.2GHz
Memory: 16384MB RAM
Available OS Memory: 16380MB RAM
Page File: 3597MB used, 13581MB available
Videokaart: ASUS NVIDIA GeForce 9800 GT 1GB
Moederbord: Asrock 870 Extreme3 R2.0
Voeding: XFX 850W XXX Edition
HDD's: 2TB WD20EARS, 320GB ST3320613AS.
SSD: 120GB Samsung 840


Als de pc freezed. Dan gaat het geluid gewoon door en kan mijn muis nog bewegen. Hetgeen wat ik dan vaak aanklikt loopt dan vast.
Afbeelding
Avatar gebruiker
cynster
 
Berichten: 140
Geregistreerd: 16 jun 2013, 21:01

Bericht17 jun 2013, 14:40

Wanneer heb je last van freezes? Nadat je een tijdje bezig bent, of zo maar lukraak?
Je zou toch maar melaats zijn
Avatar gebruiker
BolhoedBaard
 
Berichten: 668
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:30
Woonplaats: Ginder

Bericht17 jun 2013, 14:49

Er. Mah. Gerd. Ik heb dezelfde voeding!1!!11! Kan het misschien zijn dat je computer te heet wordt?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jongeman
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 27 apr 2013, 21:19
Woonplaats: Zeker niet een plaats in Noord-Holland

Bericht17 jun 2013, 14:53

BolhoedBaard schreef:Wanneer heb je last van freezes? Nadat je een tijdje bezig bent, of zo maar lukraak?


Soms direct, soms pas na een tijdje. Dus vrij randomly.

Jongeman schreef:Er. Mah. Gerd. Ik heb dezelfde voeding!1!!11! Kan het misschien zijn dat je computer te heet wordt?


Nee, ik heb laatst nog een nieuwe watercooling geïnstalleerd. Corsair H60. Ik gebruik wel eens Hwinfo of Speccy om de temp te bekijken.
Afbeelding
Avatar gebruiker
cynster
 
Berichten: 140
Geregistreerd: 16 jun 2013, 21:01

Bericht17 jun 2013, 16:07

Klinkt een beetje stom, maar zit de boel wel netjes vast? Als het random is, dan zou dat het probleem kunnen zijn. Geeft hij verder ook geen foutmelding?
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht17 jun 2013, 16:29

DarknessFood schreef:Klinkt een beetje stom, maar zit de boel wel netjes vast? Als het random is, dan zou dat het probleem kunnen zijn. Geeft hij verder ook geen foutmelding?


:) Alles zit goed vast. Eerst dacht ik dat het misschien mijn bios was. Toen ben ik een maand geleden maar eens mijn bios gaan updaten. En toen froze hij tijdens het updaten. Weg bios. Ik heb nu een nieuw moederbord (dezelfde). Dus de kabeltjes zijn goed aangesloten. En er zijn ook geen kabels kapot. Want voordat ik mijn voeding ging vervangen had ik ook al freezes. :(
Afbeelding
Avatar gebruiker
cynster
 
Berichten: 140
Geregistreerd: 16 jun 2013, 21:01

Bericht17 jun 2013, 17:15

Vreemd. Maar je krijgt dus ook gewn foutmelding?
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht17 jun 2013, 17:39

DarknessFood schreef:Vreemd. Maar je krijgt dus ook gewn foutmelding?


Nou, nee. Hij loopt gewoon vast en na een halve minuut doet hij het weer. Soms duurt het langer. Bij Windows Event Viewer staat wel iets van de source 'ESENT' (454, 910, 533, 508, 510) als hij vast is gelopen.

Oh en Windows heb ik natuurlijk al opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt ook niet.
Afbeelding
Avatar gebruiker
cynster
 
Berichten: 140
Geregistreerd: 16 jun 2013, 21:01

Bericht17 jun 2013, 18:08

Zegt me niks om eerlijk te zijn.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht17 jun 2013, 18:36

Miscchien alle RAM-sloten goed uitblazen of de pinnetjes van de RAM-modulletjes schoonmaken met een papiertje, door stof kun je namelijk ook error's krijgen.
Of misschien toch weer de BIOS proberen te updaten maar dan met een USB-stick via de BIOS zelf, dat is veel veiliger natuurlijk. Toen ik Windows 8 ging gebruiken freesde hij ook nogal vaak, na een BIOS-update niet meer.
Als je de BIOS niet weer wilt updaten kun je beter weer terug gaan naar Windows 7.

Enne, die SSD die jij hebt heb ik ook. Ik raad je aan om daar de firmware van up te daten, kun je makkelijk doen via dat CD'tje dat erbij zit.
Avatar gebruiker
Wallie
 
Berichten: 2834
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:17
Woonplaats: Jouw kledijkast

Bericht17 jun 2013, 20:31

Wallie schreef:Miscchien alle RAM-sloten goed uitblazen of de pinnetjes van de RAM-modulletjes schoonmaken met een papiertje, door stof kun je namelijk ook error's krijgen.
Of misschien toch weer de BIOS proberen te updaten maar dan met een USB-stick via de BIOS zelf, dat is veel veiliger natuurlijk. Toen ik Windows 8 ging gebruiken freesde hij ook nogal vaak, na een BIOS-update niet meer.
Als je de BIOS niet weer wilt updaten kun je beter weer terug gaan naar Windows 7.

Enne, die SSD die jij hebt heb ik ook. Ik raad je aan om daar de firmware van up te daten, kun je makkelijk doen via dat CD'tje dat erbij zit.


Ik heb (met wat tegenzin) de bios succesvol geupdate. Ook zag ik dat er inderdaad een nieuwe firmware versie van de ssd was. Deze heb ik ook geinstalleerd.
Ik de hele dag al geen freezes gehad, dus het zal later wel blijken of het geholpen heeft of niet. :D

Nou zag ik bij de Samsung Magician wel wat staan. Dit had ik al vaker gelezen op andere fora, maar nooit geprobeerd. De AHCI mode. Momenteel staat hij in de IDE mode. Ik heb het geprobeerd in AHCI mode, maar daarmee crashte Windows bij het booten. Deze heb ik dus weer terug gezet naar IDE. Is er veel voordeel aan AHCI mode, behalve dat de drives hot-swappable zijn?

Voor nu dank :mrgreen:
Afbeelding
Avatar gebruiker
cynster
 
Berichten: 140
Geregistreerd: 16 jun 2013, 21:01

Bericht17 jun 2013, 20:59

Nou, met AHCI kan jouw SSD veel sneller werken.
Met wat handwerk kun je instellen dat AHCI wordt geaccepteerd door Windows, daarna reboot je, ga je de BIOS in, stel je in dat je AHCI wilt gebruiken, start je je PC door en dan moet Windows weer werken.
Avatar gebruiker
Wallie
 
Berichten: 2834
Geregistreerd: 26 apr 2013, 15:17
Woonplaats: Jouw kledijkast

Bericht18 jun 2013, 08:27

ahm, jah gister ging mijn Windows hierdoor in repair modus. Daar blijft hij nu in hangen. Ik ga wel gewoon Windows opnieuw installeren.
Het blijft altijd erg fijn dat Windows 8 altijd alles vraagt voordat het wat gaat doen... Not.
Afbeelding
Avatar gebruiker
cynster
 
Berichten: 140
Geregistreerd: 16 jun 2013, 21:01

Bericht18 jun 2013, 13:31

Ik heb hm gewoon terug gezet naar een ouder punt. Nu staat hij in AHCI mode en alles werkt, voor nu, goed :)

enne, de leessnelheid is gewoon verdubbeld :mrgreen:
Afbeelding
Avatar gebruiker
cynster
 
Berichten: 140
Geregistreerd: 16 jun 2013, 21:01

Bericht05 jul 2013, 18:50

Ey, ik heb sindsdien geen laggspykes en freezes meer gehad. Bedankt voor de tips dus!!

Anywhore, Ik krijg vaak meldingsballonnetjes, van Realtek HD Audio Manager (driver), dat zegt dat er een kabel is uitgehaald en direct daarna weer is aangesloten.
Ik heb dit probleem al vrij lang, maar kom er niet achter wat het is. Het is niet Windows en de driver ook niet. Alle kabels zitten goed aangesloten.
Ik heb de Logitech 5.1 x530.
Afbeelding
Avatar gebruiker
cynster
 
Berichten: 140
Geregistreerd: 16 jun 2013, 21:01

Bericht11 jul 2013, 15:52

cynster schreef:Ey, ik heb sindsdien geen laggspykes en freezes meer gehad. Bedankt voor de tips dus!!

Anywhore, Ik krijg vaak meldingsballonnetjes, van Realtek HD Audio Manager (driver), dat zegt dat er een kabel is uitgehaald en direct daarna weer is aangesloten.
Ik heb dit probleem al vrij lang, maar kom er niet achter wat het is. Het is niet Windows en de driver ook niet. Alle kabels zitten goed aangesloten.
Ik heb de Logitech 5.1 x530.

Ik zet die balloontips altijd uit, word er hoe dan ook kriegel van.

Mocht je dat interessant vinden en je bent enigszins technisch: Uitleg van Microschoft
If it screams, it ain't food...yet.
Avatar gebruiker
Boomstein
Beheerder
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 apr 2013, 19:13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant, Nederland

Bericht23 aug 2013, 23:26

Nou nerdjes, hier kom ik aan met mijn vraagstuk!

Ik heb een AMD Phenom X2 cpu. De fan is nogal gehorig.
Vervolgens de Cooler Master hyper TX3 Evo gekocht, en het geluid is al wat minder, echter heb ik die andere fan nog liggen, en vraag ik me af of het geluidsverminderingstechnisch (hahaha, mijn pc vind dat het een woord is) zijn vruchten zal afwerken. Zo niet, andere suggesties?
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht23 aug 2013, 23:35

Of wat geluidsverminderingstechnisch zijn vruchten zal afwerpen?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jongeman
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 27 apr 2013, 21:19
Woonplaats: Zeker niet een plaats in Noord-Holland

Bericht24 aug 2013, 00:14

De stock fan de bij m'n processor zat.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht24 aug 2013, 01:04

Uh, maar wat bedoel je nou? Die TX3 maakt minder geluid ja, maar wat wil je met die stock fan doen?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jongeman
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 27 apr 2013, 21:19
Woonplaats: Zeker niet een plaats in Noord-Holland

Bericht24 aug 2013, 01:12

Op de TX3 kun je 3 koelers droppen, vandaar mijn vraag.
You need a justification penis, up your ass...
Avatar gebruiker
DarknessFood
Beheerder
 
Berichten: 6976
Geregistreerd: 25 apr 2013, 21:49
Woonplaats: Den Bosch

Bericht24 aug 2013, 01:18

Ach zo. Ik denk dat voor het geluid het het beste is als je gewoon die TX3 Evo laat zoals ie is, maar als je gekke overklokshizzle wilt gaan doen en daarvoor echt de beste koeling nodig hebt moet je die fan toevoegen. Ik zou het gewoon zo laten, stilte is fijn.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jongeman
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 27 apr 2013, 21:19
Woonplaats: Zeker niet een plaats in Noord-Holland

Bericht28 aug 2013, 20:01

Ik heb vandaag Win 7 opnieuw geïnstalleerd, ging helemaal goed alleen is er een ding nog raar. De knopjes voor close, minimalize en resize rechtsboven zijn nu nog kleine vierkantjes, i.p.v. dat ze 'vast' zitten aan de bovenkant van het scherm. Vorige keer dat ik Win 7 installeerde ging dat vanzelf naar de gewone knopjes, iemand een idee wat er is fout gegaan? (DirectX of een Nvidia driver of zo)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jongeman
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 27 apr 2013, 21:19
Woonplaats: Zeker niet een plaats in Noord-Holland

Bericht29 aug 2013, 08:34

Jongeman schreef:Ik heb vandaag Win 7 opnieuw geïnstalleerd, ging helemaal goed alleen is er een ding nog raar. De knopjes voor close, minimalize en resize rechtsboven zijn nu nog kleine vierkantjes, i.p.v. dat ze 'vast' zitten aan de bovenkant van het scherm. Vorige keer dat ik Win 7 installeerde ging dat vanzelf naar de gewone knopjes, iemand een idee wat er is fout gegaan? (DirectX of een Nvidia driver of zo)


Dat had ik dus ook eerst. Ik heb het nu niet meer, ik denk dat je gewoon alle updates van Windows Update moet doen. Als je die dan hebt gehad, en opnieuw opgestart en alles, moet je weer naar Windows Update gaan, dan staan er weer updates. Dit de hele tijd herhalen en ik denk dan dat het gefixt is :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
MichaDutch
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 26 jun 2013, 18:33
Woonplaats: :)

Snel reageren

   
Verberg snel reageren
Volgende

Keer terug naar PC

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron